בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל קיבל היום באופן חלקי את ערעורה של מכבי ת"א בענין אירועי הדרבי ופסק עונש של הפחתת נקודה אחת מהעונש המקורי של הפחתת שתי נקודות ממאזנה הכולל של הקבוצה בטבלה. בנוסף, ביטל בית הדין העליון את עונש סגירת היציעים באצטדיון בלומפילד וקבע כתחליף עונש של שלושה משחקי רדיוס (עם קהל) בשלושת משחקי הבית הקרובים של הקבוצה. עונש התנאי של הפחתת שלוש הנקודות בגין הרשעה נוספת בעבירה שתוביל לפיצוץ משחק במהלך עונת המשחקים הקרובה שהוטל על ידי בית הדין המשמעתי, הופחת לעונש של שתי נקודות ע"ת. תוצאת המשחק נקבעה ל-0-0 ללא נקודות.

מנכ"ל מכבי ת"א מרטין ביין, אמר בתגובה להחלטת ביה"ד העליון: "המועדון מקבל את החלטת ההתאחדות להקל בהחלטה אותה אנו רואים כפסיקה וכעונש חמורים ביותר. אך עדיין, אין בזאת מלהסתיר את אכזבתנו מעצם ההחלטה שנתקבלה כתוצאה מהערעור. הפרשנות שנתן ביה"ד העליון בנוגע להרחקתו של ערן זהבי, בה הוא הבהיר כי אין להטיל דופי בתגובתו של השחקן שהותקף יחד עם ההודאה כי תובע ההתאחדות טעה למעשה בגישתו הראשונית, מתקבלת גם היא בסיפוק.
בשעה שזכינו לשבחים בעל פה על הפעילות והצעדים בהם נוקט המועדון כנגד התנהגות שאינה הולמת והגישה בה אנו נוקטים בנושאי ביטחון ואבטחה במשחקי הבית שלנו, מסתבר כי מחמאות אלה לא נלקחות בחשבון בשעה שמגיעים לשלב הענישה. עובדה זו לצערנו, רק פוגמת במשאבים שלנו להתמודד עם בעיות מסוג זה.
ההוצאה התפעולית של מכבי ת"א, כתוצאה מהעונש שהושת על המועדון מביה"ד המשמעתי מוערכת ב-500,000 ש"ח.     
אין ספק כי מוסדות הכדורגל הרלבנטיים כמו גם שלטונות החוק, חייבים לעבוד בצמוד עם המועדונים על מנת לעזור ולהקל על המעמסה הכלכלית הכבדה כתוצאה מעלויות של שיטור ואבטחה. כל זאת יחד עם ההכרה שהיכולות של המועדונים לפעול מוגבלות וחינוך אמור להיות חלק מפתרון הבעיה.
כמו כן ברור ללא כל צל של ספק כי חוליגן מהקבוצה האורחת היה אחראי לארועים שהובילו לפיצוץ המשחק. אך עם זאת, כמועדון, אנו מקבלים את העובדה ומגנים את המיעוט האלים של אוהדינו שגם תרם להרס הארוע לרובם הגדול של האוהדים.
העונש של שלושה משחקי רדיוס, לא רק מונע מהאוהדים ובעלי המנויים שלנו לצפות במשחקים באיצטדיון בלומפילד, אלא גם מונע מהקבוצה את האפשרות לשחק ולהנות מיתרון ביתיות ברור מעצם קיומו של משחק באיצטדיון הביתי שלנו ואל מול הקהל הביתי שלנו".