המאמן נערך למפגש מחר בבאר שבע: "ננסה לקחת יוזמה וליצור מצבים"

מכבי תל אביב ערכה הבוקר את האימון המסכם לקראת המפגש מחר מול סגנית האלופה הפועל באר שבע באצטדיון 'וסרמיל'. מאמן הקבוצה פאקו אייסטאראן הגיע עוד קודם למסיבת העיתונאים לקראת המשחק והתייחס לציפיות שלו מהקבוצה: "כפי שכבר ציינתי בעבר, אני מצפה מהקבוצה שלי להיראות טוב יותר מהמשחק הקודם. אני מעריך שיהיה משחק קשה, נצטרך להיות חזקים מנטאלית ומאד מרוכזים במשחק כמו בכל משחק. אנחנו קבוצה שלא צריכה לשנות את סגנון המשחק שלה מול אף יריבה, הצורה יכולה להשתנות, אבל הסגנון ישאר דומה. ננסה לקחת יוזמה, ננסה להגיע לשטח המגרש של היריבה וזאת צריכה להיות הגישה של מכבי גם במשחק הזה".

אייסטאראן התייחס ליתרון היחסי של הפועל באר שבע במצבים נייחים והסביר: "אני מקווה שהם לא יביאו את היכולת הזאת בצורה כל כך מוצלחת מולנו, אבל יש לנו הגנה חזקה ואני מקווה שנהיה חזקים ומרוכזים מספיק בשביל לא לתת להם לכבוש במצבים נייחים. אני מקבל את ההחלטות בהתאם לסגל שלי, בהתאם ליריבה ובהתאם למה שאני רואה מהשחקנים שלי באימונים. אחרי שנחשב את כל האלמנטים האלה אני אבחר את האחד עשר שיפתחו במשחק. ברק יצחקי עדיין מתאושש מהפציעה, הוא לקראת סיום ההחלמה, אבל ההחלמה עדיין ארוכה מידי בשביל שהוא יהיה אפשרות עבורינו לשחק. הוא יצטרך להכין את עצמו בשביל שיהפוך לאפשרות כזאת כבר בעתיד הקרוב".

https://www.youtube.com/watch?v=s_z7fT2e7Ho&feature=youtu.be

עיקר השיח נטה בעיקר לעניינו של עדן בן בסט והשחקנים שטרם זכו לקבל דקות משחק רבות: "זה טבעי שבן בסט לא יהיה מרוצה מזה שהוא לא שיחק, טבעי שבדש לא יהיה מרוצה או ברק לוי, יש הרבה שחקנים שלא יהיו מרוצים מזה שהם לא פותחים בהרכב או נכללים בסגל אבל אי אפשר לרצות את כולם. כפי שאמרתי בעבר, אני יודע שההזדמנויות יגיעו לכולם, כי העונה הארוכה וגם בן בסט יקבל את ההזדמנויות שלו. אני צריך לנתח את הסיטואציה עבור כל אחד מהשחקנים. בסיום המשחק מול רעננה הרגשתי שבן בסט צריך חיבוק ואת המילה שלי שהוא עוד יהיה חשוב לקבוצה הזאת, אבל זה תמיד תלוי בהם. החוזק המנטאלי של כל שחקן היא שונה ואני לא יכול לבחור את האופן בו הם מגיבים".

למסיבת העיתונאים הגיע גם ניקולה מיטרוביץ' שלא נכלל בסגל הקבוצה במשחקיה הראשונים העונה, אך מאז שפאקו הגיע למועדון הוא פתח ושותף בכל המשחקים. "כשאתה רואה את המשחקים שלו מהעונה שעברה אתה מבין שהוא שחקן שיש לו את היכולת לשחק עבור מכבי", הסביר המאמן. "אני לא יודע מאילו סיבות הוא לא נמנה על הסגל בפתיחת העונה, אבל שחקן ששיחק כל כך הרבה משחקים בעונה שנגמרה עם אליפות כנראה שיש לו את האיכויות. זאת לא היתה הפתעה עבורי ואני מניח שזאת גם לא היתה הפתעה עבורכם".

גם ניקולה מיטרוביץ' עצמו ניסה להסביר: "כבר שידכו אותי להרבה קבוצות, אבל יש לי חוזה במועדון ואני צריך לכבד אותו. הגיע מאמן חדש והחזיר אותי לסגל ומכאן אני צריך לעבוד ולהראות לכולם מה אני מסוגל לעשות. כיבדתי את ההחלטה של המועדון, באתי לעשות את העבודה שלי וזה המצב. לא היה קיץ קל אבל זה החיים. היו לי שיחות עם באר שבע אבל מעולם לא הייתי קרוב מידי לחתום שם. התקשורת לפעמים כותבת דברים שלא קרו, אבל בשורה התחתונה אני עדיין שחקן של מכבי וכעת אני עושה את העבודה שלי. אני רק יכול להודות לפאקו, לג'ורדי ולמועדון על ההזדמנות לחזור ולשחק עבור המועדון הזה".

פאקו המשיך באותו נושא: "אני יכול להגיד לכם שזאת לא החלטה של המועדון, כי אם המאמן רוצה שחקן הוא לעולם לא יקבל אי הסכמה מצד המועדון אם השחקן טוב מספיק. אם אני קיבלתי החלטה שמיטרוביץ' צריך להיות במועדון, אין סיכוי שמישהו במועדון היה אומר לי אחרת ואם זה היה קורה לא הייתי נשאר במועדון. זאת הסיבה שאני אף פעם לא מודאג מהיריבות שלנו, כי להכיר את השחקנים שלך לא צריך הרבה זמן, בתוך שבוע או שניים אתה כבר יודע מה יש לך ביד. לעיתים רחוקות שחקנים מפתיעים אותך לאורך העונה, אבל זה לא קורה הרבה. לא הייתי צריך הרבה זמן כדי לראות את האיכויות של ניקולה מיטרוביץ' ושהוא ראוי להיות שחקן של המועדון.

פאקו סיכם את הנושא ואת מסיבת העיתונאים: "איגיבור לא שיחק עדיין כי לא חשבתי שהוא מתאים לשחק עד היום. אני חייב להישאר ישר עם המועדון ועם השחקנים, בשבילי אין שמות, רק שחקנים שבאים להתאמן מידי יום. לעיתים אני שוגה, כמו כולם, אבל הדבר הראשון שמאמן צריך לעשות זה להיות ישר עם השחקנים שלו".