ביה"ד העליון של ההתאחדות קבע הפחתת נקודה ושלושה משחקי רדיוס עם קהל

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל פרסם היום בבוקר את החלטתו בעניין אירועי הדרבי לאחר ערעורה של מכבי ת"א. כזכור, בית הדין המשמעתי של ההתאחדות קבע בתחילה עונש של הפחתת שתי נקודות בפועל וסגירת שערים 10-11 ו 4-5 בבלומפילד לארבעה משחקי בית. בית הדין העליון החליט לקבל את הערעור באופן חלקי וקבע הפחתת של נקודה אחת בפועל בנוסף לשתי נקודות על תנאי במקרה נוסף של עבירה המביאה להפסקת משחק. בנוסף לכך ביטל בית הדין העליון את סגירת השערים 10-11 ו 4-5 והחליט במקום זה על שלושה משחקי רדיוס עם קהל. תוצאת המשחק נותרה על 0-0 ללא נקודות כפי שפסק בית הדין המשמעתי.

בהחלטתו ציין בית הדין העליון: "אין הגיון בסגירת ארבעה שערים בכל משחק, באופן הכולל סגירת שערים המשמשים גם אוהדים אורחים. אם וככל שיהיה מקום לאשר סגירה של שערים, יש להתייחס רק לסגירת שניים מן השערים במשחקי הבית של כל קבוצה. התובע אישר בפנינו כי זו למעשה הייתה מלכתחילה בקשתו".

מלבד העונשים בית הדין העליון גם הציג קביעה שונה מזו של בית הדין המשמעתי בכל הנוגע למקרה התקיפה של ערן זהבי: "אוהד של הפועל תל אביב פרץ למגרש ותקף את השחקן. ביה"ד דלמטה קבע כי זהבי "לא היסס להתייצב מולו ולהשיב מהלומות". כפי שהודענו בתום הדיון ביום 18/11/14, אין דברים אלה מקובלים עלינו. עולה מהם כאילו השחקן היה שותף לתגרה מול האוהד, בעוד שבעליל זהבי נקט פעולות של הגנה עצמית מול מעשה התקיפה החמור של אותו אוהד. עולה מן הדברים, כי כאשר שחקן מותקף, חובה עליו לסגת ולהימלט. השקפה כזו היא שגויה".

"ההחלטה כיצד להתגונן מפני תקיפה – אם באמצעות הימלטות ואם באמצעות מאבק מול התוקף ככל הדרוש לשם הגנה עצמית – היא עניין הנתון לאוטונומיה האישית של המותקף, המהווה זכות חוקתית שבידיו. בהימלטות מן המקום גלום היבט העלול לפגוע בכבודו של הנמלט, אשר אין המותקף חייב להסכים עמו. שחקן המתגונן מפני תקיפה אינו בגדר "משתתף בקטטה" על-פי תקנון המשמעת. אין מקום לפירוש אחר. אין מדובר ב"חוק היבש" או ב"חוק הרטוב". יש רק חוק אחד, והוא החוק ה"נכון", המתפרש על-פי הטכסט והתכלית גם יחד".

בתוך כך נודע כי עקב בקשת זכיין השידור, משחק הליגה נגד הפועל פ"ת במחזור ה- 13 נדחה ליום ראשון, 14-12, בשעה 20:55.