הקשר לא הסתיר את השמחה אחרי שער הניצחון: "מקנא בשחקנים שזה קורה להם יותר"

בוקר אחרי הניצחון הדרמטי על מכבי חיפה שחקני מכבי תל אביב התעוררו לאימון אחרון לפני חופשת החג הקצרה. הקבוצה תשוב להתאמן ביום חמישי לקראת המשחק שינעל את הסיבוב הראשון של הפלייאוף מול בני סכנין. מאמן הקבוצה פאולו סוזה התייחס לניצחון מאמש: "זה היה צעד חשוב בדרך למטרה העיקרית שלנו. היו היום שתי מחציות שונות. במחצית הראשונה לא שלטנו במשחק ולא הצלחנו לבצע פעולות פשוטות שנתנו ליריבה שלנו אקסטרה מוטיבציה ואמונה בעצמם. מכבי חיפה קבוצה טובה, אמנם יש להם את הבעיות שלהם במהלך העונה, אבל יש להם מטרות שהם רוצים להשיג".

המאמן המשיך: "במחצית השנייה חזרנו להיות מי שאנחנו, שלטנו יותר במשחק והתקרבנו לשער היריבה. יצרנו מספר מצבים טובים לכבוש עד לסיום המשחק ולזכות בשלוש הנקודות. אני שמח ומעריך את הבגרות של השחקנים שלי בשביל להתמודד עם משחקים מהסוג הזה ולשנות משחקים מהסוג הזה בשביל לנצח בסופו של דבר".

http://www.youtube.com/watch?v=UB9U04r3bFQ&feature=youtu.be

"קשה להצביע כרגע מה לא עבד במחצית הראשונה. זה טבעי שיהיו משחקים כאלה עבור קבוצה ששיחקה בעוד מסגרת תחרותית בתחילת העונה ויש עייפות גופנית. ההחלטות מתקבלות בצורה איטית יותר וזה מאפשר ליריב לסגור אותנו ולהפעיל קצת יותר לחץ. התחלנו את המשחק רעננים וההחלטות אמנם לא היו הכי טובות וגרמו ליריבה להיכנס למשחק, אבל הם לא יצרו מצבים ולא היו דומיננטים. במחצית השנייה כבר היינו יותר קרובים למי שאנחנו ולכן זאת לא שאלה של עייפות ובגלל זה קצת קשה להסביר מה קרה לנו בתחילת המשחק".

המאמן התייחס לבחירה במהראן ראדי לבעוט את כדור העונשין: "ההחלטה פשוטה. ראדי היה אחד השחקנים החשובים של הקבוצה בעונה שעברה. זאת סיטואציה חדשה עבורו. ראדי הוא שחקן חשוב עבורינו בהווה ובעתיד, זה שחקן שעוד יעזור לנו, ולהחמיץ זה חלק מהמשחק.זה שחקן שתמיד עובד קשה באימונים ובמשחקים ומנצל את ההזדמנות כשהוא משחק. היום הוא שיחק היטב ואני חושב שבמשחקים מול מכבי חיפה תמיד יש את הצורך הזה לשחק טוב. לצערו הוא החמיץ את הפנדל היום אבל הוא יכבוש בפעם הבאה".

כובש שער הניצחון גל אלברמן התייחס, איך לא, לשער הדרמטי: "זאת הרגשה שלאורך הקריירה שלי לא יצא לי להרגיש. עוד לא יצא לי להבקיע שער ניצחון בדקה כל כך חשובה וכזה במשחק חשוב. זה לא כל כך התפקיד שלי, אבל כשזה קורה זה גורם לקנאה גדולה בשחקנים שזה קורה להם יותר כי זאת הרגשה שבאמת אי אפשר לתאר".

"אני יכול להגיד שזה מאד קירב אותנו לאליפות. אני חייב להיות אמיתי, אנחנו מרגישים את זה מתקרב, זאת אומרת שאנחנו שבוע אחרי שבוע משתדלים ומנסים להגדיל את הפער וזה עדיין לא סגור סופית אבל אנחנו מתקרבים מאד. אנחנו מרגישים את זה מגיע אבל אני חושב שמועדון רציני ומכובד כמונו חייב להמשיך בדרך שלו ולאגור נקודות עד השנייה האחרונה, עד למשחק האחרון כי אם אנחנו רוצים לגדול ולהתקדם כמועדון זאת צריכה להיות הדרך שלנו".

הקשר סיכם: "זה לא קל עבורינו. בעונה כל כך ארוכה, השתתפנו במפעל אירופי לאורך תקופה ארוכה ולאורך הדרך גם איבדנו שחקנים בגלל פציעות. זה לא הולך ונהיה יותר קל, זאת אומרת, ככל שהעונה מתקדמת אתה צריך להוציא מעצמך שוב ושוב ומנטאלית זה מאד קשה. אני חושב שאנחנו מתמודדים עם זה בצורה יפה, אולי לא בצורה מושלמת אבל אנחנו מצליחים להביא את עצמינו לשיאים מחדש גם אם היכולת היא לא בשיאה. לנו כמועדון, אם אנחנו באמת רוצים להתקדם, זה הבסיס. אני לא זוכר מתי מכבי תל אביב השתתפה במפעל אירופי והצליחה להחזיק כל כך הרבה זמן בצמרת ובעיני זה דבר גדול".

קרלוס גארסיה התייחס לאופי שהקבוצה פיתחה ולשערים בדקות הסיום: "חשבתי על זה אחרי המשחק. על היום, על הניצחון בדרבי, על בני יהודה בעונה שעברה. אנשים קוראים לזה מזל, אני חושב שלא. אנחנו עובדים קשה בשביל לכבוש ומבחינתי אם אתה עושה את זה וכובש רק בתוספת הזמן זה דווקא חוסר מזל כי היינו צריכים לכבוש לפני. בסופו של דבר מה שחשוב זה הניצחון וכשזה קורה בדקה האחרונה זה אפילו יותר משמח, כי אתה כבר חושב שיגמר בתיקו ובתוך רגע זה משתנה. אנחנו מאד שמחים כי זה מקרב אותנו לאליפות, אבל אנחנו עדיין עם הרגליים על הקרקע וחשוב להמשיך לעבוד ולנצח כדי לזכות באליפות".