מאמן מכבי ת"א מכיר ביתרונות היריבה ביום ראשון: "הם מסוכנים במתפרצות"

רק כשבוע וחצי לאחר המפגש הקודם עם מכבי חיפה הצהובים יפגשו שוב את הירוקים אך הפעם בליגה (ראשון, 20:55). שלושה ימים לפני הביקור השני העונה ב'סמי עופר' כינסה מכבי ת"א את מסיבת העיתונאים השבועית לקראת המשחק. "הסגנון שלהם די ברור", פתח המאמן פאקו אייסטאראן את דבריו על היריבה, "זו קבוצה שאוהבת להתחיל מאורגן ולהמשיך עם מתפרצות. כשמאמן חדש מגיע הוא מנסה להנחיל את הסגנון שלו וזה הסגנון שלהם כרגע. יש להם שלושה או ארבעה שחקנים שמאוד מסוכנים במתפרצות והמעבר שלהם להתקפה הוא הדבר החזק ביותר אצלם".

מאמן מכבי ת"א דיבר על המשחק האחרון מול ב"ש ("יש לנו את המסקנות, אנחנו מדברים עליהן וננסה לעבוד על זה" ותיאר את ההכנות למשחק ביום ראשון: "בינתיים ההרכב והסגל למשחק פתוחים ואני לא מקבל את ההחלטות על סמך המשחק האחרון אלא לאחר שאני רואה אותם מתאמנים במשך השבוע". ממאמן הצהובים נמנע מפגש מול שחקן איתו שיתף פעולה בליברפול למשך מספר חודשים: "תמיד כששחקן איכותי כמו יוסי בניון לא בהרכב של היריבה זה חדשות טובות בשבילנו. למרות זאת, יש להם סגל עמוק ומישהו ינסה לגרום לכולם לשכוח את בניון אז לבטח זה לא יהיה קל".

https://www.youtube.com/watch?v=mhHG_3VbQPQ&feature=youtu.be

אחד הנושאים שבלטו במסיבת העיתונאים היה ההתמודדות של הצהובים עם קבוצות המסתגרות מולם: "כשאתה לא מבקיע מספיק ואתה לא מצליח לנצח זה ברור שבשליש האחרון אתה לא עושה מספיק. אחד הדברים שאנו צריכים לעבוד עליו זה שלא רק ערן זהבי אלא גם שחקנים אחרים צריכים להצטרף לשליש האחרון ולחדור את קווי ההגנה. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים ליצור יותר בשליש האחרון וצריכים שחקנים שיש להם את האגרסיביות הזו לחדור את קווי ההגנה. יש לנו את השחקנים לעשות את זה ואני מקווה שנצליח".

"נגד קבוצות שמשחקות עמוק יש לך שני פתרונות. אחד כמו בכדורסל שכאשר קבוצה שומרת אזורית אתה צריך שחקנים שיבעטו מרחוק או שחקנים שיכולים לפרוץ את קווי ההגנה. לכן אתה צריך שחקנים שיהיה להם נוח לשחק בין קווי ההגנה של היריבה. יש את הדוגמה של ברצלונה ששיחקה מול אינטר ששמה את כל השחקנים בהגנה והיה להם מאוד קשה. אנחנו יודעים שקבוצות יגיעו לשחק נגדנו בצורה הזו ואנו צריכים למצוא פתרונות לכך. זה מאוד קשה לשחק מול קבוצות שמשחקות עמוק מאוד ושמות אחד עשר שחקנים בחצי המגרש שלהן ואני מתאר לעצמי שבחיפה יהיה לנו יותר מרחב. אי אפשר לדעת אם יהיה יותר קל אבל קבוצות כמו מכבי חיפה מנסות להיות יותר לפתוח יותר את המשחק".

