החלוץ שפרץ את הגנת האורחת רשם שער ראשון בליגה: "זה התפקיד שלי"

מכבי תל אביב רשמה אמש ניצחון ביתי ראשון העונה לעיני הבעלים מיץ' גולדהאר והמנכ"ל החדש מרטין ביין. בעקבות הניצחון הקבוצה העפילה, לפחות זמנית, למקום הראשון בטבלה אבל זה לא הלך בקלות. "המשחק התחיל תחת שליטה שלנו, לפחות בעשרים, עשרים וחמש הדקות הראשונות, אבל לא הצלחנו לייצר אף מצב", הסביר המאמן פאקו אייסטרארן. "שיחקנו בשטח המגרש שלהם אבל לא יצרנו מצבים, אז מצאתי לנכון להכניס את פריצה על חשבון ראדי. תוך כדי משחק הבנתי שההחלטה שלי לפני המשחק לא היתה נכונה, לא ציפיתי מהיריבה להיות כל כך צפופה ומקווצת לכיוון השער שלה".

"בכנות, אני אף פעם לא מודאג מהתוצאה, אלא מהדרך בה אנחנו משחקים. לעיתים התוצאה לא משנה יותר מידי מעבר לנקודות שנותנות ביטחון להמשך. הדרך היחידה עליה אנו יכולים לבנות את הביטחון שלנו היא האופן בו אנחנו משחקים. כמובן שיש לנו עוד דרך ארוכה ואני יכול לקחת מהמשחק את המחויבות של השחקנים. צריך לנתח בבירור את מה שקרה היום, לדאוג שזה לא יקרה בעתיד ולעריך מחדש את סגנון המשחק שלנו מול קבוצות שמשחקות באופן הזה. אנחנו בהחלט מסוגלים להעביר את המשחק לשטח המגרש של היריבה ולשמור את היריבה בשטח שלה כדי שלא תייצר הזדמנויות, אבל זה משהו שעוד נצטרך לעבוד עליו".

פאקו התייחס לחלוץ עדן בן בסט שטרם זכה לקבל דקות בליגה: "עדן חווה אכזבה כי הוא לא זכה לפתוח בהרכב ולא היתה לו הזדמנות להראות את האיכויות שלו. כשזה קורה אז האכזבה היא בהחלט מובנת. זה שחקן שיש לו את האיכויות ועדיין לא היו לא היו לו את ההזדמנויות להוכיח את עצמו, אבל אמרתי לו שאני בטוח שההזדמנויות שלו יגיעו וכל מה שהוא צריך לעשות זה להיות מוכן כשההזדמנות שלו תגיע".

https://www.youtube.com/watch?v=rM7LgT0qwP0&feature=youtu.be

מי שפרץ את הסכר והעניק הרבה אוויר לקבוצה הוא טל בן חיים שכבש את שער הליגה הראשון שלו העונה: "זה התפקיד שלי. לא עשיתי דבר שאני לא אמור לעשות. היה גול יפה, אבל הכי חשוב שניצחנו את המשחק היום כקבוצה, שמרנו על שער נקי וניצחנו בבית. לא היינו מופתעים מסגנון המשחק של רעננה, רוב הקבוצות באות לבלומפילד וזה מה שהן מנסות לעשות, רק שברוב המקרים אנחנו גם מצליחים לכבוש שער מהיר. היום לא הצלחנו, ידענו להמשיך ולנסות, להיות דומיננטים ולהחזיק בכדור אני שמח שבסופו של דבר גם הכדור נכנס".

בן חיים שהשלים את מלוא 90 הדקות הוסיף בנימה אישית: "אני מאד שמח על האמון שפאקו נותן בי, אני מאד שמח שהוא בחר להשאיר אותי על המגרש כשהוא ערך חילופים בדקה ה-30 ובמחצית, ואני בעיקר שמח מאד שהחזרתי לו על זה".

בלם הקבוצה איתן טיבי שאחראי, בין היתר, לעובדה טרם ספגה שער ליגה הסביר בסיום: "יש משחקים שהולכים קשה יותר וצריך לדעת לעבור אותם. אני שמח שהצלחנו לעבור את המשוכה הקשה הזאת ואנחנו כבר מסתכלים קדימה. השאיפה של מכבי זה להיות דורסנית ואני מאמין שבמהלך העונה זה יהיה טוב יותר, אבל יש משחקים שזה קשה יותר להיות דורסניים. יש לרעננה שחקני התקפה טובים, הם קבוצה טובה. הם באו היום וחיפשו את המתפרצות, אבל אני שמח שעמדנו טוב ומנענו את המתפרצות שלהם ברוב המקרים".