שחר פיבן ודן גלזר מתכוננים לעונה חדשה בקבוצת הנוער: "הדלת לבוגרים פתוחה עבורנו"

לא רחוק מהזרקורים של ליגת העל לבוגרים גם ליגת העל לנוער תיפתח בסוף השבוע הנוכחי. מכבי תל אביב 'שחר' תארח מחר באצטדיון בחולון (11:00, אין שידור) את הפועל ראשון לציון במחזור הפתיחה. החניכים של זיו אריה הספיקו כבר להרשים בטרום העונה כאשר זכו בטורניר בינלאומי בהולנד כהכנה לעונה החדשה. "תהיה לנו קבוצה שתמשיך את הדרך בה היא החלה" פתח דן גלזר שישמש העונה כקפטן קבוצת הנוער, "זה אומר בעיקר קידום שחקנים. אין ספק שיחד עם זאת אנחנו צריכים לזכות בתארים ולשאוף לנצח כל משחק, אך בראש מעיינינו כקבוצת נוער זה קידום של שחקנים".

שחר פיבן, אחד ה-'ותיקים' בחבורה הוסיף לדבריו של הקפטן ואמר: "נראה קבוצה טקטית עם הנעת כדור סבלנית. הרבה רוגע במשחק וקבוצה שרוצה להצליח בדרך שלה לפי מה שהמאמן מבקש בנסוף לזכייה בתארים. השחקנים שלנו בוגרים יותר העונה, צברו ניסיון בליגת העל לנוער עובדה שיכולה לעזור לנו". פיבן יליד 1995 הוא אחד מחריגי הגיל בקבוצה המורכבת ברובה משחקנים משנתון 1996 הפותחים את עונתם השנייה בקבוצת הנוער: "אני חושב שהשנה תהיה קלה יותר מהעונה שעברה מבחינת החיבור שלנו כקבוצה עם כל השינויים שהיו בסגל. בעונה שעברה היינו באמת קבוצה חדשה שנבנתה ברובה משחקני שנתון 96 והיה להם פחות ניסיון בנוער. העונה הסגל נשאר ברובו אך השחקנים הבוגרים יותר הם הרוב בקבוצה וכולנו עוזרים לשחקנים הצעירים להשתלב בקבוצה".

שחקני קבוצת הנוער ראו כבר בתחילת העונה את שון גולדברג, דור פרץ, גיא אביב דן גלזר זוכים להזדמנות בקבוצה הבוגרת. עבור השחקנים הצעירים השאיפה היא להיות שחקנים קבועים בסגל של אלופת המדינה: "מכבי תל אביב זה לא מועדון רגיל" אמר גלזר שזכה לדקות ראשונות בבוגרים במשחק גביע הטוטו נגד מכבי נתניה. "קבוצת הבוגרים שואפת גבוה ומכוונת להצלחות אז קצת קשה להגיע לשם. יחד עם זאת אנו בהחלט מרגישים שהדלת פתוחה. אנשי הצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת מגיעים במיוחד לראות אותנו באימונים, מכירים את היכולות שלנו ויודעים את היתרונות והחסרונות של כל שחקן".

"אם נמשיך לעבוד קשה והצוות במחלקת הנוער ימשיך לשפר אותנו אז נגיע גם לשם שזה חלום. ההוכחה הטובה ביותר לכך שזה אפשרי היא העובדה ששון גולדברג ודור פרץ משחקים בבוגרים". פיבן מרחיב את דבריו של גלזר ומסביר כיצד אפשר להגשים את החלום ולעלות לבוגרים: "המועדון מתנהל בצורה אירופאית גם בנושא קידום השחקנים. כל שחקן מרגיש באופן אישי שהוא משתפר וגם אני מרגיש שהשתפרתי לעומת השנה הראשונה שלי בנוער. כמובן שצריך להבין שלא בהכרח אתה ישר עולה לבוגרים. ישנה דרך שצריך לעבור. אך אני חושב שכשחקן נוער – מכבי תל אביב זה המועדון הכי טוב שאפשר לגדול בו כדי להתפתח ולהשתפר".

"בכדי להשתפר וגם לקחת תארים" מוסיף גלזר, "הצוות עושה איתנו עבודה אישית במגרש וגם באימונים למשל להגיע חצי שעה לפני האימון לעבוד עם חלוצים או על טכניקה עם שחקנים מסוימים. השנה אין ספק שכאן כמו בכל בקבוצת כדורגל קודם כל רוצים לנצח, לקחת תארים ולשמח את האוהדים וכל הצוות המקצועי. אנחנו יודעים שאם ניקח תארים וניראה טוב על המגרש הצוות המקצועי של הבוגרים יראה וזה יעזור לנו לעלות למעלה לקבוצת הבוגרים".

פיבן זכה להרגיש חלק מקבוצת הבוגרים כאשר צורף למחנה האימונים של טרום העונה באוסטריה: "מחנה האימונים מאוד ביגר אותי. לקום בבוקר ולאכול עם איתן טיבי, לשאול אותו שאלות ולהתייעץ אחרי ולפני אימון עם שרן ייני או קרלוס גארסיה וללמוד מהם. אלו שחקנים שחוו הרבה דברים בבוגרים, לקחו תארים ושיחקו בנבחרות ישראל או נבחרות ספרד הצעירות. לקחתי לעצמי לפחות שלושה דברים מכל שחקן בין אם זה מקצועי או באופי ודברים מקצועיים על המגרש וזה בהחלט שיפר אותי".

דן גלזר שבשבוע הבא יחגוג יומולדת 18 ישמש כקפטן של קבוצת מכבי תל אביב 'שחר' בעונה הזו, דבר שהקשר האחורי לא לוקח בקלות ראש: "מחויבות ואחריות גדולות מאוד וגם כיף גדול להיות קפטן במכבי ת"א. אני הולך עם זיו ארבע שנים, שלוש מתוכן כקפטן שלו ואני יודע בדיוק מה הוא רוצה ממני גם כשחקן בתפקיד שלי וגם כקפטן. אני משתדל לגבש את השחקנים מהשנתון הצעיר, לעזור לכל שחקן וכל הזמן לשמור על אווירה חיובית בקבוצה ואנרגיות טובות בחדר ההלבשה".