הקשר הניגרי בטוח כי הניצחון אמש לא הגיע בגללת חולשת היריב: "אין אף יריב חלש"

אין תרופה יותר להפסד מאשר ניצחון וזו בדיוק התרופה ששחקני מכבי ת"א נתנו לעצמם אמש נגד הפועל חיפה. הצהובים חזרו לעשות את מה שעשו בארבעת המשחקים שקדמו לקרית שמונה, לנצח והמאמן פאקו אייסטאראן סבור כי חניכיו נמצאים בכיוון הנכון: "אנחנו באים בתקופה טובה, שיחקנו טוב נגד עכו, אשדוד ואפילו בדרבי והיה לנו צעד קטן אחורה בקרית שמונה. היום זה לא היה משחק גדול במיוחד במחצית הראשונה אבל הצלחנו לנצח את המשחק. המאמן ערך שלושה שינויים בהרכב לעומת המשחק בקרית שמונה אך מסביר כי ההפסד לא היה הסיבה לשינויים הללו: "אני אף לא עושה שינויים בגלל הפסד אלא כי יש לנו עומק בסגל. אני חייב לראות כל שחקן ולהיות בטוח שיש לנו מספיק שחקנים כדי להילחם על כל תואר".

כמו עשרת אלפים האוהדים שהגיעו לאצטדיון בנתניה גם פאקו נהנה מביצועיו של ערן זהבי: "יש לנו מזל שיש לנו אותו בקבוצה ואני חושב שהכי טוב בשבילנו לשמור אותו במכבי. בקבוצה טובה יש שחקנים טובים ותמיד יש מישהו שמבריק קצת יותר וכרגע אצלנו זה ערן זהבי. כשמישהו הוא שחקן טוב תמיד יהיו לו הצעות אך אם תהיה לו כאן את הסביבה המתאימה והפרויקט הנכון אז להישאר כאן תהיה אופציה טובה מבחינתו".

https://www.youtube.com/watch?v=6bPPiGOztvw&feature=youtu.be

כמו אחרי כל משחק המאמן הספרדי הסכים לחשוף את דעותיו והשקפותיו על כושרם של השחקנים וצורת המשחק: "אני מכבד את הדעה של האוהדים בנוגע לשחקנים כמו איגיבור אבל אני זה שצריך לקחת החלטות. ראינו במחצית השנייה שאחרי החילוף של גל במחצית השנייה כדאי לשחק עם שניים בקישור אז נושא נשאר במגרש. אתה צריך לקחת החלטות בהתאם למה שקורה ולפעמים שחקן כמו אלברמן במשחק טוב או לא ולפעמים הוא מוחלף"

"נגד אשדוד ועכו שיחקנו 4-3-3 והמשחק שלנו היה שוטף מאוד. אם אתה רוצה לשחק ככה אז הבלמים והקשר האחורי צריכים להניע את הכדור טוב ואם זה לא קורה המשחק לא שוטף וצריך לשנות. למזלנו יש לנו שחקנים שיכולים לשחק עבורנו במערכים שונים בהתאם לכושרם הנוכחי".

קרלוס גארסיה שעבר שבועות קשים לאחר אירועי הדרבי ניצל את ההזדמנות לשפוך את רגשותיו ולהגיד כמה תודות: "אני רק רוצה להגיד תודה לכולם. לאוהדים שאין לי מילים להודות להם על התמיכה כאן בנתניה, בקרית שלום ואפילו ברחוב. זה אומר הרבה בשבילי שבזמן הכי גרוע לשחקן הם תומכים בי. תודה רבה גם לקבוצה, לצוות ולעובדי המועדון, לאישתי ולמשפחה שלי שדחפה אותי ולחברים שלי כאן בישראל".

נוסא איגיבור שפתח בהרכב משחק חמישי ברציפות ("זה תלוי במאמן לא בי, המאמן עושה את ההחלטה מי משחק ומי לא") נשאל על הדעה של אנשים מסביב עליו: "אני לא חושב על מה שאנשים אומרים אלא רק על הקבוצה שלי ומה שהמאמן אומר לי לעשות. לפעמים אנשים מדברים בצורה מסוימת אבל אם מאמן מבקש ממני לשחק מעט אחורה יותר אז אני חייב לעשות זאת אחרת לא אשחק במשחק הבא. אוהדים לא יודעים את הדברים הללו אבל בכל הכנות אני לא חושב על זה אלא רק על מילוי הוראות המאמן. אם הוא רוצה שאשחק התקפי אז אהיה התקפי יותר ואם הוא רוצה שאשחק הגנתי יותר זה מה שיהיה. זה לא מדאיג אותי, שיחקתי בליגות גדולות יותר אז למה שאגיע לכאן ואתרגש מהצעקות של האוהדים".

עוד הוסיף הקשר הניגרי: "המלחמה על ההרכב כאן היא קשה וכשחקן אם אתה לא חזק מנטלית אתה יכול לאבד את הביטחון. אני אוהב את האתגר אז זה לא מטריד אותי, אני כאן רק ליהנות ולשחק בשביל הקבוצה, אני לא במיטבי אבל לאט לאט אני מתחיל להבין את השחקנים והקבוצה ואני חושב שהכול יהיה בסדר. בכל הקשור למשחק עצמו אני לא חושב שהפועל חיפה היו יריב חלש. אין אף יריב חלש פשוט שיחקנו בסגנון שונה לפני כן. המגנים היו התקפיים יותר והיום המאמן רצה שהם יישארו מאחור".

ברק לוי שפתח בשער משחק שני ברציפות דיבר על המשחק אתמול דרך מה שקרה בקרית שמונה במחזור הקודם: "גם במשחק האחרון קיבלתי ביטחון, טעויות קורות ויקרו אך הגעתי בראש נקי נהניתי והכי חשוב שלא ספגתי. אני חושב שבקרית שמונה זה היה חוסר מזל, לא נגעתי עדיין בכדור אבל יש דברים שהם מלמעלה. המאמן מאוד מאוד עוזר לי, הגעתי למשחק היום עם הרגשה טובה והרבה ביטחון ולא ספגתי שזו העבודה שלי, אני עושה הכול בשביל לא לקבל שערים".

"אני נהנה במכבי ת"א זה הבית שלי, אני חמש שנים בבוגרים, עובד קשה כל יום, עבדתי עם גדולים וטובים ולמדתי מכולם ויש לי את מאמן השוערים הכי טוב בארץ. לגבינו כקבוצה אנחנו מסתכלים רק על עצמנו ואם נהיה טובים לא נצטרך לפזול לקבוצות אחרות".

ערן זהבי שחגג צמד שהעלה את מאזנו ל-11 שערי ליגה אמר: "זה כיף מבחינה אישית אבל יותר חשוב שהקבוצה ניצחה. חשוב מאוד מבחינתנו שהקבוצה לא ספגה. זה היה חשוב בשביל ברק לוי ובשביל כל הקבוצה כי במשחקים האחרונים קיבלנו שערים וזה לא בגלל משחק ההגנה אלא בגלל המשחק שלכל הקבוצה".

הקשר נשאל על תלות הקבוצה בו והשיב: "אני תלוי בקבוצה יותר מאשר תלויים בי. הם עוזרים לי מאוד וכשאנחנו משחקים כקבוצה קל לי יותר לבוא לידי ביטוי. זה שכבשתי את השערים זה טוב מאוד אבל צריך להגיד מילה טובה לכל הקבוצה".