קפטן קבוצת הנוער ומאמנו זיו אריה מתכוננים לדרבי המסקרן בשבת: "אוהבים את המתח, אך רק בענייני כדורגל"

"הגינות קודמת לכל". קצת לפני שעולים על כר הדשא, זהו המסר אותו מבקש להעביר קפטן קבוצת הנוער, דן גלזר. מכבי ת"א 'שחר' תארח בשבת (12:00, שידור בספורט 5) את הפועל ת"א לדרבי כאשר בעקבות הנחיית משטרת ישראל שלא לקיים את המשחק בקריית שלום הוחלט להעתיקו לאצטדיון ברמלה. לפני הכול מקווה גלזר למשחק הוגן על המגרש ומחוצה לו: "הדרך של המועדון היא לכבד את היריב ואת המקצוע שאנחנו משחקים בו. הגינות קודמת לכל ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי והאווירה תהיה רגועה".

"אנחנו מאוד רוצים שהאוהדים יבואו בהמוניהם כי הם דוחפים אותנו בצורה באמת בלתי רגילה במשחקים כאן בקרית שלום וזה מאוד יעזור לנו בשבת. יחד עם זאת אני מקווה שהעניינים יהיו רגועים ושהמשחק יזרום בצורה שקטה. עניינים של חוסר שקט יגרמו למשחק להיראות לא טוב וזה יכול להוציא מריכוז".

https://www.youtube.com/watch?v=6Smr-jbDVXc

גם מאמן הקבוצה, זיו אריה מבקש להתרכז בדבר אחד: "זה כדורגל. אמרתי זאת גם לאחר המשחק הקודם, אנחנו אוהבים דרבי ואוהבים את המתח אך רק בעניינים של כדורגל. אנחנו באים לשחק כדורגל ושם זה צריך להישאר". בכל הקשור למה שקורה על המגרש, קבוצת הנוער מגיעה לדרבי במצב מצוין עם תשעה ניצחונות רצופים בכל המפעלים. "אי אפשר להתעלם מזה שהקבוצה בתקופה טובה ונראית טוב במשחקים. תמיד מדברים איתנו להמשיך משבת לשבת ומאימון לאימון, להיות יותר טוב מהמשחק הקודם ויותר טוב באימון הבא וזה אצלנו בראש כל הזמן".

בשבת האחרונה גברה קבוצת הנוער על הפועל חיפה ועלתה לרבע גמר גביע המדינה. בליגה לאחר שבעה ניצחונות רצופים הצהובים מדורגים ערב המחזור ה-19 במקום הראשון עם יתרון של תשע נקודות על פני השנייה בטבלה, מכבי חיפה: "אנו יודעים שאנחנו בתקופה טובה, אבל יחד עם זאת תמיד רוצים להמשיך הלאה ולשבור שיאים ולקחת תארים". למרות התקופה הטובה של קבוצת הנוער לקראת הדרבי, המאמן זיו אריה מציג את האתגר איתו מתמודדת הקבוצה בשבועות האחרונים: "באימונים במהלך השבוע אנחנו מתאמנים עם שישה או שמונה שחקנים כי חסרים הרבה שחקנים שהם או חיילים, או בנבחרות או פצועים".

אריה מבהיר מהי הדרך הנכונה מבחינתו להתכונן למשחק הקרוב: "לדרבי יש את המשמעויות שלו אך מבחינת ההכנות זה עוד משחק ואין הכנות מיוחדות. אנחנו עובדים קשה ויש קצת דגשים על היריבה כמו בכל שבוע, אך לא ראינו וידאו יותר מהרגיל ולא הוספנו יחידות אימון". עבור דן גלזר לדרבי יש משמעות: "אני במכבי מגיל 6 אז אנחנו חונכנו במועדון הזה שדרבי זה משחק מיוחד עם אווירה מיוחדת ואנחנו מקווים שנהיה הצד השמח בסיום המשחק".

הקפטן גם סיפק מבט חטוף לקראת מה שאנו צפויים לראות מקבוצת הנוער בהמשך העונה: "אנחנו נראה קבוצה שממשיכה לשחק בדרך שלה ומנסה להיות טובה יותר מהשבת הקודמת. כמובן שאנחנו מכבי תל אביב ואנחנו רוצים לקחת את כל התארים ולשחק הכי טוב, אך כמו שזיו חוזר על כך מדי שבת הדגש הוא קודם כל על טיפוח שחקנים".