למ.ס. אשדוד נמאס להיות סימפטית, אז איך מנפצים את הסטיגמה בלי רכש?

בעונה האחרונה

בירת מחוז מרכז הטבלה של ליגת העל סיימה עוד עונה במרחק ניכר מהכרטיס לאירופה כמו מהקו האדום. מ.ס. אשדוד נעה בשנים האחרונות על הציר שבין תחתית החלק העליון של הטבלה לצמרת החלק התחתון ולא נראה שזה מפריע לה. בעונה האחרונה היא הספיקה למכור את ניר ביטון לסלטיק, לייצא את ג'ואן אושינאווה עם נבחרת ניגריה למונדיאל בברזיל וליהנות משילובם של גדי קינדה ואופיר מרציאנו, שני שחקני בית, בסגל של נבחרת ישראל. ההישגים האחרונים בתחום הייצוא הגיעו בהמשך למכירתם במיליוני אירו של רוג'רס קולה ואפא אמברוז לגנט וסלטיק בהתאמה. מסתבר שמ.ס. אשדוד השיגה את הכרטיס לאירופה גם בלי לסיים בשלושת המקומות הראשונים.

דו"ח מצב

מ.ס. אשדוד של פתיחת העונה הנוכחית היא עדיין בגדר אניגמה. מצד אחד, זאת הקבוצה היחידה שגזלה נקודות מהמוליכה עירוני ק"ש אחרי תיקו ללא שערים במחזור הפתיחה. מצד שני היא הפסידה 1-3 להפועל פ"ת במחזור האחרון והציגה משחק פושר בעיקר במחצית הראשונה. בין לבין היא השיגה את הניצחון היחיד שלה מול הפועל חיפה במחזור השני וסיימה בשתי תוצאות תיקו מול בני סכנין ובית"ר ירושלים. כיאה לסטיגמה שדבקה לה, מ.ס. אשדוד ניצבת אחרי חמישה משחקים בדיוק במרכז הטבלה. לפרטים נוספים ע"ע "בעונה האחרונה".

מאמן: ניר קלינגר

בעונה בה ליגת העל מתחדשת בשלושה מאמנים צעירים, ניר קלינגר הופך באופן טבעי לשועל ותיק. מאמן מ.ס. אשדוד החל את דרכו כעוזרו של אברם גרנט כבר בסוף שנות התשעים והספיק להוביל במשך שלוש וחצי עונות את מכבי ת"א. מאז שעזב את קרית שלום אף מאמן לא הצליח לאמן במועדון שתי עונות או יותר. מצד שני, גם קלינגר עצמו, שהספיק לעבור בין שמונה מועדונים עד שהגיע לאשדוד, טרם השלים שנתיים על אותו ספסל. בשביל לסבך את העלילה נספר שמאז גם מ.ס אשדוד לא הצליחה להתגבר על קללת מרכז הטבלה ולהשיג את הכרטיס לאירופה. אז מה זה אומר אם קלינגר יצליח לסיים עונה שנייה באשדוד?

עזבו:

בזמן שבדרום התחוללה מלחמה, במתחם האימונים של מ.ס. אשדוד היה שקט למדי ולא נרשמו שינויים גדולים. גיא צרפתי תלה את הנעליים והצטרף לצוות האימון של ניר קלינגר, עמירן שקלים חזר להפועל פ"ת, שי מימון הצטרף לאחי נצרת וגייטון וראן הצרפתי נפרד מהמועדון וטרם מצא קבוצה. משעמם.

הצטרפו:

בגזרת המצטרפים היה עוד יותר שקט עם צרופם של שני שחקנים בלבד. מוראד אבו ענזה חזר למועדון אחרי עונה עם 15 שערים במדי בני לוד מהליגה הלאומית וגל בראל הצטרף אחרי חמש עונות בהן הספיק לעלות ליגה, להשתחל לפלייאוף העליון ולרדת ליגה עם עירוני רמה"ש. משעמם, אמרנו?

שימו לב ל: דויד סולארי

בעיר הנמל טרם הצליחו ליהנות באמת מהקשר שסחף את עירוני ק"ש לאליפות היסטורית ולהשתתפות ראשונה בשלב הבתים של האירופה ליג. את העונה שעברה הוא פתח עם שישה שערי ליגה, ממוצע של שער בכל שלושה משחקים, אבל קרע את הרצועה הצולבת וגמר את העונה כבר בחודש ינואר. אחרי הליך שיקום ממושך הצליחו באשדוד להכשיר את סולארי לעונה הנוכחית והתוצאות לא איחרו לבוא. הקשר הפך לבורג מרכזי במשחק ההתקפה של הקבוצה וכבר הספיק לכבוש בשני המחזורים האחרונים.