הגרלת שמינית גמר גביע המדינה זימנה לצהובים משחק ביתי מול הפועל אשקלון

לאחר שעברה את סיבוב ח' באמצע השבוע שעבר עם ניצחון ברמלה חיכתה היום מכבי ת"א לשמוע מי היריבה שלה בשלב שמינית הגמר. הבוקר נערכה במשרדי ההתאחדות לכדורגל הגרלת המשחקים שייערכו בימים שלישי ורביעי ה- 27/28 לינואר. מועד המשחקים טרם נקבע סופית, אך כבר היום ידוע כי מכבי תל אביב תיאלץ לחלוף על פני הפועל אשקלון בדרך לרבע הגמר כאשר תארח אותה ביום שלישי ה-27 לינואר בשעה 21:00. הקבוצה מליגה א' חוללה את ההפתעה של סיבוב ח' כאשר הדיחה את בית"ר ירושלים לאחר 3-3 בתום 120 דקות ודו קרב פנדלים. בשורות הקבוצה הדרומית משחק ברוך דגו שלבש את המדים הצהובים במשך חמש עונות. 

שחקנים בולטים נוספים באשקלון הם ליאור אסולין, אלירן דנין, יחיאל צגאי כאשר מאמן הקבוצה הוא יובל נעים שגם לו עבר בליגת העל. הפועל אשקלון מובילה את טבלת ליגה א' דרום בפער של 11 נקודות מהמקום השני עם מאזן נקי מהפסדים עד כה העונה. שש עשרה קבוצות כססו ציפורניים כאשר לירן שטראובר ושביט אלימלך שלפו את הפתקים שקבעו את משחקי שמינית הגמר. שטראובר ששיחק במכבי ת"א תשע עונות זכה להניף גביע במדי מכבי ת"א שלוש פעמים כולל כקפטן בעונת 2004/05. לתשע קבוצות ליגת העל שהרוויחו את המקום בשלב הזה הצטרפו ארבע קבוצות מהליגה הלאומית.

שלוש ה"סינדרלות" מליגה א' שנותרו בתחרות ביניהן גם הפועל אשקלון חיכו גם הן לשמוע את גורלן בשלב שמינית הגמר. מ.ס שיכון המזרח וסקציה מעלות תרשיחא ששתיהן הוגרלו מול קבוצה מהלאומית הן הקבוצות שינסו לחולל סנסציה נוספת ולהעפיל לשמונה האחרונות של המפעל.

משחקים נוספים:

מכבי יבנה – מ.ס שיכון המזרח

הפועל עפולה – סקציה מעלות תרשיחא

הפועל ת"א – הפועל כפר סבא

מכבי פ"ת – הפועל פ"ת

מכבי אחי נצרת – מ.ס אשדוד

הפועל רעננה – הפועל ב"ש

מכבי חיפה – הפועל ק"ש