במרכז מתחם האתלטיקה של בירת אנדורה נמצא המגרש שיארח הערב את הצהובים

ספק אם יותר מידי שחקנים בקבוצה זכו להופיע במהלך הקריירה שלהם באצטדיונים עם תכולה נמוכה מ-2,000 מקומות ישיבה. האצטדיון העירוני של בירת אנדורה (Estadi Comunal d'Andorra la Vella) הוא אחד משני אצטדיונים בלבד בהם נערכים משחקי הליגה של שתי הליגות הבכירות באנדורה והמגרש היחיד שמאושר למשחקים בינלאומיים. ארבע שורות של כיסאות בצבעי הלאום פרושות על קו האורך המערבי של המגרש ומספקות מענה לעשרות עד מאות בודדות של אוהדים שמגיעים למשחקי הקבוצה באירופה. עם זאת, בהחלט מדובר במגרש ביתי אחרי שבשלושת משחקי הבית האחרונים שלה באירופה סנטה קולומה ספגה רק שער אחד.

תחת מעטה פסטורליות, על רקע הרי הפרינאים, אלופת אנדורה נהנית ממגרש ביתי בעיקר בגלל כר דשא מוכר ותנאי מזג האוויר. שחקני נבחרת ישראל שהתארחו באצטדיון הלאומי של אנדורה מספרים על רוח חזקה שמקשה על הנעת הכדור וטמפרטורה שצונחת עם רדת החשיכה. גם מצבו של כר הדשא לא מעודד במיוחד ונדמה כי המקומיים מעדיפים להשקיע בעיקר במסלול הריצה שמקיף את המגרש ובמתקני האתלטיקה שמשמשים את הספורטאים המקומיים. לבנאנטס הארמנית זה עלה בהפסד 0-1 רק לפני שבועיים והדחה מפתיעה כבר בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות.

כמו שאר קבוצות הליגה, גם סנטה קולומה מארחת את משחקי הליגה שלה במגרש הספורט Aixovall שבעיר סנט ג'וליה דה לוריה הידוע גם כ- DEVK-Arena על שם נותן החסות של המתחם. אגב, התכולה הרשמית של המגרש בסנט ג'וליה עומדת על 900 מקומות ישיבה בלבד. אולי בגלל זה הקבוצה משחקת באירופה באצטדיון העירוני המכיל מעל אלף מקומות ישיבה, לא שזה משנה הרבה. זה אולי לא קולני כמו המגרש בפרנקפורט או מרשים כמו האצטדיון של באזל, אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו שמגרש ביתי הוא מגרש ביתי ועם ההיסטוריה, כידוע, אי אפשר להתווכח.

http://www.youtube.com/watch?v=FbKP3Ag-SF0&feature=youtu.be