חמישה משחקני קבוצת הנוער השתתפו במשחק ראווה מיוחד במינו במרכז הספורט לנכים ברמת גן

מפגש מיוחד נערך אמש בין מחלקת הנוער של מכבי תל אביב למרכז הספורט לנכים "ספיבק" ברמת גן. "ספיבק" הוא מרכז המספק מענה לצרכים של תפקוד גופני-חברתי לאנשים עם נכויות בכל אזור המרכז וגוש דן ומשמש מסגרת ספורטיבית וחברתית. כמה ימים לפני פורים הוזמנה מחלקת הנוער הגיעה ל"ספיבק" לפגוש עם נבחרת ישראל ברוגבי על כיסאות גלגלים. מי שייצגו את מחלקת הנוער בפעילות היו חמישה שחקני קבוצת הנוער: הקפטן דן גלזר, עידן יוגב, סהר חסון, יונתן כהן ואליעד גרף. ביחד איתם הגיעו מנהלה המקצועי של המחלקה ניר לוין והיועץ החינוכי חן עבדו.

8

גולת הכותרת של המפגש הייתה משחק ראווה מול נבחרת ישראל ברוגבי על כיסאות גלגלים. עוד לפני כן, ניר לוין נשא דברים ובירך על הפעילות המשותפת ונציגי מחלקת העניקו מתנות לשחקני נבחרת ישראל ברוגבי על כיסאות גלגלים. חג הפורים נכנס לתמונה באמצעות משלוח מנות גדול אותו העניק לשחקני נבחרת ישראל ברוגבי היועץ החינוכי של המחלקה, חן עבדו. משלוח המנות נאסף אגב ע"י שחקנים ממחלקת הנוער. בנוסף, כל אחד מחמשת שחקני קבוצת הנוער העניק מוצרי מכבי תל אביב לשחקן מנבחרת ישראל ברוגבי על כיסאות גלגלים.

7

רוגבי כסאות גלגלים הוא ענף ספורט הנכלל בתוכנית המשחקים הפאראלימפיים החל ממשחקי סידני 2000. מטרת המשחק היא להעביר כדור מעבר לקו השער של הקבוצה האחרת. בתחילת המפגש עברו שחקני קבוצת הנוער הדרכה מפורטת על המשחק משחקני הרוגבי, משם עברו לחימום בו התרגלו לישיבה בכיסא הגלגלים ולאחר מכן עברו למשחק. למרות שלקבוצת הנוער מחכה השבוע משחק דרבי בגביע המדינה, חמשת השחקנים שהגיעו ל"ספיבק" ניסו הכול והראו תחרותיות גדולה במשחק. בסופו של דבר שחקני קבוצת הנוער לא הצליחו להעביר את הכדור מעבר לקו השער, אך המשחק הסתיים כמובן בהרבה פרגון וחיוכים. 

היועץ החינוכי של מחלקת הנוער, חן עבדו סיכם את הפעילות: "קשרי הקהילה חשובים לנו, חשוב לנו ששחקני המחלקה שלנו יתוודעו לדברים אחרים, יכירו מקומות מסוג זה. פעילות כזו תורמת להם ותורמת גם לצד השני, המטרה העיקרית שלנו היא להפוך את ילדי המחלקה לבני אדם טובים יותר, שיכירו את השונה ויקבלו אותו וגם שיבינו את מהות השוני. ההגעה למרכז "ספיבק" היא המשך לפעילויות הקודמות שעשינו וגם היא מתקשרת לערכים אותם אנחנו שואפים להנחיל כמו סבלנות, סובלנות וכבוד לאחר".