הגרלת רבע גמר גביע המדינה זימנה לצהובים מפגש כפול מול הקבוצה הצפונית

לאחר שעברה את שמינית הגמר באמצע השבוע שעבר התבשרה היום מכבי ת"א כי המסע בגביע ימשיך מול עירוני ק"ש. הגרלת רבע גמר גביע המדינה נערכה היום במשרדי ההתאחדות לכדורגל והפתק שנשלף לצד זה של מכבי ת"א היה הפתק של היריבה הצמודה בצמרת ליגת Winner. העונה בשלב רבע הגמר ייערכו שני משחקים בשיטת בית חוץ כאשר תאריכי המשחקים הם 10-11/02 למפגש הראשון ו- 3-4/03 לגומלין. ההגרלה קבעה כי הצהובים יתארחו תחילה בקרית שמונה וינסו להרוויח את הכרטיס לחצי הגמר בגומלין שייערך בבלומפילד. בתגובה להגרלה אמר המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף: "זוהי אחת הקבוצות הקשות ביותר שיכולנו להגריל כיוון שקרית שמונה קבוצה מצויינת שהעפילה לגמר הגביע פעמיים ברציפות. ההגרלה סידרה לנו 3 מפגשים עם קרית שמונה בפרק זמן קצר ולמרות שמשחק הגומלין ישוחק בבלומפילד זה עדיין קשה עבור שתי הקבוצות. אנו חדורי מוטיבציה לעשות דברים יפים בגביע המדינה ‏השנה, לכן ניאלץ להתמודד עם כל אתגר העומד בפנינו על מנת להגיע לשלבים המתקדמים במפעל".

עבור הצהובים הייתה זו הגרלה ראשונה העונה מול קבוצה מליגת העל לאחר בית"ר ת"א רמלה מהלאומית והפועל אשקלון מליגה א' דרום. הקבוצה הצפונית עברה בדרך לשלב רבע הגמר את הפועל עכו עם ניצחון חוץ 2-0 ומכבי חיפה גם כן בחוץ לאחר דו קרב מהנקודה. המשחק הראשון ברבע הגמר יקדים בכמה ימים את מפגש הליגה המסקרן בין הקבוצות בבלומפילד שייערך ביום שני ה-16.2. בליגה הפער בין הקבוצות עומד על נקודה בלבד כאשר מכבי ת"א מובילה את הטבלה לפני הקבוצה הצפונית.

עד כה נפגשו הקבוצות ארבע פעמים בהיסטוריה של גביע המדינה ומכבי ת"א ניצחה בכל הארבעה. הפעם הראשונה הייתה בעונת 1975/76 אז גברה מכבי ת"א על ק"ש בשלב שמינית הגמר לאחר דו קרב מהנקודה הלבנה. הקבוצות נפגשו באותו שלב בעונת 1982/83 והפעם הצהובים לא נזקקו לפנדלים וניצחו 0-2. בפעם הבאה שהייתה גם היחידה בה נפגשו הקבוצות ברבע הגמר מכבי ניצחה 0-6 בעונת 2001/02 והמשיכה כל הדרך עד לגביע. המפגש האחרון נערך כמו שני הראשונים, בשלב שמינית הגמר ומכבי ניצחה 0-4 בדרך לרבע הגמר.

שאר משחקי רבע הגמר:

מכבי יבנה – הפועל ב"ש

הפועל עפולה – מכבי פ"ת

הפועל כפ"ס – מכבי אחי נצרת