כמה פעמים ראינו פנדלים? מי כבש את השער הראשון אי פעם? כל התשובות לפניכם

ההיסטוריה בקצרה

36 פעמים עברה מכבי ת"א את שלב שמינית הגמר ו-17 פעמים הודחה. המשחק מחר בבלומפילד יהיה ה-33 אותו מכבי מארחת בשמינית בחלוקה שווה למדי מול 29 משחקי חוץ (כולל משחקים חוזרים). רק למען הסדר הטוב נזכיר שמשחק אחד (שמשון ת"א ב-1961) נערך במגרש נייטרלי.

מגלזר למאיוקה

שייע גלזר הוא מלך השערים של מכבי ת"א בכל הזמנים בשלב שמינית הגמר עם 7 שערים. גלזר היה זה שגם כבש את השער הראשון אי פעם של מכבי בשלב שמינית הגמר (1952), עמנואל מאיוקה כבש את האחרון ב-2010.

שוויון בנקודה

4 פעמים בהיסטוריה נקלעה מכבי ת"א לדו קרב פנדלים בשמינית הגמר. פעמיים ניצחה ופעמיים הפסידה. האחרון היה מול בית"ר ירושלים ב-2010 בפעם הראשונה בהיסטוריה בה נפגשו שתי הקבוצות בשמינית הגמר. מכבי חיפה ומכבי נתניה הן הקבוצות מולן נפגשה מכבי ת"א הכי הרבה בשלב שמינית הגמר, 4 פעמים.

מדרום תיפתח הטובה

המפגש מול אשקלון יהיה ה-5 בלבד אי פעם של מכבי ת"א בשמינית הגמר מול קבוצה המגיעה מדרום הארץ. המאזן של מכבי במפגשים אלו עומד על 3 ניצחונות (הפועל ב"ש פעמיים ומ.ס אשדוד) והפסד בודד (עירוני אשדוד). בפעם האחרונה שמכבי ת"א פגשה בשלב הזה קבוצה מהדרום (מ.ס אשדוד ב-2005) היא גם המשיכה כל הדרך עד לנשיא.

נעים להכיר

מול אשקלון לא נפגשה מכבי ת"א באף שלב של המפעל והמשחק מחר יהיה הראשון אי פעם בין הקבוצות בגביע המדינה. בליגה הבכירה נפגשו הקבוצות 4 פעמים עם 3 ניצחונות צהובים והפסד בודד.

לא אוהבים הפתעות

18 פעמים פגשה מכבי ת"א בשמינית הגמר יריבה שאינה מהליגה הבכירה. רק פעמים לא הצליחה מכבי להתמודד עם המוקש והודחה ע"י קבוצה מליגה נמוכה יותר. הפעם האחרונה בה זה קרה הייתה מול הפועל עכו ב-2006.

*הנתונים מתייחסים למשחקי הגביע מאז קום המדינה