המאמן פאקו מתכונן למשחק מחר: "יש להם איכויות, לא יהיה קל"

ההכנות למשחק הליגה מול בית"ר ירושלים הגיעו לישורת האחרונה וכל הכרטיסים שהוקצו להתמודדות נמכרו. הקבוצה התייצבה הבוקר לאימון המסכם כשכבר עכשיו ברור כי חואן פאבלו כשיר וצפוי לחזור לסגל אחרי. מאמן הקבוצה, פאקו אייסטאראן, התייחס לביקורת על צורת המשחק של הקבוצה במחזורים האחרונים ולשאלה האם הקבוצה עומדת בפני משבר: "אני אחתום עכשיו על משבר כזה לחודשים הקרובים, להבקיע שלושה שערים בממוצע למשחק ולספוג אחד. כמובן שאנחנו צריכים להשתפר ואנחנו נשתפר, אבל זה עדיין מוקדם. לא קל לשמור על רמת משחק זהה למשך עשרה חודשים, יהיו לנו עליות וירידות ואני מקווה שהרמה הגבוהה של הקבוצה תיראה יותר מאשר הדברים הלא טובים".

פאקו נשאל בנוגע לתלות ביכולת של ערן זהבי והסביר: "זה לא ערן זהבי ועוד עשרה שחקנים אלא עשרה שחקנים וערן או עשרים ושלושה שחקנים וערן, כי גם השחקנים הכי טובים צריכים קבוצה. אם אין להם את השחקנים המתאימים סביבם הם לא יכולים להופיע ברמה הזאת ואם ערן ברמה הזאת אז זה בזכות השחקנים שיש לצידו. יש דוגמאות לכך, הרי איזה כריסטיאנו רונאלדו זוכרים, את זה עם ההופעות בריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד או ההופעות בנבחרת פורטוגל? וליאו מסי, בגלל ההופעות בברצלונה או בנבחרת ארגנטינה? אם לא תהיה בסביבה הנכונה ומוקף בשחקנים הנכונים אתה תהיה חצי שחקן וערן זהבי בר מזל שהוא מוקף בשחקנים שלנו".

https://www.youtube.com/watch?v=A1YyML6_gWI&feature=youtu.be

לקראת המשחק מחר, פאקו ניסה לנתח את היריבה: "זאת קבוצה שיש לה פוטנציאל עצום כפי שהיא הראתה בתחילת העונה. כרגע היא בתקופה לא טובה כי התוצאות לרעתה, אבל הם יכולים להתעורר בכל זמן נתון כי יש להם את האיכות, את הפוטנציאל וזה לא יהיה משחק קל. השחקנים יודעים מה נקודת המבט שלי, אף משחק לא קל לפני שמתחילים אותו ונגד בית"ר זה עוד יהיה פחות קל כי הפוטנציאל קיים שם. השחקן המסוכן ביותר בבית"ר הוא הקבוצה עצמה. קבוצות מנצחות משחקים וכמו שאמרתי שערן זהבי צריך את הקבוצה כך גם בבית"ר. אם הקבוצה לא משחקת טוב זה לא משנה אם יש לך את השחקן הכי טוב בעולם. לפעמים אפשר לנצח ככה משחקים, אך מי שמצליח לנצח בעקביות אלה קבוצות".

גם פאקו יודע שלאווירה מחר תהיה חשיבות מכרעת על אופן ההתפתחות של המשחק וכבר מצפה למשחק הראשון שלו כמאמן באצטדיון סמי עופר: "הייתי במשחק של הנבחרת בחיפה, זה מתקן מקסים ואני בטוח שתהיה אווירה מצוינת באצטדיון. השחקנים מצפים לזה כי הולך להיות גדוש באוהדים שלנו. עוד לפני שהגעתי ידעתי שהאוהדים של מכבי תל אביב מגיעים לכל המשחקים, אז זה לא מפתיע אותי שנגמרו כל הכרטיסים למשחק, אבל בהחלט מוכיח את זה".

יואב זיו, שחזר לסגל במחזורים האחרונים, המשיך את דבריו של המאמן: "יש ציפייה לשחק באצטדיון סמי עופר כי לא הייתי שם אף פעם וכולם מדברים על המתקן הנפלא, אבל יש גם תחושת פספוס שאין מתקן כזה גם בתל אביב. הייתי שמח אם גם במרכז היה מתקן כזה למועדון גדול כמו מכבי תל אביב, אבל זה לא תלוי רק במועדון, אלא גם בעירייה, בראש העיר ובעוד כמה גורמים".

המגן התייחס גם ליריבה: "מכבי לא צריכה לפחד מאף אחד, מכבי צריכה לכבד את בית"ר ומכבי מכבדת את בית"ר ומתכוננת אליה כראוי. כמו שהמאמן אמר, זאת קבוצה צעירה ודינאמית, שאנחנו מכירים את החוזקות שלה. אנחנו נצטרך להתכונן אליה כראוי ולעשות את העבודה. אנחנו לא ממעיטים בערכם, אבל כמו כל קבוצה יש להם נקודות חלשות ונקודות תורפה ואנחנו נשמור את זה לעצמינו".

זיו התייחס גם לצמרת הצפופה ולתוצאות של היריבות לצמרת במחזורים האחרונים: "אנחנו לא כל כך מתעסקים בבאר שבע וקרית שמונה, כי אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו. אף אחד לא הבטיח לנו שום תואר מראש וללא תחרות. כל המחמאות מגיעות להן על היכולות והתוצאות, אבל אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו. אני חושב שגם בשנתיים האחרונות היתה תחרות, פשוט בשלב מסויים הכרענו אותה לטובתינו. כל הזמן יש טענות שאנחנו פחות טובים מהחודש הקודם או השנה הקודמת ואם השאלה הראשונה היתה שאנחנו במשבר אחרי שני ניצחונות, אז שתמיד נהיה במשבר וננצח".