טוני נוואקמה והפועל רעננה רוצים לשחזר את פתיחת העונה הסוערת מאשתקד

בעונה האחרונה

למרות העובדה שרבים סימנו אותה כבעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר לשוב אל הליגה ממנה היא הגיעה, "העולה החדשה" נהנתה מעונת חזרה סבירה בליגת העל. הפועל רעננה הפסידה פעם אחת בעשרת משחקי הליגה הראשונים וספגה את הפסדה השני בלבד רק במחזור ה-11 מול מכבי תל אביב. הסיבוב הראשון המוצלח העניק לה את המקום השביעי בטבלה ובעיקר הרבה אוויר לקראת המשך העונה שהסתיימה עם המקום התשיעי ובמרחק של חמש נקודות מהקו האדום. את כל זה היא עשתה במקביל לקידום מספר שחקני בית דוגמת רז כהן, סער בנבנישתי, אלי בבייב ושניר שוקר שיהוו את שלד הקבוצה גם בעונה הקרובה.

דו"ח מצב

הפועל רעננה חתומה על תוצאת המחזור הראשון אחרי ניצחון 0-4 על העולה הטרייה הפועל פתח תקווה. קפטן הקבוצה ותוצר מחלקת הנוער, שניר שוקר, תירגם את היתרון של המארחת במגרש לשער שנשמר עד הירידה להפסקה. במחצית השנייה ה"מלאבסים" נכנסו למשחק, אבל מכת מחץ של עמנואל מ'בולה, אלי בבייב וצ'אם ממדו, בשבע הדקות האחרונות, השלימה פתיחת עונה מוחצת.

מאמן: חיים סילבס

עוזר המאמן בשנתיים האחרונות זכה לאמון מהבעלים אשר אלון והיו"ר דמיאן רויטמן וינהיג את הקבוצה כמאמן ראשי. סילבס, שהספיק לעבוד לצידם של תומר קשטן ומנחם קורצקי, ובמקביל אימן את קבוצת הנוער של המועדון בשנתיים האחרונות, ינסה לפחות לשחזר את העונה האחרונה ולתפוס לעצמו מקום טוב במרכז הטבלה. עבור סילבס זאת תהיה עונה שנייה בלבד כמאמן ראשי בקריירה, אחרי שזכה לאמן עונה אחת את הפועל עפולה בליגה א'.

עזבו

אחרי ההצלחה היחסית בעונה האחרונה, בהפועל רעננה ביקשו בעיקר לשמור על השלד הקיים. הזרים ליליו ופרנסיס קסונדה פינו את מקומם אחרי שלא התירו חותם והשוער גל ניר שאיבד את מקומו במהלך העונה לאריק ינקו מצאו את דרכם החוצה. תמיר כהן, שהיה הרכש הבולט בעונה שעברה, נפרד בטונים צורמים, אסי בלדוט חזר לכור מחצבתו בני יהודה וריף מסיקה עשה את הדרך הקצרה מרעננה להפועל כפ"ס מהליגה הלאומית.

הצטרפו

הרכש הראשון שעשתה הקבוצה הוא פדרו פטראצ'י, הקשר הברילזאי ממוצא איטלקי ששיחק בלבידאייקוס היוונית בעונה האחרונה. את מכסת הזרים השלים אוואנס קנגוואה, חלוץ זמבי בן 20 שכבר הספיק לכבוש במדי נבחרתו הלאומית ונחשב לפוטנציאל גדול. בגזרת הישראלים הקבוצה הביאה מליגת המשנה את גיל בלומשטיין, ערן רוזנבאום ויקיר שינה, ומאחווה עראבה מליגה א' את וואסם רבאח. בין הקורות הקבוצה תנסה לייצר תחרות אחרי שהשוער דניאל ליפשיץ חתם בקבוצה וכבר הספיק לשחק במחזור הראשון. את מכסת הרכש משלים דלה ימפולסקי אחרי עונה נטולת שערים בהפועל חיפה.

שימו לב ל: אנתוני נוואקמה

להגיד "שימו לב" לאנתוני נוואקמה יהיה חטא אחרי שכל הליגה ראתה מה החלוץ הניגרי מסוגל לעשות בעונה שעברה. בכל זאת, נדמה כי הרכש הטוב ביותר שהפועל רעננה יכולה היתה לעשות העונה הוא פשוט להשאיר בקבוצה את החלוץ שהביא לה הכי הרבה נקודות בעונה החולפת. מעבר לעובדה שהחלוץ התכבד בשישה שערי ליגה ועוד אחד בגביע, הוא היה מעורב כמעט בכל התקפה מוצלחת של הקבוצה. על אף העונה המוצלחת, הקיץ האחרון לא הניב הצעות מפתות לנוואקמה והפועל רעננה, מה שסלל את הדרך לעונה נוספת של הניגרי במועדון.