לקראת המשחק מחר התייחס המאמן לדרבי האחרון: "ננסה ליהנות מהמשחק"

מכבי תל אביב ערכה הבוקר את האימון המסכם לקראת המפגש מחר, מול הפועל ת"א, במסגרת המחזור ה- 20 בליגת Winner. עוד לפני האימון הגיעו מאמן הקבוצה פאקו אייסטאראן והקפטן שרן ייני למסיבת העיתונאים השבועית. "ראשית, אני מקווה לראות משחק מהנה ובעיקר אני מקווה שנלמד מהעבר", אמר המאמן. "ברוב המקרים היריבות הופכת את המשחק למהנה יותר, כל עוד אתה לא עובר על הכללים ואני מקווה שנצליח ליהנות מהמשחק, לתמוך בקבוצה ותמיד לזכור שזה רק כדורגל. אי אפשר לדעת איך השינויים בהפועל ת"א ישפיעו עליהם, לעיתים זה מחזק את הקבוצה ואני לא מצפה למשחק קל, נצטרך לעבוד קשה".

https://www.youtube.com/watch?v=Dv1_MCJEzmc&feature=youtu.be

הקבוצה תחסר בחלק הקדמי את ברק יצחקי וברק בדש שנפצעו במהלך האימונים בשבוע האחרון, אך ירוויחו מחדש את ראדה פריצה שנעדר בחודש האחרון בגלל פציעה. המאמן שפך אור על המצב הבריאותי של שחקני ההתקפה: "יצחקי ובדש לא יהיו זמינים לנו מחר, אבל עושה רושם שזה לא משהו שיגביל את שניהם לתקופה ארוכה. אחד מהם יחזור כבר בתוך כמה ימים ולשני ייקח קצת יותר. לגבי ראדה פריצה, הוא חזר לאימונים וכמעט כשיר באופן מלא, כך שהוא חלק פעיל מהסגל. יש לנו מספיק שחקנים שיכולים לכבוש, לא רק החלוצים וחוץ מזה אני עדיין מחכה לשער הראשון של שרן ייני".

https://www.youtube.com/watch?v=K4tSqkXEI6k&feature=youtu.be

המאמן התייחס גם לביקורת על אופי המשחק של הקבוצה מאז המפגש הקודם מול הפועל ת"א: "המשחק שלנו לא זורם מספיק, אנחנו לא מצליחים לייצר עקביות בין משחקים ואני מאמין שלשחקנים האלה יש הרבה יותר מה להציע. אני מבין שלא כולם יכולים להיות מרוצים מסגנון המשחק שלנו, אבל זה הכדורגל וזה הסגנון שאני מאמין בו ,למרות שאולי בעוד כמה שבועות אני אחליט לשנות את זה. אני מבין שלא כולם מסכימים איתי, אבל גם עם גווארדיולה לא כולם מסכימים אז מה אני אגיד. אנחנו לא צריכים לעסוק רק בתפקוד של ערן זהבי כי זה לא מועדון הכדורגל ערן זהבי, אמנם הוא עושה את הקבוצה טובה יותר, אבל לא יותר ממה שהקבוצה עושה אותו טוב יותר".

קפטן הקבוצה, שרן ייני, התייחס להתמודדות: "דרבי זה משחק מאד משמעותי כי מעבר לנקודות זה גם היוקרה של העיר ובגלל זה המשחק מאד חם מצד האוהדים. חשוב לי להתחיל בזה שאנחנו מגנים כל פעולה אלימה מצד האוהדים של שתי הקבוצות. יצא לי לדבר עם כמה אוהדים והם צריכים לדאוג גם לעצמם כי מעבר לזה שהם יכולים לגרום לפגיעה בקבוצה, הם גם יכולים למצוא את עצמם במעצר ושיפתחו להם תיק במשטרה ואנחנו ממש לא מצפים מהם להתנהגות כזאת. אנחנו רוצים שהם ישמרו על עצמם ויבואו לתמוך בנו כי זה מכניס יותר אנרגיות ואנחנו רוצים לשמור את המשחק רק על הדשא".

"קשה להעריך מה יהיה במשחק, אני זוכר משחקים שהגענו כאנדרדוג ועשינו להפועל את החיים קשים ולהיפך. בגלל זה משחקי דרבי הם כל כך מעניינים, אנחנו מחכים לכל התפתחות במשחק ומקווים שבסופו של דבר זה יילך לצד שלנו. גם במשחק מול קבוצה אחרת הפסד זאת אפשרות, אבל לא כך מתכוננים למשחק, אנחנו חושבים רק חיובי, יודעים מה סגנון המשחק שלנו, מכירים ומתכוננים לשחקנים שלהם וכך מקטינים את הסיכוי שלנו להפסיד. דרבי מטבעם הם חמים יותר, אבל אנחנו נשתדל לשחק בגבולות החוקים גם אם זה אומר לשחק קצת חזק, אבל אנחנו לא מעוניינים להתסיס אלא רק לנצח".