אם מכבי תעבור את סנטה קולומה המשוכה הבאה תגיע מסלובניה או בוסניה

ארבעה ימים לפני משחק הגומלין בין מכבי לסנטה קולומה במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות נערכה היום בניון שבשוויץ הגרלת הסיבוב השלישי. מכבי ת"א/סנטה קולומה הוגרלה כקבוצה מדורגת בסיבוב השלישי ומתוך עשר אופציות של קבוצות לא מדורגות נקבע כי היריבה תהיה מאריבור או ז'רינז'סקי. במידה ומכבי תעפיל היא תתארח במשחק הראשון בסיבוב השלישי שייערך ב 29-30/7 כאשר הגומלין ייערך שבוע לאחר מכן ב 5-6/8. 

‎לאחר ההגרלה המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף אמר לאתר הרשמי: "בלי כל קשר להגרלה אנחנו עדיין נמצאים במחצית של צמד המפגשים שלנו עם סנטה קולומה ועדיין יש לנו משחק נוסף לשחק בתנאים לא קלים מכיוון שהוא ישוחק במגרש ניטרלי בקפריסין וימנע מאיתנו לנצל את יתרון הביתיות שלנו. אנו לא מסתכלים כ"כ רחוק לעבר היריבה הפוטנציאלית שתיקבע במפגש הגומלין בין אלופת סלובניה או אלופת בוסניה שכרגע עומד על 0-0 במשחק הראשון. בכל מקרה, לנו יש עוד מה לעשות".

מאריבור

דירוג באירופה: 106

הניצחון הגבוה באירופה: 25/08/1994 מאריבור – נורמה טאלין (אסטוניה) 0-10, מאריבור

ההפסד הגבוה באירופה: 23/08/2001 אייאקס (הולנד) – מאריבור 1-9, אמסטרדם ארנה

הופעות במוקדמות ליגת האלופות: 12

הופעות במוקדמות גביע אופ"א/אירופה ליג: 11

עם שליטה ללא עוררין בליגה המקומית האלופה הסלובנית מקווה גם להיבנות על ההצלחה שלה אשתקד באירופה. מאז שהמדינה קיבלה את עצמאותה ונפתחה הליגה הסלובנית מאריבור קוטפת את מירב התארים עם 13 אליפויות. הדומיננטיות החלה כמה שנים אחרי העצמאות אך בעונת 1996/97 החל רצף של שבע אליפויות. מאריבור נמצאת בעיצומה של תקופה מצוינת נוספת עם ארבע אליפויות רצופות ולפחות בליגה המקומית לא נראה שמישהי מסוגלת לאיים על השליטה שלה.

באירופה הסלבונים הספיקו לרשום הופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות, שלוש הופעות בשלב הבתים של האירופה ליג וזכייה באינטרטוטו. אשתקד הסלובנים עברו את שלב הבתים של האירופה ליג לראשונה בהיסטוריה והגיעו לשלב 32 האחרונות שם הודחו ע"י הזוכה בתואר, סביליה. העונה מאריבו נתקלה במשוכה ראשונה מפתיעה בדמות ז'רינז'סקי שכפתה שוויון 0-0 במשחק הראשון של הסיבוב השני.

ז'רינז'סקי

דירוג באירופה: 333

הניצחון הגבוה באירופה: 22/07/2010 טרה פנה – ז'רינז'סקי 9-2, סראבלה

ההפסד הגבוה באירופה: 19/07/2007 ז'רינזסקי – פרטיזן בלגרד (סרביה) 6-1, מוסטר

הופעות במוקדמות ליגת האלופות: 3

הופעות במוקדמות גביע אופ"א/אירופה ליג: 4

המועדון הוותיק ביותר בליגה הבוסנית החל רק בשלהי שנות האלפיים לקטוף תארים לאחר שיוגוסלביה השעתה וסגרה מספר מועדונים כולל ז'רינז'סקי. המועדון נוסד מחדש לאחר עצמאותה של בוסניה ורק בעונת 2004/05 ז'רינז'סקי זכתה בתואר אליפות ראשון. אשתקד ז'רינז'סקי זכתה באליפות השלישית בתולדותיה שהעניקה לה את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. רק פעם אחת בהיסטוריה האירופית הקצרה שלה ז'רינז'סקי הגיעה לשלב שלישי במוקדמות של מפעל אירופי ובכדי לעשות זאת תצטרך כנראה לכבוש במגרשה של אלופת סלובניה.