מנכ"ל המועדון התייחס לאירועי אמש: "מיעוט קטן הכתים רוב גדול"

מכבי תל אביב כינסה הערב מסיבת עיתונאים לאור אירועי האלימות בדרבי התל אביבי שנערך אמש. למסיבת העיתונאים הגיעו מנכ"ל הקבוצה, מרטין ביין, המאמן פאקו אייסטאראן והקפטן שרן ייני. המנכ"ל ביין פתח את דבריו ואמר: "כינסנו הערב את מסיבת העיתונאים כי אנחנו מאמינים שחשוב להתייצב מאוחדים עם המאמן והקפטן של הקבוצה. מכבי תל אביב מצאה את עצמה בסיטואציה קשה ואף מועדון כדורגל לא יסכים לקבל אלימות והתנהגות אנטי-חברתית בתוך ומחוץ למגרש. בנוגע לאירועי אמש, נזרקו הרבה מילים, היו הרבה רגשות, אבל ביסודו המשחק הופסק בגלל חוליגן. החוליגן הרס את המשחק".

ביין המשיך: "אני חושב שזה מאד מאכזב שמועדונים צריכים לספוג קנסות, לספוג סנקציות, בגלל מיעוט קטן שהכתים את הרוב הגדול. למה מועדון, כמו המועדון שלנו, צריך לסבול בגלל רגע של חוסר שפיות מצד מישהו, רגע שיעלה למועדון בפגיעה בתדמית ובסנקציות. אנחנו נפנה להתאחדות בשביל להסביר את הנסיבות. שוחחתי עם מיץ' היום והדעה שלו זהה לדעה של שלושתנו, הוא מאד מאוכזב מאירועי אמש שהכתימו לא רק את הקבוצה שלנו, אלא את כל הכדורגל הישראלי. הבעיה היא לא במועדוני הכדורגל בארץ, כי המועדון שלנו, ואני יודע את זה בוודאות, משקיע הרבה מאד בביטחון האוהדים ובאבטחת המשחק".

https://www.youtube.com/watch?v=Utt-IEttIh4&feature=youtu.be

המנכ"ל התייחס לביקורת על ערן זהבי כמי שאחראי לאירוע: "אני חשוב שזה ברור לכל מי שצפה בוידאו שחוליגן קפץ לשדה המשחק ואיים על שחקן, ללא קשר לקבוצה שבה הוא משחק, וזאת הנקודה העיקרית בכל האירוע. כמובן ששוחחנו על הנושא עם ערן היום והחברים שלו לקבוצה גם מאחוריו, אבל ערן לא עשה דבר שהוא טרם עשה בעבר. בנוגע לאירוע של גו'רדי עם העיתונאי, לא ראיתי את הוידאו, אבל לפני שעה ערכתי ראיון בו ג'ורדי הבהיר שבלהט הרגע אותו עיתונאי ניסה לדחוף את המיקרופון למקום בו הוא לא היה צריך להיות וג'ורדי התנצל בפני אותו עיתונאי".

לסיום דבריו ביין התייחס גם לידיעות לפיהן מאמן השוערים, אלכסנדר אובארוב, הוא שסימן לאוהדים לפרוץ למגרש ולפוצץ את המשחק: "הבוקר התעדכנו בדיווחים על המקרה, אז שוחחנו עם כל המעורבים במקרה וזה אישש שהדיווחים היו לא נכונים, שמה שנכתב הוא לא אמת ואין לי כל סיבה שלא להאמין לתשובות שקיבלתי, כך שמבחינת מכבי זה סוף הסיפור".

מאמן הקבוצה פאקו אייסטאראן: "אני חוזר ומקשיב לדברים שנאמרים כאן וכולכם בורחים מהעובדה המרכזית. העובדה הזאת היא שאדם קפץ למגרש ושחקן הותקף על ידי חוליגן. זאת הנקודה החשובה וכל מה שקרה אחר כך נולד כתוצאה מהמקרה הזה. עבורי זה לא הזמן לדיבורים, אלא למעשים. צריך לפעול באחריות ובהיגיון, אחריות לדאוג שהליגה תמשיך להיות משוחקת ללא הפרעות, כי אנחנו לא יכולים להאשים את המשחק ולהעניש אותו. אני מאמין שלאוהדים יש את הזכות להמשיך ליהנות מהמשחק. האחריות היא לעשות את מה שצריך בשביל לדאוג לביטחון של החלק המהותי בכדורגל, שזה השחקנים, הצוות והשופטים. בנוגע להיגיון שציינתי, אז ההיגיון אומר שאין להאשים את הקורבן, כי כאן הקורבן הוא שחקן שהותקף באמצע המשחק".

המאמן המשיך: "כשאני אומר שחקן אני מתכוון לכל שחקן וזה לא משנה אם זה ערן זהבי או כל שחקן אחר. מה היה קורה אילו השופט היה מותקף, או נתקל באותה התנהגות שערן זהבי נתקבל בה אמש. כי אולי הוא לקח החלטה שגויה, החלטה שגם הפכה פרובוקטיבית, אבל אם אני הייתי לוקח החלטה שגויה, מבצע חילוף לא נכון, האם זאת סיב לתקוף גם אותי? שוב אני אגיד שהנקודה העקרונית היא ששחקן הותקף באמצע המשחק. השופט הוא האדם היחיד שרשאי להפסיק את המשחק, לא מאמני כדורגל, לא מנהלים ספורטיביים, לאף אחד אין את הזכות להפסיק משחק. כנראה שאם הוא היה מפסיק זאת היתה החלטה נכונה".

קפטן הקבוצה שרן ייני: "אני פה בעיקר בשביל לתמוך ולגבות את ערן. לא רק בשמי, לא רק בשם שחקני מכבי תל אביב, אני חושב שאני מדבר בשם כל השחקנים במדינת ישראל. ברגע ששחקן מותקף במגרש ונמצא בסכנה זאת חציית קו אדום. היום זה היה ערן זהבי, מחר זה יכול להיות מישהו מנתניה, מעכו, ממרמורק או מאני לא יודע איזו קבוצה. מבחינתנו אנחנו גוש אחד שחושב שזה דבר נורא. ערן פעל בצורה שאנחנו כולם מגבים אותה, הוא לא תקף את האוהד. אגב, ההסתדרות עומדת מאחורי השחקן והם יתנו את ההצהרות שלהם, אם אני לא טועה, מחר. חבל שפירוש החוקה גורם לכך ששחקן לא יכול להגן על עצמו ובעצם צריך לקבל מכות. אני חושב שיש פה מקום לבדוק את הפירוש".

צילום: ניר קידר