לראשונה מאז אוקטובר 2012 הצהובים יתמודדו מול יריבה שמעליהם בטבלה

בעונה האחרונה

מאז שובה לליגת העל לפני חמש שנים הפכה קרית שמונה לקבוצה המצליחה בכדורגל הישראלי. אליפות היסטורית, שני גביעי טוטו, השתתפות בשלב הבתים של האירופה ליג ובעונה האחרונה גם גביע מדינה ראשון. מהעובדה שאת העונה החולפת היא סיימה במקום השלישי, ולפרקים אף פזלה לעבר סגנית האלופה, אף אחד כבר לא מתרגש. גם לא מהדרך לגביע שכללה קבוצות ליגת על בלבד, לפחות עד הגמר. התואר המשמעותי בו זכתה הקבוצה הצפונית במדינה בעונה האחרונה הוא התואר "קבוצת צמרת" וזה כבר הצליח לעשות משהו לאוהדי הכדורגל בישראל.

דו"ח מצב

כיאה לקבוצת צמרת, עירוני קרית שמונה פתחה את העונה עם איתות לעבר שאר קבוצות הליגה. אחרי תיקו באשדוד במחזור הפתיחה, החניכים של ברק בכר כבשו שלישייה לרשת הפועל תל אביב והשלימו חמישה ניצחונות רצופים מול מכבי נתניה, מכבי פ"ת, הפועל חיפה ובני סכנין. גם תיקו ביתי מול בית"ר ירושלים לא הצליח להרוס את המומנטום שנמשך במחזור האחרון עם ניצחון מול הפועל פ"ת. בתום שמונה משחקים קרית שמונה היא הקבוצה היחידה שטרם נוצחה העונה ובמאזנה ארבעה שערי חובה בלבד, ממוצע של 0.5 שערים למשחק.

מאמן: ברק בכר

מי שהחל כמחליף הזמני של גילי לנדאו, הפך בעונה האחרונה לאחד המאמנים המבטיחים בכדורגל שלנו. ברק בכר השלים בחודש שעבר שנתיים בלבד כמאמן ראשי בקרית שמונה ולא נראה שיש ספק לגביו. בכר פרש ממשחק פעיל בסיום עונת 2010/11, כבר בעונה שאחרי החל את דרכו כעוזרו של רן בן שמעון בעונת האליפות ההיסטורית ונקרא לאמן את קבוצת הנוער של המועדון. את עונת 2012/13 פתח כעוזר המאמן של גילי לנדאו אבל כבר אחרי חודשיים לנדאו נפרד מהמועדון ובכר קיבל את המושכות מאיזי שירצקי. העונה הראשונה שלו הסתיימה עם הפלייאוף העליון, המקום החמישי והפסד כואב בגמר גביע המדינה. בעונה שעברה בכר קפץ עם קרית שמונה שתי מקומות בטבלה וסגר מעגל עם זכייה ראשונה בגביע המדינה.

עזבו:

עירוני קרית שמונה מיעטה בשינויים בקיץ האחרון וריכזה את מירב המאמצים בשביל לשמור על הסגל שכל כך הצליח בעונה שעברה. למעט וויאם עמאשה, שחזר למכבי חיפה אחרי השאלה, קרית שמונה השאילה את נועם קלמנוביץ', ליאור אלימלך ונאור עבודי שלא הרבו לשחק בעונה האחרונה, כמו בהא דיאב, מתן אוחיון ואיתמר ניצן ששוחררו מהסגל.

הצטרפו:

בדומה למגמת העוזבים, גם בקרב המצטרפים לא היו שינויים יוצאי דופן. שוער בית"ר טוברוק מהדי זועבי וחלוץ מכבי תל אביב דור ג'אן הושאלו מקבוצות האם שלהם, עאהד עזאם ששיחק בהפועל חיפה חתם בקבוצה, כמו טובארנו פינאס שהגיע ממכבי נתניה. בגזרת ה"מציאות" קרית שמונה השלימה את הסגל עם השאלתו של גל מאיו מעירוני ראשל"צ

שימו לב ל: מינדוגס פאנקה

אחרי חודשיים של היעדרות בגלל פציעה, הקשר הליטאי מינדוגס פאנקה צפוי לחזור להרכב הקבוצה מול מכבי תל אביב. פאנקה הספיק להשלים תשעים דקות בשלושת המחזורים הראשונים של העונה ואפילו לכבוש נגד הפועל תל אביב, אבל נפצע במשחק נבחרתו נגד סלובניה ועבר תהליך התאוששות ארוך. קשר נבחרת ליטא הגיע לקרית שמונה בעונה האחרונה, שותף ב- 30 משחקים, כבש שבעה שערים והפך לציר המרכזי במשחק השוטף של הקבוצה שלו. בעונה שעברה הוא גם מצא את הרשת של חואן פאבלו במשחק בו הפסידו הצהובים בקרית שמונה ובכלל הסטטיסטיקה לטובתו. בכל משחק בו פאנקה כובש, קרית שמונה מנצחת. ראו הוזהרתם.