קשר מכבי ת"א מאוכזב מההפסד אך נשאר רגוע: "יש עוד הרבה נקודות בקופה"

בארבע מתוך שש העונות בהן נפגשו הקבוצות בליגת העל ספגה מכבי ת"א הפסד באחד המגרשים הפחות אהובים עליה, בקרית שמונה. לצערם של שחקני האלופה גם אתמול הם נקלעו למשחק קשה בסיומו ירדו עם הפסד שני העונה. הצהובים הרעידו פעמיים את המשקוף, פעם אחת את הקורה ושלטו ברוב שלבי המשחק אך עבור המאמן פאקו אייסטאראן זה לא היה מספיק: "הייתה לנו תוכנית משחק אך לא הזזנו את הכדור מהר מספיק. הם נשארו מאחורה במחצית שלהם ואנחנו לא מצאנו את המסירות הנכונות בין הקווים. גם כאשר היה לנו את הכדור ואת השליטה במשחק לא הצלחנו ליצור יותר מדי הזדמנויות".

https://www.youtube.com/watch?v=E_XtIMHHSmE&feature=youtu.be

המאמן מאוכזב הסביר את המערך איתו בחר לעלות וניצל את ההזדמנות גם להציג את הגישה ההתקפית שלו: "שיחקנו נגד אשדוד ועכו עם שלושה קשרים באמצע ודווקא אז היינו הכי דומיננטיים העונה, אך משחקים משתנים והיום הקשרים שלנו לא מצאו את המרחבים. אני לא מודאג ברגע שאנחנו מבקיעים יותר שערים. אנחנו צריכים לנצח משחקים וברור שאני מעדיף 0-5 מאשר 2-5 למשל, אני תמיד אבחר להיות יותר התקפי מאשר להישאר בתוך המחצית שלנו ולפעמים אנו חשופים מאחורה. היום לא הצלחנו להבקיע עד הפנדל אך יש לנו מספיק משחקים להבקיע עוד הרבה שערים ואני בטוח שנעשה זאת".

אייסטאראן נשאל על יכולתם של שחקנים ספציפיים כמו טל בן חיים במשחק והשיב: "כדי לנצח משחקים אתה צריך את ההופעה הטובה ביותר של רוב השחקנים ולפעמים אתה לא יכול להסתדר עם שלוש או ארבע שחקנים שיש להם משחק לא טוב. זה לא היה המשחק של טל בן חיים אך הוא הוכיח מתחילת העונה שהוא שחקן נהדר ולכולנו יש ימים רעים לפעמים ולו היה היום. אולי השפיעה עליו העובדה שהוא היה חולה בשבוע שעבר ולא יכול היה להתאמן במשך יומיים".

כובש השער המצמק ערן זהבי שממשיך לכבוש העונה בכל משחק ליגה בו הוא משתתף סיכם: "זה קשה כאשר מקבלים שער לא מחויב המציאות בדקות הראשונות ואז מתחילים לרדוף אחרי המשחק. למרות זאת יש עוד הרבה נקודות בקופה אז ננסה לתקן ולשפר בהמשך. יש עוד הרבה משחקים אז ננסה לעבוד יותר קשה למרות שזה פער של שש נקודות מהפסגה. אני מאמין שהדברים יהיו תלויים בנו למרות שזה יהיה קצת יותר קשה כי זה פער של שני משחקים אך הדרך מאוד ארוכה. אנחנו רק בנובמבר והליגה מסתיימת אי שם בחודש מאי ועד אז ננסה לעשות את המיטב".

הקפטן שרן ייני המשיך את דבריו של זהבי: "חושבים שעכשיו נובמבר והליגה עד סוף מאי ויש זמן לסגור את הפער. עכשיו יתחילו להלחיץ יותר את קרית שמונה כמו שקבוצות באות נגדנו וסוגרות ואנחנו צריכים למצוא פתרונות קבוצות יסתגרו נגדם יותר והם יצטרכו למצוא פתרונות. אנחנו כיבדנו אותם והם אותנו לכן הם הלכו אחורה והסתגרו".

"זה מגרש קשה לכל הקבוצות אבל יש כמה מרגשים קשים, גם סכנין, באר שבע ובלומפילד הם המגרשים קשים. לקרית שמונה קשה בבלומפילד אז זה טוב שיש תחרות בליגה ואנחנו מקווים להיאבק עד הסוף".

למרות שער אחד אמש בכדור עונשין ייני בטוח כי הסגנון של מכבי ת"א העונה יביא לה תפוקה טובה בהמשך: "אנחנו מסגלים סגנון משחק התקפי שהקהל מעריך ואוהב לראות, אנחנו מבקיעים הרבה שערים חלקם מאוד יפים. חלק מההסתגלויות שלנו זה לקבל פחות שערים וברגע שנגיע למצב שאנחנו משחקים את הסגנון שלנו בצורה מושלמת נספוג פחות שערים כי נתקיף בצורה נכונה יותר ויהיה קשה להבקיע נגדנו".