המנהל הספורטיבי מסכם סיבוב: "הכח שלנו הוא באחדות"

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרוייף, ניצל את תום הסיבוב הראשון בליגה כדי להשתתף במסיבת עיתונאים ולהתייחס למגוון נושאים רחב הקשור לקבוצה.

לגבי סיכום העונה עד כה אמר :"אני חושב שהיו לנו הרבה קשיים בחודשים הראשונים, גם בקמפיין הארופאי ובזה ששיחקנו 6 משחקי חוץ, בהחלפת המאמן שקיבל סגל מוכן. זה לקח זמן אבל שיחקנו 12 משחקים, ניצחנו 9 מהם, הפסדנו 2 ותיקו אחד. במשחקים שהפסדנו נקודות זה היה פעמיים בתוספת הזמן אז בסה"כ אין סיבה להתלונן למרות שיש לנו 7 משחקי חוץ רצופים. זה לא קל בעיקר ביחס לרקורד המעולה שלנו בבלומפילד".

לגבי שחקני הרכש אמר: "אני חושב שהשחקנים החדשים הצטרפו לסגל הקיים וזה יוצר הרבה איכות, אני חושב שזה חיובי כי בכל כמה ימים התקשורת מדברת על מי שלא שיחק וזו מחמאה לסגל של מכבי כי יש הרבה תחרות ושחקנים טובים. כולם נותנים את מה שהם יכולים והאתגר שלנו הוא לשפר את השחקנים ולהשתפר כקבוצה".

על השינוי מעונה קודמת אמר: "יש יותר איכות בסגל ויותר תחרות אז כולם רוצים לשחק ואני חושב שזה טוב למכבי, החוזק שלנו בא מאחדות בחדר ההלבשה והשחקנים עובדים קשה כדי לשכנע את המאמן שמקומם בהרכב, לפעמים זה לא קל לא לשחק אבל השחקן יכול להתלונן או לעבוד קשה יותר. בד"כ מי שעובד קשה יותר מקבל את ההזדמנות".

לגבי עתידו של זהבי אמר: "אנחנו לא צריכים להתנצל על כך שיש לנו את ערן בסגל שלנו, הוא שחקן מעולה וזה ברור לכולם, יש הרבה מה ללמוד מהדמות ומהתכונות שלו. אני מעריץ את זה כי אחרי שהוא מבקיע בכל כך הרבה משחקים רצופים הוא עדיין עובד כ"כ קשה. זה מראה על חוזק ומגיע לו כל הכבוד. רוב השערים שלנו מובקעים ע"י שחקני התקפה, מבחינת הנתונים יש לו את רוב השערים שלנו אבל יש עוד שחקנים שמבקיעים. ערן הוא שחקן במכבי, היה לו חוזה ובקיץ הבנו שהוא עושה עבודה טובה מאוד והחלטנו לתגמל אותו, לא כי היינו חייבים אלא כי רצינו להיות הוגנים איתו. מה שיקרה לא בידיים שלנו, אנחנו כמובן לא רוצים למכור את השחקנים הכי טובים שלנו, בעיקר לא בינואר כי אנחנו רוצים רק להיות טובים יותר. ערן חושב רק על המשחק הבא ועל לנצח. מנקודת המבט שלי הוא מחויב לגמרי למועדון והוא אומר כל הזמן שהוא מאושר פה. אני עובד על הסגל שלנו לעתיד ואנחנו מחדשים חוזים כמו לדור מיכה ולדור פרץ כך שהעיסוק שלי הוא רק במכבי".

https://www.youtube.com/watch?v=I01TpNy6m7Q&feature=youtu.be

לגבי העתיד אמר: "לזכות באליפות פעם אחת יכול לקרות אבל לשמור על זה זה קשה בפעם השניה ועוד יותר קשה בפעם השלישית. אני מאוד רוצה לזכות באליפות וגם להשתתף בקמפיין מוצלח בגביע ולחשוב על הדרך להשאיר את השחקנים הטובים ביותר במכבי. אני רוצה להדגיש שאני שמח כאן, אוהב את המועדון ואת האוהדים, אני מאוד נהנה כאן. החוזה שלי לשלוש שנים, אפשר לסיים אותו בקלות לכל אחד מהצדדים אבל לעולם לא דנו בזה ולכן זה לא רלבנטי".לגבי המאמנים שאימנו במכבי בשנים האחרונות אמר: "כל מאמן הוא שונה, אוסקר זכה באליפות קשה כי היה לנו סגל קטן והיה לנו מזל שלא השתתפנו באירופה, עם סוזה היה לנו סגל טוב יותר אבל היינו גם באירופה והשילוב הוא מאוד קשה גם לפי ההיסטוריה בכדורגל הישראלי. השנה אנחנו משחקים מאוד התקפי, ניתן לראות את זה בכמות הכיבושים שלנו, אנחנו מנסים לשחק פתוח במשחק מסירות, פאקו הגיע בזמן קשה עבורינו אחרי שאוסקר עזב, הוא הדריך אותנו בדרבי בגביע הטוטו ואז השחקנים שלנו יצאו לפגרת נבחרת, אני חושב שיש לו אנרגיה טובה והוא מוביל אותנו למשחק התקפי".

