מאמן הקבוצה התייחס למשחק האחרון: "ננסה לשלוט במשחק לכל אורכו"

מכבי תל אביב ערכה הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול הפועל עכו שייערך ביום ראשון במסגרת המחזור החמישי של ליגת העל. כזכור, המשחק הועתק לאצטדיון העירוני בנתניה כתוצאה מעונש רדיוס העומד לחובת המארחת. כרטיסים למשחק יימכרו במחיר אחיד של 55 ש"ח במכירה מוקדמת בחנות המוצרים הרשמית, בקופת 'לאן' ובאתר 'לאן'. טרם ידוע האם יואב זיו ויובל שפונגין הסוחבים פציעות, כמו גם קרלוס גארסיה שנפצע והוחלף במשחק האחרון יעמדו לרשות המאמן. "כרגע הם לא מתאמנים עם הסגל", הסביר המאמן, "ולכן יש ספק לגבי שיתופם ביום ראשון". עומרי בן הרוש, דן איינבינדר וטל בן חיים המתאוששים מפציעות התאמנו בצידי המגרש.

מאמן הקבוצה, פאקו אייסטאראן, התייחס להיערכות הצפויה בעקבות המשחק מול הפועל עכו: "זה לא עניין של שינויים, פשוט אנחנו עדיין לא מספיק עקביים במשחק שלנו. אנחנו משחקים היטב עשר דקות, מאבדים את השליטה במשחק ואז לוקחים אותה חזרה, אנחנו לא מספיק עקביים והמטרה היא לשלוט במשחק לאורך כל תשעים דקות. פפ גווארדיולה דיבר אחרי המשחק האחרון ואמר שגם זה לא היה משחק מושלם וזה אומר שגם אם אתה מנצח או משחק היטב, יש עוד דברים שאתה צריך לשפר. אותו דבר עבורינו, אנחנו יודעים שתמיד יש מה לשפר, כי יבוא יום ואנחנו גם נפסיד".

פאקו התייחס להצבתו של זהבי כחלוץ במשחק האחרון: "זה מה שחשבתי שיתאים למשחק. זאת הרי לא עמדה חדשה בשבילו, בעונה שעברה הוא שיחק במגוון תפקידים. אני חושב שאי אפשר להגיד על שחקן שכבש 34 שערים בעונה שעברה שהוא לא חלוץ טבעי. זה לא משנה מה ההגדרה שלו, הוא יכול לשחק במגוון עמדות וזה תלוי בהתפתחות של המשחק. במערך של שלושה שחקנים קדמיים חשבתי שאלו השחקנים שמתאימים, כמובן שעוד נשלב חלוצים נוספים במשחק שלנו אבל זה משתנה בין משחקים".

https://www.youtube.com/watch?v=54_p_VqEUvA&feature=youtu.be

אחרי ארבעה מחזורים המאמן התבקש להתייחס לתמונת המאבק בצמרת: "יש כמה קבוצות שיכולות להיאבק. אף אחד לא מדבר על הפועל רעננה שמשחקת טוב, גם נגדנו. בשבוע שעבר ראינו גם את בית"ר משחקת טוב, אז יש שלוש או ארבע קבוצות שיכולות להצטרף. כמו בספרד, בעונה שעברה כולם חשבנו שברצלונה או ריאל יזכו באליפות ובסוף זאת היתה אתלטיקו מדריד. אם הקבוצות הדומיננטיות לא יישמרו על הרמה, אז יש את הקבוצות הנוספות שיתפסו את מקומן. נצטרך להיות יותר מרוכזים בלשמור על הרמה שלנו ואז נוכל להתמודד מול כל יריב, בכל מצב, כי היריב הכי גדול הוא עצמך".

מהראן ראדי, ששיחק שעה בניצחון האחרון מול מכבי חיפה, שיתף במסקנות שלו מהמשחק: "במשחק האחרון היינו דומיננטים לפרקים וברגעים אחרים קצת איבדנו את השליטה. אנחנו עובדים כדי לשפר את הדברים האלה, כי יש לנו את היכולות ונשאר רק להביא את הדומיננטיות גם למשחק. אני לא רוצה לצאת בהצהרות ולדבר על עוצמות, אני חושב שהוכחנו מספיק בשנתיים האחרונות שאנחנו קבוצה עוצמתית והניצחון הזה לא נותן לנו כלום. אם נשתפר בדרך שלנו כקבוצה נגיע יותר בטוחים למשחקים ונוכל לעשות תוצאות טובות, אבל זה לא קשור אם ניצחנו את מכבי חיפה, הפועל עכו או כל יריבה אחרת".

הקשר נשאל האם יש לו יותר משימות התקפיות תחת פאקו העונה: "זה תלוי גם באופי שלך כשחקן. אני מאמין שתפקידו של המאמן להכניס לנו את סגנון המשחק לראש, כך שנעבוד ממש על אוטומט. בסוף זה משחק כדורגל, צריך לתקוף ולהבקיע. בשנתיים האחרונות אתם רואים כמה שערים אנחנו כובשים, יש לנו הרבה כלים התקפיים אפילו עד הבלמים שעוזרים בהתקפה. לטעמי זה מאד חשוב להתקדמות שלנו. היום אני מקבל את הכדור בעמדה יותר קדמית וזה מקל עלינו לתקוף בשטח המגרש של היריבה. אני מרגיש שבגדול אני מצליח להביא את היכולות שלי לידי ביטוי גם מבחינה טקטית וגם אינדיווידואלית, אני מרגיש יותר משוחרר, זה עדיין לא מספיק, אבל יש צוות שעובד איתי על מה שחסר לי. כל עוד אני אעבוד קשה אני אוכל להתקדם ולהשתפר".