פאקו נשאל על בחירת ההרכב שלו וניצל את ההזדמנות גם לפרט את הגישה שלו בנושא בחירת השחקנים וסגנון המשחק של הקבוצה: "אנחנו חושבים שדרך מסוימת היא הדרך הנכונה למשחק אחד או שניים אז אנחנו לא צריכים לשנות אותה. אם זה נמשך ואנחנו לא מצליחים להתמודד עם שחקנים שהם בטופ של הליגה או שאנחנו לא יכולים לפרוץ קבוצות שמשחקות עמוק מדי אז כמובן שצריך לשנות משהו. אך לא במכשול הראשון או לא בפעם הראשונה שגל למשל לא משחק טוב אני אגיד לו גל אתה לא טוב מספיק. אני יודע את היכולות שלו ואני צריך לדבוק בו או בשחקנים אחרים ולא בגלל ששחקן אחד נותן משחק גדול הוא חייב להיות בהרכב למחרת. אני חושב שאתם צריכים יותר יציבות בקריטריונים שלכם אך אני מסכים שאנחנו לא טובים מספיק".

קשר הקבוצה גל אלברמן שכבר רשם 30 הופעות בקריירה מול מכבי חיפה דיבר גם הוא על משחק מול הגנה צפופה ועל ההכנות ליום ראשון: "אנחנו לא מתלוננים, זה משהו שנתקלנו בו מתחילת העונה וזה לא חדש לנו. אין ספק שהמשחקים לא פשוטים והרבה גם תלוי גם באיך מתפתח המשחק. לפעמים אנחנו מצליחים ליצור הזדמנות ולהבקיע ואז המשחק נהפך לקל יותר ולפעמים לא, אך אנחנו ערוכים לסוגים כאלה של משחקים. לגבי יום ראשון אנחנו לא יודעים באיזו טקטיקה חיפה תבחר, אך אנחנו נשתדל לעשות את התפקיד שלנו להתכונן למשחק וקודם כל להסתכל על עצמנו. נקווה שנוכל למצוא את הפתרונות המתאימים ליום ראשון".

אלברמן גם ניסה להתמודד עם השוואה בין תפקוד הקבוצה העונה לשתי העונות הקודמות: "אני לא זוכר בדיוק את הסטטיסטיקה, אך אני לא חושב שיש הבדל גדול בקצב צבירת הנקודות ובכמות השערים שהבקענו. כרגע אנחנו מודעים למצב שלנו, אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לשפר את קצב צבירת הנקודות שלנו ללא כל קשר לסטטיסטיקה של השנים הקודמות כי הטבלה מראה שאנחנו לא במקו הראשון שלשם אנו שואפים. נעשה הכול כדי לשפר את זה לקראת השלבים המכריעים של העונה ולתפוס את המקום שאותו אנחנו רוצים. לגבי חוליית הקישור שלנו, יכול להיות שהיא פחות אפקטיבית מבחינת המספרים אך הבקענו יותר שערים מהעונה שעברה וזו שלפניה אז הכול שאלה של איך מסתכלים על זה". הקשר גם דיבר על תוצאות הקבוצה מול שתי המובילות האחרות: "אני מסכים שהיינו צריכים להיות עם יותר מנקודה אחת מתוך תשע מול ק"ש וב"ש, אך יש עוד הרבה מאוד משחקים בין הקבוצות בצמרת. אם אנחנו רוצים לשמור על התואר שלנו אז אין ספק שנצטרך לשפר את צבירת הנקודות במצ'אפים האלה בין הקבוצות בצמרת".

הקשר שפתח בהרכב ב-15 משחקי העונה מעריך את הזמן שלו על המגרש גם במשחקים בהם הוא מוחלף: "אתם רואים שבסגל הזה יש הרבה שחקנים שלא מקבלים הרבה דקות אז אני חושב שכל אחד ואחד מאיתנו מעריך את הדקות שהוא מקבל ומנסה לעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה. אצלי אני לא חושב שיש מקום לתלונות לגבי דקות המשחק".