ברוח הלחימה בדרום, גם אצל הפועל ב"ש החליטו להתחמש הקיץ

בעונה האחרונה

כשמנסים להבין מה השתנה בעונה האחרונה אצל הפועל ב"ש, לעומת העונה שקדמה לה, אפשר להצביע על שתי נקודות מרכזיות. האחת, יציבות בעמדת המאמן והשניה, שני ליגיונרים בכירים כמו ברדה ובוזגלו שהגיעו לחזק את הקבוצה. ההחלטה הכפולה של אלונה ברקת לקחה את המועדון מהמקום השמיני, בו סיימה לפני שנתיים, עד למקום השני בעונה האחרונה, כשבדרך היא חולפת על פני הפועל ת"א ומכבי חיפה. בקיץ האחרון החליטו על אסטרטגיה דומה, מקומו של אלישע לוי על הספסל נשמר ושני ליגיונרים בכירים כמו מליקסון וארבייטמן שהגיעו לחזק את הקבוצה. המטרה: מקום אחד למעלה.

דו"ח מצב

בהסתמך על התוצאות בלבד, הקיץ האחרון לא בישר טובות עבור הפועל ב"ש. הקבוצה הודחה כבר בסיבוב המוקדמות השני של האירופה ליג מול ספליט הקרואטית ואת גביע הטוטו היא סיימה רק במקום החמישי עם הפסד ושלוש תוצאות תיקו. סגנית האלופה קיוותה לשכוח את היכולת המקרטעת ולפתוח בהצלחה את ליגת העל כשאירחה את בית"ר ירושלים באצטדיון וסרמיל, אבל זה נגמר עם 1-1 מאכזב מבחינתם. במחזור האחרון זה כבר נראה הרבה יותר טוב מול הפועל פ"ת במושבה. רועי גורדנה העניק יתרון מוקדם ודובב גבאי הוסיף צמד במחצית השניה שקבע ניצחון ראשון העונה. על החגיגה העיב רק שער מצמק של ליאור אסולין ממש בדקת הסיום.

מאמן: אלישע לוי

ותיקי האוהדים ודאי יתקשו להיזכר מתי מאמן בקבוצה זכה לפתוח את עונתו השלישית במועדון. המאמן המנוסה בליגה, שעשה את הדרך הארוכה מהפועל בית שאן מהליגה הארצית ועד לליגת האלופות עם מכבי חיפה, החזיר את הפועל ב"ש לזירה האירופית אחרי 17 שנים. ההופעה אמנם היתה מאכזבת, אבל זה מעולם לא הרתיע מאמן כמו אלישע שגם העונה ודאי יסמן את אירופה כמטרה. המפגשים בין באר שבע של אלישע למכבי ת"א עומדים על 2-4 לטובת הצהובים, אך את שני הניצחונות שלה היא השיגה במגרשה הביתי.

עזבו (או: אחרי עונה מוצלחת נהוג למעט שינויים)

במועדון החליטו לשמור על השלד שהוביל אותם למקום השני ולערוך את השינוי בעיקר דרך השחקנים שמיעטו לפתוח בעונה החולפת. תומר סוויסה, אמנם כבש שישה שערי ליגה, אבל פתח רק בארבעה משחקים ובשבוע האחרון עבר לבית"ר ירושלים. גם שלומי בן חמו, השוער המחליף, בן תורג'מן, לוטם זינו, יוני אוזן וניקולס פלצ'וק שוחררו, אחרי שלא הצליחו להטביע חותם בעונה האחרונה. קובי דג'אני לא היה בתוכניות של אלישע לוי ונפרד מהקבוצה עם סיום חלון ההעברות ודיוויד הובר, שהגיע בהשאלה מגנט הבלגית, חזר למועדון האם שלו. השחקן היחיד שקיוו להשאיר במועדון הוא ההולנדי, גליינור פלט, שכבש 11 שערים בעונה האחרונה והחליט לעזוב לטובת זולטה ווארחם.

הצטרפו (או: כשהפער מהמקום הראשון עומד על 16 נקודות)

מאיפה נתחיל? שלומי ארבייטמן שנחת בנגב אחרי ארבע עונות בליגה הבלגית, או אולי מאור מליקסון שהחליף את הקור של פולין וצרפת בחום הבאר שבעי? גם דור מלול ורועי גורדנה, שהחלו את הקריירה במכבי והפועל ת"א עשו את הדרך דרומה. יוסף אבו לאבן חזר מעונת השאלה מוצלחת ברמת השרון, רובי לבקוביץ' הגיע כדי לתת גב לאג'ידה בין הקורות ודניאל אסקלינג שעלה ליגה עם הפועל כפ"ס יחזק את ההתקפה. את מכסת הזרים השלימו ג'ון אוגו הניגרי ואובידיו הובאן הרומני שרשם דקה ראשונה ויחידה במחזור האחרון.

שימו לב ל: פעמיים גבאי

הצל הגדול של אליניב ברדה, מאור בוזגלו והרכש הנוצץ, קצת מסתיר את דובב גבאי שפתח את עונתו הרביעית במועדון. החלוץ המחונן כבש צמד במחזור האחרון והעניק לקבוצתו ניצחון ראשון העונה בכל המסגרות. זאת לא הפעם הראשונה שגבאי מעניק לבאר שבע צמד שנותן לה אוויר. זכורים במיוחד השערים שכבש במחזור הסיום של עונת 2012/13 שהשאירו את הפועל ב"ש בליגה. בעונה האחרונה הוא גם זה שהעניק לאדומים ניצחון על מכבי ת"א בוסרמיל עם שער סולו רבע שעה לסיום.