הפועל חיפה החליפה מאמן, סגל ואצטדיון. עכשיו נשאר להחליף את התוצאות

בעונה האחרונה

אומרים שהעונה מקבלת כיוון לקראת סוף הסיבוב הראשון ובמקרה של הפועל חיפה זה הורגש במיוחד בעונה שעברה. האדומים מהכרמל פתחו את העונה בצורה נפלאה ואחרי שמונה מחזורים היו רחוקים שלוש נקודות בלבד מהמוליכה מכבי תל אביב. מכאן והלאה החלה ההידרדרות ובחמשת המחזורים שנותרו עד לסיום הסיבוב הקבוצה אספה נקודה אחת בלבד. עד לסיום העונה היא השיגה בדיוק את אותן 17 נקודות שהיא צברה בסיבוב הראשון וסיימה במרחק נקודה בלבד מעירוני רמת השרון שירדה לליגה הלאומית. בשני דברים היא יכולה להתנחם: חיפה הדיחה את הפועל ת"א בסיבוב המוקדם של הגביע וניצחה בדרבי אחרי שנתיים.

דו"ח מצב

חמישה הפסדים בתשעה מחזורים זה קצת יותר מידי אפילו עבור הפועל חיפה של השנים האחרונות. הנחמה היחידה של האדומים וודאי תלויה במצבה של היריבה העירונית מכבי חיפה שסוחבת עימה הפסד אחד יותר. לזכות הקבוצה שני ניצחונות בלבד העונה, אך גם בשני המקרים ליואב כץ לא היתה הרבה נחת. מול מכבי נתניה האדומים ניצחו בזכות שער דרמטי שלוש דקות בתוך תוספת הזמן ומול בית"ר ירושלים מהראן לאלה הימם את אצטדיון 'טדי' בדיוק באותה הדקה. במחזור האחרון הקבוצה השלימה תיקו שני העונה וארבע נקודות בשני המחזורים האחרונים ונראה שמשהו החל להתעורר אצל החניכים של ראובן עטר.

מאמן: ראובן עטר

אחרי שנה של "צינון" ראובן עטר חזר לתפקיד המאמן עם גיבנת גדולה על הגב. לפני שנתיים הוא חתם במועדון נעוריו מכבי חיפה, אך פוטר כבר אחרי שמונה מחזורים כשהקבוצה ירדה מתחת לקו האדום. ארבעה חודשים אחר כך עטר הגיע להציל את מכבי נתניה מירידה לליגה הלאומית, אך גם במקרה הנוכחי סיים את תפקידו בצורה מאכזבת. אולי הכל היה נראה אחרת אלמלא הפסיד עטר למכבי תל אביב במחזור הראשון של עונת 2012/13 ואולי זה פשוט הזמן שלו לסגור מעגל.

עזבו:

הפועל חיפה עברה הקיץ מתיחת פנים משמעותית במהלכה עזבו לא פחות משבעה עשר שחקנים. החל מהשוער קאלה דרשלר, דרך הקפטן יוסי דורה ועד שחקנים דומיננטים כמו דריו פרננדז, יובל אבידור וזרקו קוראץ'. עוד ברשימת העוזבים: עמיר נוסבאום שעבר להפועל כפ"ס, דוד רביבו שחתם ביבנה, עומרי קנדה שמקשש דקות במכבי נתניה ועאהד עזאם שרק השבוע פגש את מכבי תל אביב במדי קרית שמונה.

הצטרפו:

החלל הגדול שנוצר כתוצאה מהשחרור המאסיבי הוליד את הצורך ברכש מאסיבי שעלה על המדים האדומים שחורים. השוער הצ'כי פרמיסל קובאר הובא מסלובן ליברץ', הבלם גל כהן, והמגנים מהראן אבו ריא ועומר ורד הגיעו לחזק את חולית ההגנה. קובי דג'אני, סטיבן כהן, חיים מגרלשווילי ויובל שבתאי מקווים לחזור למרכז הבמה דרך חולית הקישור של הפועל חיפה ובהתקפה יחכו להזדמנות האמריקאי אנתוני ריקטס והגנאי אוסיי מאוולי. עיקר התקוות מופנות אל הקשר מינדאוגאס קאלונאס עם 48 הופעות בנבחרת ליטא ושלושה שערים.

שימו לב ל: אור אוסטוינד

בעירוני רמת השרון התייחסו לקשר שצמח במועדון כאל יהלום מקומי שרק מחכה להשתבץ בצמיד הנכון, אבל למרות שנתיים לא רעות עם הקבוצה בליגת העל הוא לא הצליח לייצר את הפריצה הגדולה. הקשר בן ה-26 לא מנפק מספרים יוצאי דופן, אבל ניחן ברגל שמאל עם הרבה מאד רגש והבנת משחק שהפכה אותו לבורג משמעותי במשחק ההתקפה של הפועל חיפה. העונה הוא פתח בכל משחקי הקבוצה ויש לו כבר שני בישולים כמי שאמון על מרבית המצבים הנייחים של הפועל חיפה.