שנת 2015 תפתח בסערה מול הפועל ב"ש ותמשיך עם משחקי גביע המדינה

05/01 מחזור 16, מכבי ת"א – הפועל ב"ש

יום ב' (20:55) שידור בערוץ הראשון

המאצ'- אפ החם של העונה שעברה מגיע לאצטדיון בלומפילד והסטטיסטיקה משאירה מקום לאופטימיות. בשלוש העונות האחרונות מכבי ת"א הפסידה בסיבוב הראשון בוסרמיל וחזרה לנצח באצטדיון בלומפילד את משחק הגומלין. למעשה, מאז אפריל 2011 הקבוצות נפגשו ארבע פעמים באצטדיון בלומפילד ובכולן מכבי תל אביב ניצחה, כשבמאזנה 14 שערי זכות לצד שער חובה בודד. אגב, קרלוס גארסיה שכבש את אחד השערים בעונה שעברה צפוי לציין 100 הופעות רשמיות במדים הצהובים מול הפועל ב"ש.

11/01 מחזור 17, מכבי חיפה – מכבי ת"א

יום א' (20:55) שידור בערוץ הראשון

שישה ימים אחרי המפגש הגדול עם הפועל ב"ש מצפה לנו משחק לא פחות גדול מול מכבי חיפה באצטדיון 'סמי עופר'. אחרי ביקור חפוז בחודש שעבר הצהובים יזכו להגיע לראשונה לאצטדיון החדש בחיפה כאורחים של מכבי חיפה. הפעם האחרונה בה הצהובים חנכו אצטדיון חדש בחיפה היתה בדצמבר 1955, אז המשחק הסתיים עם ניצחון 3-1 בקרית אליעזר. אותה תוצאה היתה גם במפגש הראשון בין הקבוצות העונה ולמעשה זה שבעה משחקי ליגה רצופים שהצהובים לא הפסידו למכבי חיפה.

14/01 גביע המדינה, בית"ר ת"א/רמלה – מכבי ת"א

יום רביעי (21:00), שידור ישיר בערוץ הספורט 5+LIVE 

הדרבי הקטנטן של תל אביב מציין קאמבק חגיגי ואין תזמון טוב יותר מהסיבוב המוקדם של גביע המדינה. אמנם בשנים האחרונות היריבה מזוהה יותר עם העיר רמלה ואף משחקת באצטדיון העירוני, אבל בין המועדונים יש היסטוריה ארוכת שנים ואפילו שני מפגשים בלתי נשכחים במסגרת הגביע. בעונת 1976/77 הצהובים גברו 0-1 על בית"ר ת"א בגמר הגביע ו- 31 שנים אחרי הבית"רים, שהספיקו להתאחד עם שמשון, גמלו לצהובים באותה תוצאה כבר בסיבוב המוקדם של המפעל.

17/01 מחזור 18, מכבי ת"א – הפועל עכו

יום שבת, שידור ישיר בספורט1

השער שכבש חמדי סליחי בתוך תוספת הזמן של המפגש האחרון קטע רצף של חמישה ניצחונות רצופים ללא שער חובה. מי שנחשבה עד לא מזמן לכבשה השחורה של הצהובים לא ניצחה במפגשים בין הקבוצות מאז נובמבר 2011. הפעם היחידה בהיסטוריה בה הפועל עכו ניצחה את מכבי ת"א באצטדיון בלומפילד היתה בכלל במסגרת גביע המדינה. הקבוצה בהדרכתו של ירון הוכנבוים הגיעה למשחק ממעמקי הליגה השנייה וכבשה ארבע פעמים לרשת של לירן שטראובר בדרך לרבע הגמר.

24/01 מחזור 19, מ.ס. אשדוד – מכבי ת"א

מועד המשחק טרם נקבע

את מקומה של הפועל עכו כ"כבשה השחורה" תפס המגרש העירוני באשדוד, שהפך לאימת הצהובים בשנים האחרונות. בעונה שעברה הוא הביא להדחה מוקדמת מהגביע, בעוד שבליגה הוא קטע רצף של ארבעה ניצחונות רצופים עם תיקו מאופס. בשנה שלפני, יאיא פטי נגח בעמדת נבדל ברורה את שער הניצחון למארחת, שהיה גם ההפסד האחרון של מכבי ת"א בליגה עד לרגע הנפת הצלחת. עוד שנה אחורה והפעם אלו היו דוד רביבו ורוג'רס קולה שהחזירו את הצהובים לתל אביב ללא נקודה. הגיע הזמן לשינוי.

אירועים נוספים החודש:

02/01 יום הולדת לניקולה מיטרוביץ'

07/01 יום הולדת לברק לוי

15/01 הגרלת שמינית גמר גביע המדינה

27/28/01 משחקי שמינית גמר גביע המדינה