מרטין ביין, שכיהן בין היתר כמנכ"ל גלזגו ריינג'רס, הוצג הבוקר בקרית שלום

הבעלים מיץ' גולדהאר הודיע הבוקר על מינויו של מרטין ביין לתפקיד מנכ"ל מכבי תל אביב. לביין מעל ל-20 שנות ניסיון בכדורגל, שיווק ומנהל עסקים ובתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל מועדון הכדורגל גלזגו ריינג'רס בסקוטלנד. תחת ניהולו הגיע המועדון לגמר גביע אופ"א והשתתף בשלב הבתים של ליגת האלופות והאירופה ליג באופן קבוע. בנוסף להצלחה על המגרש, ביין הוביל מספר יוזמות כדי לחזק את הקשר עם הקהילה, לבנות תוכניות פיתוח לנוער, ליצור מקורות הכנסה חדשים, להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית של המועדון ולפתח תוכניות חדשניות עם שותפים וספונסרים של המועדון.

מכבי תל אביב קיימה הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים בה הודיעה על מינויו של מרטין ביין לתפקיד המנכ"ל בהשתתפות הבעלים מיץ' גולדהאר. גולדהאר פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "אני רוצה להודות לג'ק אנגלידיס על התרומה שלו למכבי. כשפניתי אל ג'ק אנגלידיס לפני 5 שנים וביקשתי ממנו לייצג אותי במכבי הוא התגורר בקפריסין ועסק בעריכת דין. למרות שהיה בתהליך בניית הבית שלו ג'ק הסכים להתחייב לשנתיים במועדון ועבר לישראל עם משפחתו. בסופו של דבר הוא נשאר לתקופה של חמש שנים ואני רוצה להודות לו על התרומה המשמעותית שלו למועדון. באביב האחרון, אנגלידיס החליט שזה הזמן להתקדם והתחלנו יחד בחיפוש אחר מחליף. התהליך היה ארוך וג'ק נשאר כאן זמן רב יותר משתכנן. במקביל נכנס לעניינים לואיג'י פאביט, הקנדי שהוא חבר בכיר בהנהלת "סמארט סנטרס", עם שנים של נסיון בניהול. הוא עשה עבודה מצויינת כדי להכיר את מכבי ואת המבנה שלה ואני רוצה להודות לו על לקיחת התפקיד במהלך החודשים האחרונים. בשם מכבי אני רוצה לברך את מרטין, אנחנו נרגשים שאתה מצטרף למועדון שלנו".

https://www.youtube.com/watch?v=nCjxAvxfp7E&feature=youtu.be

"אני אעסוק בכל מה שקשור בניהול המועדון", אמר ביין בפתח דבריו. "אנחנו רוצים יציבות ואני מקווה שאוכל לתרום לזה. היו לי דיונים רבים וטובים עם גולדהאר ואני חושב שיש כאן בסיס טוב, יש כאן מועדון מצליח וחשוב להמשיך ולהתבסס על כך. אני מקווה שאני וג'ורדי קרוייף נוכל ללמוד רבות זה מזה. אנחנו נשב ביחד ונבין איך להתקדם תוך שתוף פעולה חיובי מאוד. אני מתחבר לחזון של גולדהאר, יש קווים דומים בין מכבי תל אביב וגלזגו ריינג'רס, יש פה חזון חברתי שאני מאמין בו וכמובן רצון לנצח ולהצליח במפעלים האירופיים".

ביין שהגיע בעבר לישראל עם גלזגו ריינג'רס במפגשים נגד מכבי חיפה והפועל ת"א הוסיף: "נהניתי מאוד בביקורים הקודמים שלי, זה דבר שונה לקרוא על המקום מאשר להיות בו בפועל ואני מצפה לחוויה חיובית".

גולדהאר התייחס להמשך דרכו של קרוייף במערכת: "הכוונה שלי היא שהוא יישאר וימשיך אבל זו החלטה שלו. יש לנו מבנה מסודר במועדון וגם אם הוא יבקש לעזוב אנחנו נמשיך הלאה. התאכזבתי מאי ההעפלה לשלבים המתקדמים אבל זה מאחורינו ואנחנו מתמקדים בליגה המקומית. חשוב שנלמד מהניסיון ונדע להשתפר. אנחנו מאוכזבים אבל זה נותן לנו הרבה נחישות כי אנחנו יודעים שנוכל להיות טובים יותר. יש לי כיום את אותה התשוקה או אפילו יותר מזאת שחוויתי בתחילת דרכי במועדון. כשבונים משהו לטווח ארוך זה לוקח זמן והרגשות שלי היום חזקים כמו אז אם לא יותר מכך".

לגבי סיום תפקידו של אוסקר גארסיה במועדון אמר הבעלים: "הוא קיבל החלטה אישית ופנה אליי כשהתחיל לחוש אי נוחות. זאת החלטה אישית שלו וזכותו לקבל אותה, כמו שזכותנו לקבל החלטות לפי האינטרסים שלנו. החלפנו אותו במישהו שאני מאוד בטוח ביכולותיו ומאוד מתאים לערכים ולתרבות של המועדון. אוסקר הוא חבר של מכבי ואנחנו מאחלים לו החלמה מהירה".

הבעלים סיכם: "אני מאוד נהנה כאן בישראל, זה כמו להיות בבית ואני מתגעגע לעניינים כאן. חבל שלא יוצא לי להיות כאן יותר, אבל זה בגלל העסקים שלי בקנדה שהולכים וצומחים. יש לנו בסיס לניהול המועדון אז קל יותר לעשות זאת בשלט רחוק כי אני סומך על צוות הניהול כאן. למכבי צריך להיות אצטדיון חדיש ואנחנו בודקים את האופציות, אבל זה לא משהו פשוט ומהיר. אנחנו בתחילת התהליך, כמו גם לגבי מתקני האימונים של המועדון, אני רוצה לראות את זה קורה אבל זה יהיה בתהליך נכון".