מאמן הקבוצה שומר על אופטימיות ומכוון לגומלין: "רוצים לעשות צעד נוסף קדימה"

בוקר אחרי המשחק הראשון מול באזל ובמסגרת שלב 32 האחרונות של האירופה ליג ובקבוצה התחושות מעורבות. מצד אחד קיימת אכזבה שהקבוצה לא כבשה, אך מנגד העובדה שהשחקנים שמרו על שער נקי בהחלט משאירים את החלום חי וקיים. "הסיכויים בשבוע הבא הם זהים", אמר המאמן פאולו סוזה. "בתחרות הזאת יש שני משחקים, סיימנו את המשחק הראשון ויש לנו משחק נוסף. ראינו את היריב שלנו משנה מערכים ומראה לנו הרבה כבוד, עם קו אחורי של חמישה שחקנים, כאשר הוא יכול לנצל את כל השטחים הפנויים ועם מספר רב של שחקנים בקישור שיצרו לנו הרבה קשיים. זה היה משחק סבלני, ניסינו לבצע את הפעולות בשאפתנות, עם אומץ ולהציג כדורגל חיובי. יצרנו פחות מצבים, וידענו את זה, ממה שאנחנו מייצרים בליגה המקומית, אבל היו לנו ההזדמנויות לכבוש ולצערינו לא כבשנו. מצד שני שמרנו על שער נקי, דבר שמשאיר לנו סיכוי ולהמשיך לחלום על ההעפלה. אני בטוח שיהיו לנו הזדמנויות לכבוש בבאזל ואני מקווה שהפעם נוכל לעבור את ההתמודדות הזאת".

http://www.youtube.com/watch?v=_ruEJVMxOBk

המאמן המשיך: "בתחרות הזאת אנחנו צריכים להתמודד עם התוצאות וגם אם הם יובילו בשבוע הבא ביתרון של שער זה עשוי שלא להספיק להם. אני בטוח שזה הצעד הנוסף שהיינו רוצים לראות את מכבי עושה, וכבר עשינו צעד כזה בזה שניצחנו משחק חוץ מול בורדו ברמות האלה. זה בדיוק הצעד הנוסף שהקבוצה היתה רוצה לעשות, עם כל הכבוד ליריבה שלנו, היינו רוצים להציג כדורגל חיובי כפי שאנחנו מציגים ואני בטוח שזה משהו שאנחנו נראה גם בבאזל. אני בטוח שלשחקנים שלנו תהיה את היכולת להיות תחרותיים גם בחוץ".

קרלוס גארסיה סיפר על התחושות אחרי המשחק: "זאת לא התוצאה שרצינו. קיווינו לתוצאה טובה יותר, אבל אני שמח ממה שהקבוצה עשתה הערב. זה לא מספיק, אבל זה גם לא רע. אני בטוח שעדיף היה אם היינו מנצחים, אבל מצד שני הם לא כבשנו וזה גם דבר טוב עבורינו. אני מאמין שגם במשחק הבא הסיכויים הם 50:50, זה משחק אחד ותיקו עם שערים יספיק לנו, בעוד שהם חייבים לנצח. אני חושב שהם נתנו לנו הרבה מאד כבוד כי הם עלו עם חמישה שחקני הגנה וזה סגנון שהם אף פעם לא משחקים איתו. אנחנו יודעים שהמשחק הבא יכול להיות משחק של 120 דקות והיה חשוב לנו לא לעשות טעויות במשחק הראשון בבית".

הבלם, שייעדר בגומלין בגלל צבירת צהובים, הוסיף: "אני חושב שעשיתי טעות, כי אני חייב להיות יותר חכם במצבים כאלה. אבל זה כדורגל. אני מאד עצוב כי אני לא אוכל לעזור לקבוצה, אבל אני סומך על החברים שלי לקבוצה ובטוח שנוכל להשיג תוצאה טובה בבאזל".

ברק יצחקי התייחס גם הוא בעיקר לתחושת ההחמצה, אך שמר על אופטימיות: "יש קצת תחושת פספוס אבל עדיין ההתמודדות הזאת פתוחה לחלוטין. יש לנו עוד 90 דקות במשחק חוץ קשה מאד. הוכחנו שאנחנו קבוצה לא פחות טובה ומה שנשאר לנו זה ללכת ולהמשיך את העבודה שם. הם באו לשחק פה על תוצאה ובסופו של דבר הם הצליחו. הם שיחקו הגנתי וזה משהו שמעודד אותנו כי קבוצה בסדר הגודל הזה מגיעה לבלומפילד ונותנת לנו כבוד אז זה נותן לנו תחושה טובה. יש לנו עוד משחק ונשתדל להגיע לשם ברמת מוכנות גבוהה, אפילו יותר גבוהה ממה שהגענו היום".

"הם הצליחו להפתיע אותנו אבל כפי שאתם יודעים המאמן שלנו משנה את השיטה בשניות. נערכנו לזה ברגע שידענו שהם משחקים עם שלושה בלמים ועשינו את זה בצורה טובה. אני לא חושב שהם בעטו לשער פעם אחת ואנחנו הגענו לכמה מצבים, במיוחד במחצית השנייה. שם זאת תהיה אופרה אחרת, יהיה משחק פתוח כי הם ירצו לכבוש, אבל גם אנחנו רוצים להבקיע. אנחנו יוצאים מעודדים, היה משחק טוב ובמיוחד בסוף שלטנו, אבל זאת רק חצי הדרך".

המגן עומרי בן הרוש סיכם את ההתמודדות: "הגענו למשחק מאד דרוכים. הם מצידם מאד העריכו אותנו וידעו למה הם באים. בסופו של דבר חבל שלא הבקענו, אבל זה המשחק, אנחנו נגיע לשם עם יותר מוטיבציה ואנחנו יכולים להפתיע שם. כמובן שאנחנו מאוכזבים מהתוצאה, הגיע לנו להבקיע כאן ולנצח. הקצב באירופה הוא שונה לגמרי, אנחנו יודעים את זה. באנו מאד דרוכים, עבדנו מעולה על המגרש, רצנו בלי סוף, רק חבל על התוצאה. אנחנו תמיד באים כדי לנצח, אנחנו מגיעים לשם וננסה לעשות תוצאה טובה כדי לעלות".