מחלקת הנוער מוציאה לדרך פרויקט חדש וראשון מסוגו בישראל

מחלקת הנוער של מכבי תל אביב ממשיכה לפעול לפיתוח שחקניה כאשר הצעד הבא הוא פתיחת אקדמיה לקבוצת נערים ב' במקווה ישראל. הקבוצה של נערים ב' בעונת המשחקים 14/15 תורכב מאיחוד של שתי קבוצות נערים ג' מאשתקד ותשחק במתכונת ליגה רגילה בליגת נערים ב' ארצית דרום. ההבדל הגדול בעונה הזו עבור שחקני נערים ב' הוא ששגרת האימונים והתנאים שהם יקבלו יעברו שינוי משמעותי בעקבות הפרויקט החדש. המתכונת מתוכננת להיות בדומה למתרחש במועדונים שונים באירופה כפי שמסביר מנהל האקדמיה, דודי אהרונוב: "המטרה היא להתאים את עצמנו למחלקות הנוער הטובות באירופה. ראינו מה עושים במועדונים הגדולים שם דוגלים במסגרת הזו של אקדמיה לגילאי הנוער ועשינו התאמה לכאן".

"באירופה זה בדרך כלל פועל בתנאי פנימייה מלאים כאשר השחקנים ישנים וגרים שם במהלך השבוע. כאן המרחקים קטנים מאוד ולכן אין צורך לתנאי פנימייה מלאים שישאירו אותם רחוקים מהבית למשך זמן ממושך". סדר היום של השחקנים יהיה שונה לגמרי ממה שהורגלו עד לעונה הזו ובמסגרת האקדמיה הם יקבלו מענה מלא גם לצרכי הלימודים שלהם: "אמנם האקדמיה אינה בתנאי פנימייה מלאים אך הם נמצאים כאן מדי יום עד שעות הערב. לאחר שמגיעים בבוקר נכנסים למסגרת הלימודית בה מקבלים את כל שעות הלימוד הנדרשות כולל תגבורים. לאחר מכן מגיעים לקרית שלום לטובת האימונים ובערב חוזרים לביתם בהסעות מסודרות".

הצורך העיקרי לפי אהרונוב שלשמו הוקם הפרויקט הוא תשומת לב גדולה יותר להתקדמות השחקנים ושיפור יכולתם בכל האספקטים: "השדרוג הגדול ביותר עבור השחקנים מתבטא ביחידות האימון שהם מקבלים מאיתנו. במקום 5 יחידות אימון הם מקבלים 9 הכוללות מלבד אימונים רגילים ואימוני כושר גם הרצאות בנושאים טקטיים המהווים את יחידות האימון העיוניות. הרווחנו גם תזונה מסודרת ונכונה, מורים פרטיים ועצם השהות שלהם במסגרת רצינית. בנוסף עלה אצלנו הצורך לראות אותם יום יום אוכלים כמו שצריך, מתאמנים שני אימונים ביחד ובעצם מנהלים שגרה מקצוענית לכל דבר".

הבחירה דווקא בקבוצת נערים ב' לפרויקט הייחודי הזה לא מקרית: "בשנתונים נמוכים יותר עדיין יש תחלופה גדולה של שחקנים וקשה ללכת איתם על פרויקט כזה. שחקני נערים ב' הם ילדים שעולים לכיתה י', מתחילים תיכון והסיכוי שהם ימשיכו איתנו את הפרויקט הוא גדול. אלו שחקנים שנמצאים על סף המעבר למקצוענות, לרמת הבוגרים וזה יכול לעזור להם בהתפתחות".

אהרונוב מחדד זאת ומוסיף את החשיבות של הפרויקט בעיניהם של השחקנים: "כמו שפסיכולוג הספורט שלנו אמר הדבר העיקרי עבור השחקנים הוא השינוי בתפיסה. הם תופסים את עצמם כמקצוענים, רואים את רמת ההשקעה של המועדון בהם והתפיסה משתנה בהתאם. כל חלק באימון שלהם הופך להיות אחר, מקצועני יותר". במחלקה רואים את הפרויקט לטווח הארוך והאקדמיה אמורה לקבל אליה בכל שנה קבוצת נערים ב' חדשה: "זהו פרויקט הדגל במחלקה וגם במועדון מבינים את החשיבות שלו ולראייה המימון המלא שהוא קיבל. אנחנו מאוד מאמינים בהצלחת פרויקט האקדמיה של נערים ב' ונבחן אותו לאורך זמן".