למרות המשבר הנוכחי בבית"ר ירושלים לא יוותרו בקלות על מקום בפלייאוף העליון

בעונה האחרונה

לאחר שבעונת 2012/13 חמקו רק במחזור האחרון מאיום הירידה, בבית"ר ירושלים שמחו לסיים אשתקד במקום טוב באמצע. מאז עונת 2009/10 בה בית"ר סיימה בפלייאוף העליון בירושלים אולי נושמים אוויר פסגות אבל רק בגלל המיקום הגבוה של העיר. הקבוצה הצהובה-שחורה כבר מזמן לא עוקצת כמו דבורה וגם אשתקד בבית"ר ירושלים יכולים רק להתנחם בתואר אלופת הפלייאוף התחתון. בדומה למה שהספיקה כבר לעשות העונה בית"ר הבליחה אשתקד עם ניצחונות על הפועל ת"א ומכבי חיפה אך עם 15 הפסדים בעונה לא הולכים למכולת ובטח לא למקום באירופה.

דו"ח מצב

עם חמש תוצאות תיקו לבית"ר י-ם רק תיקו אחד פחות מכל העונה שעברה וזה מראה משהו על בית"ר הזהירה של העונה הנוכחית. הקבוצה שבמשחקיה מובקעים הכי פחות שערים עד כה העונה לא תוקפת בחמת זעם את היריבות אך גם לא מפקירה הרבה שטחים מאחור. בשבעת המחזורים הראשונים בית"ר נעה בין ההבלחות מול חיפה והפועל ת"א לחמשת תוצאות התיקו שלה אך אז בית"ר נזכרה גם להפסיד. שלושה הפסדים רצופים הפכו את מצב הרוח של הקהל הבית"רי והביאו לכך שבמשחק הביתי האחרון מול הפועל פ"ת אצטדיון טדי נראה שומם למדי עם כארבעת אלפים צופים בלבד. דווקא אז החיה הפצועה ניסתה להעיר את גוב האריות עם ניצחון משכנע למדי שהחזיר לה קצת אוויר לריאות.

מאמן: מנחם קורצקי

עבור מאמנה החדש של בית"ר ירושלים המשרה בבירה היא ללא ספק קידום מקצועי והזדמנות גדולה לעשות שם לעצמו. לאחד המאמנים הצעירים בליגה יש רקורד של שנתיים בלבד כמאמן ובקבוצות עם שאיפות צנועות מאלו של בית"ר. בעונת 2012/13 אימן בצוותא עם לא אחר מאשר בני טבק את עירוני רמת השרון שרשמה עונה היסטורית עם מקום בפלייאוף העליון. דווקא בשלהי העונה המצוינת הזו קורצקי נטש את הספינה המצליחה לאחר חילוקי דעות עם ההנהלה. קורצקי נשאר באזור השרון וירד לליגה הלאומית ולהפועל רעננה אך מהר מאוד קנה לעצמו כרטיס חזרה לליגת העל. מאה אחוזי הצלחה בשבעה משחקים הזניקו את קורצקי לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי שם המשיך להפתיע עם מקום תשיעי שסידר לו את הג'וב בבירה.

עזבו:

אם נתאר את מה שעבר על בית"ר ירושלים בקיץ הנוכחי כמתיחת פנים זה יהיה אנדרסטייטמנט של ממש. לא פחות מ-15 שחקנים עזבו כאשר בין הבולטים אפשר למצוא כמה ליגיונרים חדשים: ניסו קפילוטו עבר לסט. גאלן בשוויץ, שי חדד חבר לטוטו תמוז בפטרולול וסינטיהו סלליך עושה חיל במיודעתנו מאריבור. שלושה מארבעת הזרים של בית"ר אשתקד, פבלו ברנדן, בריאן ג'ונס וג'ונתן וייה עזבו לאחר חצי עונה בלבד בקבוצה. בגזרה המקומית אריאל הרוש עזב בטונים צורמים ועבר למכבי נתניה, מושיקו לוגסי סיים השאלה וחזר בקיץ לקרית שלום ודור מלול עבר לב"ש. גם כאלה שחצו את הכביש היו כדוגמת אבירם ברוכיאן והשוער אוהד סיידוף שעברו לקטמון, ברק משה שעבר להפועל ירושלים ושלומי אזולאי שחצה את כביש 1 להפועל ת"א.

הצטרפו:

שלומי אזולאי OUT ושלומי אזולאי IN. הקשר שהגיע מהפועל ראשון לציון הוא אחד מ-11 שחקנים חדשים שהצטרפו במקום אלה שעזבו. בגזרת הזרים בית"ר שילבה אחד שמכיר את השטח בזרקו קוראץ' שהגיע מהפועל חיפה עם שניים שמתחילים להכיר, קלאודימיר פריירה הברזילאי וסזאר ארסו הספרדי. התחליף לאריאל הרוש נבחר להיות בוריס קליימן שהגיע מהפועל ת"א ביחד עם הבלם זאב חיימוביץ'. לידור כהן ושמוליק מלול הגיעו ממכבי פ"ת, בן רהב הצעיר ישמש כגיבוי לקליימן ותומר סוויסה הגיע לבירת המדינה מבירת הנגב.

שימו לב ל: חנן ממן

בגיל 25 נראה שהכישרון של הקשר סוף סוף מתחיל להתפרץ. הבן של ברוך ממן שהיה סמל גדול במכבי חיפה התפתח דווקא מעבר לכביש ויצא מהקן האדום-שחור רק בעונת 2012/13 אז עבר להפועל ת"א. אחרי הרפתקה לא מוצלחת בבוורן הבלגית ממן חזר ארצה ולאחר 11 מחזורים נראה כי בבית"ר מצאו בעל בית חדש. זה לא רק שלושה שערים ובישול אחד עד כה אלא גם המעורבות כמעט בכל מהלך טוב של בית"ר בהתקפה.