למרות הניצחון בדרבי המאמן החדש סבור כי יש מקום לשיפור: "לא הצלחנו לשלוט במשחק"

לאחר ששתי הקבוצות הגיעו למשחק האחרון של בית ב' בגביע הטוטו עם ארבע נקודות מכבי נטלה את הבכורה וגם הרוויחה יוקרה עירונית. שער בודד של טל בן חיים הספיק כדי להכריע את הדרבי ולהעניק לצהובים את הכרטיס לשלב רבע הגמר שייערך בשיטת בית חוץ ויחל כבר בשבת הקרובה. הדרבי היה גם משחקו הראשון על הקווים של פאקו אייסטאראן שניתח את המשחק והסביר כי יש הרבה מקום לשיפור: " יש לנו עבודה לעשות. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לקחת מהמשחק זה האווירה באצטדיון והתוצאה הסופית". "לא שיחקנו טוב, הם שלטו במשחק ואנחנו שלטנו רק בעשר הדקות הראשונות של המחצית הראשונה ושל המחצית השנייה".

https://www.youtube.com/watch?v=jW4h9nRXci0&feature=youtu.be

"בשאר הזמן לא שלטנו בכדור והפועל הייתה דומיננטית יותר מאתנו". זה לא קשור דווקא להגנה אלא לקבוצה כולם מגנים וכולם תוקפים ולפעמים הטעות היא שלא דוחפים קדימה מספיק. כקבוצה היינו רכים ובמיוחד לא הצלחנו לשלוט במשחק. כשאתה זז נכון על המגרש אתה לא מתעייף וכשאתה לא זז נכון העייפות מגיעה וזה מה שקרה לנו". אייסטאראן העניק לניקולה מיטרוביץ מקום בהרכב ודקות ראשונות העונה והיה מרוצה מאוד מהסרבי: "מיטרוביץ הצטיין במשחק, הוא שחקן בסגל ורציתי לראות אותו. אנחנו צריכים להשתמש בכל הפוטנציאל שלו, הוא שחקן של מכבי, רציתי לראות אותו והוא עשה רושם טוב מאוד היום".

על ברק לוי ששיחק את משחקו השני העונה אמר המאמן: "יש לנו שני שוערים מצוינים ולפי ההופעות שלהם הם יקבלו את ההזדמנות שלהם". התחושות לא המאמן לא תאמו את האווירה שהייתה באצטדיון: "התחושה של המאמן תלויה תמיד בהופעה של הקבוצה והיום היא לא הייתה טובה ולכן התחושה שלי לא טובה. אנחנו לא אפילו קרוב למה שאנחנו רוצים להציג. כשהשחקנים עשו מה שרצינו מהם הדברים עבדו טוב ואנחנו צריכים להבין שיהיה לנו קשה אם כל אחד יעשה תנועה שונה על המגרש".

כובש השער היחיד טל בן חיים לא הסתיר את שמחתו בסיום: "חיכיתי שנה שלמה לשער הזה. זה אולי נשמע קלישאה אבל הכי חשוב הניצחון. אנחנו לא כל כך מרוצים, אנו יכולים להיראות הרבה יותר טוב אבל כשזה דרבי אני שמח שעשינו את העבודה וניצחנו ועכשיו יש לנו זמן להתכונן לליגה. אם אני חושב שלא נראינו מספיק טוב אז אפשר להגיד שאנחנו לא מוכנים לליגה אבל אנחנו נהיה אני מבטיח. על המאמן החדש אמר בן חיים: "יש לו פילוסופיה שונה מאוד, הרבה יותר דומה לזו שהייתה כאן בעונה שעברה. בכל מקרה אנחנו קבוצה שיודעת להסתגל מהר ואני מאמין שכבר במשחק הבא נראה את טביעת האצבע שלו".

החלוץ הסביר מה היו הדרישות של פאקו כבר במשחקו הראשון על הקווים: "המאמן דיבר איתנו במחצית על כמה דברים שהוא לא היה מרוצה מהם ורצה שנשנה. ראינו את השינוי במחצית השנייה, שינינו כמה דברים טקטים ונראינו יותר טוב. מה שחשוב ביום כזה זה לנצח כי זה דרבי לא משנה אם זה גביע הטוטו, ליגה או גביע. מעבר לזה לא לוקחים יותר מדי מהמשחק היום".

יובל שפונגין שחזר למשחקי הדרבי לאחר כארבע וחצי שנים גם הוא הביע שביעות רצון מהתוצאה לצד דגש על השיפורים שצריך לעשות: "כמובן שאני שמח זה תמיד כיף לנצח במיוחד כשזה דרבי. אני לא אוהב לדבר רק על ההגנה זה כל משחק ההגנה שלנו, מהשוער עד החלוץ. למאמן יש דרישות גבוהות וזה טוב מאוד הוא דורש מאיתנו הרבה בחלק ההגנתי ונצטרך לעבוד קשה ולהשתפר". המגן שלא פתח במשחק האחרון נגד אסטרס בפלייאוף האירופה נשאל על כך אך הבהיר: "יש הרבה שיקולים מקצועיים, אני לא מתייחס למשחק כזה או אחר אני רוצה שהקבוצה תצליח וברור שכאשר אני מקבל הזדמנות אני רוצה להוכיח את עצמי. מכבי תל אביב זו אלופת המדינה בשנתיים האחרונות, ברור שיהיה סגל רחב וטוב וגם תחרות בריאה ומי שיהיה טוב ישחק".