לגבי בן בסט אמר: "למדתי מזמן לא להאמין למה שמפורסם בתקשורת, זה בד"כ ההיפך מהאמת. יש הרבה תחרות בקבוצה ואם הוא ישחק ישאלו למה שחקן אחר לא משחק, הדבר החשוב הוא שהמאמן שלנו עצמאי ואין עליו לחץ מהמועדון כי הוא יחליט מה ההרכב ומה הטקטיקה. התפקיד שלי לתת למאמן את הסגל הטוב ביותר כדי שיוכל לבחור לכל משחק מה מתאים. אנחנו מרוצים מכל השחקנים שלנו ולא שמעתי על אף שחקן שרוצה לעזוב. הקבוצה מאוד סולידרית וכשיש הרבה שחקנים טובים יש תחרות על ההרכב, וזה סימן טוב".

לגבי יובל שפונגין אמר: "הוא פצוע תקופה ארוכה וזה הכדורגל, אי אפשר לשלוט בזה, הוא מתאמן טוב והוא מכביסט מלידה".

לגבי העבודה עם מרטין ביין אמר: "הוא עבד שנים רבות במועדון גדול עם הרבה לחץ אז הוא רגיל לזה, היחסים ביננו טובים ובריאים, יש תקשורת טובה וכל אחד אחראי על חלקים שונים במועדון".

לגבי ליגת האלופות אמר "זה החלום, היינו קרובים לזה בקיץ אבל כל שנה קשה יותר להחתים שחקנים כי יש תחרות, מגבלות ואנחנו לא יכולים להתחייב על דקות משחק לאף אחד. התקציב שלנו קטן הרבה יותר ממה שמפורסם, אבל אני לא מתלונן. אנחנו עובדים לפי תקנון ה Fair Play של פיפ"א ואנחנו חייבים להיות אחראיים עם המספרים שלנו".

לגבי נוסא איגייבור אמר: "צריך לתמוך בכל הקבוצה כי המאמן מחליט מי משחק לפי היכולת שהשחקנים מציגים. אני המלצתי עליו אז אם יש למישהו טענות שיפנה אותן אלי אבל בשחקן חייבים לתמוך כי הוא מגן על המועדון שלו וצריך לזכור שהוא הגיע לכאן ברגעים קשים במדינה, בדיוק כמו שפריצה הגיע לכאן עם 3 ילדים קטנים באמצע הסכסוך. אני חושב שנוסא שחקן טוב מאוד ואתם תראו את זה. כדי לזכות בתארים צריך להיות מאוחדים, אנחנו מאוד גאים באוהדים שלנו שתומכים בנו ומלווים אותנו בכל מגרש ובכל מזג אוויר, זה דוחף אותנו קדימה ומחזק אותנו בהשגת המטרות שלנו".

לגבי רייכרט אמר: "בוא נתרכז בלהיות מאוחדים וחזקים ונוכל לזכות בתואר, יש שחקנים צעירים שעושים טעויות לפעמים ואנחנו תומכים בשחקנים שלנו ולא רוצים רק להעניש אלא גם לחנך. הוא שחקן מוכשר ומעניין, יש לו הרבה אופי ואנחנו צריכים שחקנים כאלו".

לגבי חואן פאבלו אמר: "המאמן מחליט מי משחק כי הוא רואה את השחקנים כל יום, הדעה המקצועית היא של המאמן והצוות המקצועי ולדעתי הוא שוער מוכשר כמו גם ברק לוי".

לגבי פאולו סוזה אמר: "אני שמח בשבילו, הוא עובד קשה עם הרבה תשוקה ואני מכבד את זה. הוא מצליח מאוד וזה כיף לראות שמישהו עזב את המועדון ומצליח".