מאמן הקבוצה לא ידע את נפשו מרוב אושר ולא שכח להחמיא לשחקנים: "הם האמינו וידעו מהרגע הראשון מה צריך לעשות"

אחרי 33 מחזורים אפשר לצעוק את זה בקולי קולות, בפעם ה-21 בהיסטוריה מכבי תל אביב אלופת המדינה! לאחר 19 שנה אצטדיון וסרמיל שוב ראה את מכבי חוגגת אליפות רק שהפעם האוהדים נותרו ביציע, נשארו וחגגו בטירוף ביחד עם השחקנים. "האוהדים באמת יוצרים משהו מיוחד", אמר בסיום בעלי הקבוצה מיץ' גולדהאר, "להיות בקשר עם האוהדים ולראות את שני הצדדים, ההנהלה והאוהדים חוגגים יחד זו תחושה עוצמתית. התחושה הזו היא מאוד הדדית, זו חוויה ייחודית מאוד ומאוד משמחת ועבורי זו הקבוצה שלהם, של האוהדים".

"התפקיד שלנו הוא לקבל את ההחלטות הטובות ביותר שאנחנו יכולים בטווח הארוך עבור הקבוצה שלהם. הרגעים הללו הם מאוד מיוחדים ואנצור אותם לעד. זו לא נקודת סוף, זו נקודת התחלה המשימה עדיין לא הושלמה, הזכייה באליפות זה הישג מדהים אבל זה לבטח לא סופה של התוכנית המקורית. אנחנו נמשיך עם הפרויקט ובזה אני מתמקד וכמובן ליהנות מהרגעים הללו. לא חשבתי במונחים של אליפות שנייה ברציפות, אותי עניין ללכת צעד אחר צעד והאמנתי שלבסוף שהתוצאות יגיעו. התרכזתי בשינויים, האמנתי שיגיעו תוצאות ועכשיו הן אכן מתחילות להגיע".

המאמן המאושר פאולו סוזה מצא את הזמן לסכם את העונה שעברה על האלופה: "זו הייתה עונה מדהימה בשביל כל משפחת מכבי אבל במיוחד בשביל השחקנים. הם האמינו מהיום הראשון וידעו מה צריך לעשות בשביל להגיע לרמה הזו שזה עקביות בפן האישי שתשליך גם על הקבוצה. זה היה מדהים עבורי לראות אותם מגיעים כל יום עם שמחה וניסיון להבין את כל הדרישות שלי שזה היה דבר לא קל בשבילם. אבל תמיד שמחה על הפנים שלהם, מחפשים לשחק טוב, להבין ולהקשיב כי הגישה שלנו היא לא חשוב רק על היום אלא גם על מחר ומחרתיים. אני מקווה שנמשיך לגדול בימים הבאים ובשנים הבאות בכדי שתהיה לנו את העקביות הזו".

https://www.youtube.com/watch?v=VPd7pkVccMo

"זה היה הישג קשה במיוחד בשבילנו כאשר חלק מהעונה אתה משחק באירופה עם תוצאות ומשחקים טובים כמו שהיו לנו. עשינו זאת נגד קבוצות מאוד טובות ותחרותיות לכן זה משהו שצריך לעודד את כולנו להשקיע בתהליך מבחינת ידע, גישה ומחויבות בכל מה שאנחנו רוצים להשיג. אני התחלתי לחשוב על העונה הבאה כבר ביום הראשון שלי פה כי אני רוצה תמיד להתקדם. תמיד אמרתי שהאתגר הראשון צריך להיות בתוך הקבוצה, בתוך הסגל שהשחקנים יהיו ברמה גבוהה. ברגע שזה קורה זה עוזר לתחרות בקבוצה, משפר את השחקן וגם את ההופעה של הקבוצה ומאפשר לנו להתחרות בליגה באירופה ברמה גבוהה. זה לא קל לזכות בתואר שנה אחרי שנה אך אנחנו מחפשים להתקדם ולהעלות את הרמה שלנו".

ראדה פריצה שחגג אליפות שנייה ברציפות עם מכבי ניסה להשיב לטענות שהצהובים לא הלהיבו העונה: " גם כששיחקתי בנורבגיה וזכינו באליפות אמרו שלא שיחקנו אטרקטיבי מדי אך בסוף זה הכול עניין של לנצח. העונה היינו הקבוצה הכי טובה ואי אפשר להתווכח עם זה. בעונה הבאה אני מקווה שנצליח להעפיל לליגת אלופות, הוכחנו העונה באירופה שאנחנו יכולים לשחק טוב. היה לנו קצת חוסר מזל שקיבלנו את באזל במוקדמות ליגת האלופות אך אני מקווה שיהיה לנו יותר מזל בעונה הבאה. זה עדיין יהיה קשה אך אני חושב שזה אפשרי".

כובש הצמד ערן זהבי גם הוא לא חסך בשבחים לעונה של הצהובים: "הרגשה מדהימה. אנחנו מאושרים. חיכינו לרגע הזה הרבה זמן ואנחנו גאים מאוד בעונה שעשינו ובמועדון, בכל הצוות שמלווה אותנו. תודה רבה מגיעה גם לקהל, לחמשת אלפים האוהדים שליוו אותנו לפה, סיפקו אווירה מדהימה ומגיע להם כל רגע ששמחנו איתם. לגבי העתיד אמר זהבי: "תמיד יש שאיפות אם זה לשמור על האליפות או אם זה לעלות לליגת האלופות שזה צעד אחד קדימה מבחינתנו. זה יהיה מאוד קשה, צריך קצת מזל בהגרלות וגם לשפר את היכולת ואני מאמין בקבוצה הזו ובמועדון שמגיע לו את החוויה הזו. להגיע לליגת האלופות זה לא בדיבורים זה בעבודה קשה אך בינתיים נתרכז בלחגוג את האליפות הזו ואחרי זה נחשוב הלאה".

מלך השערים של מכבי עם 23 שערים עד כה סיכם את העונה שעברה עליו מבחינה אישית: "אין ספק שזו העונה הכי טובה בקריירה שלי, אני חושב שהיכולות שלי באו לידי ביטוי, הכדורים נכנסו והכול הלך. לא יכולתי לעשות זאת בלי הקבוצה שעזרה לי, השחקנים פירגנו לי ועזרו לי להביא את היכולות שלי לידי ביטוי. בלעדיהם לא הייתי מצליח לעשות עונה כזו ואני רוצה להגיד להם תודה וגם לקהל, לצוות המקצועי ורק שיהיו לנו עוד עונות כאלה".