המשחק הערב מחזיר אותנו לדרבי הראשון מול הפועל ת"א בגביע הטוטו

שש שנים חיכו במועדון למפגש טרום עונה נגד הפועל ת"א במסגרת גביע הטוטו. אחרי מספר מפגשים מול בית"ר ושמשון ת"א עונת 1990/91 זימנה לכדורגל הישראלי מפגש ערב פתיחת העונה בין שתי הקבוצות הגדולות של תל אביב. שתי התל אביביות הגיעו למפגש במצב רחוק מאידיאלי, הצהובים אחרי תריסר שנים ללא אליפות והאדומים אחרי עונה בליגה הארצית, ליגת המשנה בזמנו. אחרי ניצחון והפסד מול שעריים והפועל ירושלים בהתאמה וממש לפני ערב ראש השנה, הגיע המחזור השלישי ועימו המפגש המסקרן.

לאחר פסק זמן של שנה חזר הדרבי התל אביבי הגדול לאצטדיון בלומפילד במסגרת גביע הטוטו, כמתאבן לקראת שני מפגשי הליגה. אוהדים רבים המתינו בקוצר רוח למשחק שאמנם לא הצליח למלא את האצטדיון, אך משך לא פחות מרבבת צופים. אחרי עונת אליפות עם בני יהודה, בה זכה גם בתואר "שחקן העונה", חזר משה סיני למדים האדומים כמנג'ר/שחקן בצוותא עם שוער העבר אריה בז'רנו שעמד על הקווים. מנגד, צביקה רוזן היה המאמן על הספסל הצהוב כשמכבי התחמשה בניר קלינגר שהגיע ממכבי חיפה ושותף בשני המחזורים הראשונים של המפעל.

מכבי ת"א פתחו בהתלהבות עם אלי דריקס, מוטי איווניר, איציק זוהר ואורי מלמיליאן בהרכב, שצוננה עם הרחקתו של מיקי כהן בשלב מוקדם של המשחק. כהן ספג שני צהובים תוך דקה בעקבות שתי עבירות על קשר האדומים מוריס ז'אנו והשאיר את מכבי בעשרה שחקנים. המארחת השתלטה על מרכז השדה, בעיקר בזכותו של משה סיני שהרבה להפעיל את השחקנים שלצידו. מהעבר השני יזם זוהר התקפות מתפרצות יחד עם מלמיליאן ודריקס כשבתום 45 הדקות הראשונות ולאחר כמה הזדמנויות שלא נוצלו, ירדו הקבוצות להפסקה ללא שערים.

המחצית השנייה נפתחה גם היא עם שליטה של המארחים כשסיני המשיך לסכן את שער מכבי עליו הגן משה מרכוס. על ספסל הצהובים החליטו לערוך שינוי ושלחו למערכה את אבי נימני, אז עם הספרה 13 על הגב, והקשר הצעיר כבש מהנקודה הלבנה. קזימיש קואב, שחקנה הבולגרי של הפועל ת"א, עוד הדביק כדור למשקוף השער של מרכוס, לפני שהצהובים יצאו למתפרצת בסיומה הוכשל נמני ברחבה ע"י פליקס חלפון. הצהובים חגגו ביציעי 11-10 בשעה שמלמיליאן לקח אחריות, אך בעט כדור חלש שנעצר ע"י השוער שולי גילארדי.

עשר דקות לסיום המשחק, מצא סיני את המחליף תמיר לינהרט בתוך הרחבה, החלוץ הסתובב על המגן שלו ודחק את הכדור לשער בין שלושה מגינים. האוהדים האדומים כבר החלו לחגוג את הניצחון כשעל השעון נותרו עוד 5 דקות, אבל אז הגיע הרגע לשמו הובא מלמיליאן מירושלים. נימני חלף על פני שני שחקני הגנה והוכשל ע"י אלי כהן כעשרים מטר מהשער. גילארדי, הציב חמישה שחקנים בחומה, אך גם הם לא הספיקו אל מול בעיטת הבננה של מלמיליאן שננעצה בחיבור השמאלי של השער. מלמיליאן אמנם החטיא את הפנדל, אבל עשה זאת בגדול ממרחק כפול ושלח את האוהדים עם חיוך לחגוג את סעודת החג.

התמונה באדיבות דוד דואק