שתי קבוצות נערים ג' של מכבי תל אביב יתמודדו אחת מול השנייה מחר (שלישי) בגמר גביע המדינה. ארז בלפר ואייל צחי, מאמני הקבוצות בראיון משותף לקראת הגמר הצהוב כחול

ביום שלישי בשעה 17:00 יעלו אל כר הדשא של איצטדיון רמלה שתי הקבוצות בשנתון נערים ג' לקרב ראש בראש שבסופו, אחת מהן תהיה מחזיקת גביע המדינה. מצד אחד, יעלו נערים ג' של מכבי תל אביב בחולצות הכחולות, כאשר מולם יעלו בחולצות הצהובות נערים ג'2. גמר צהוב כחול שבתום 90 הדקות, הדבר היחיד שבטוח, הוא שהגביע יגיע לקרית שלום.

erez balfar eyal tzachi

לקראת המפגש הפיקנטי, אספנו את אייל צחי וארז בלפר, מאמני שתי הקבוצות לראיון משותף על השגרה זה לצד זה, הגמר הקרוב וגם על האיחוד בין הקבוצות שיתמזגו בתום העונה:  "מדובר כאן על שתי קבוצות נפרדות לגמרי, שרק העונה החלו להתאמן בקרית שלום יחד" מסביר אייל צחי שמאמן את מכבי תל אביב 'אלדד' יחד עם עוזר המאמן עודד ברנע. "מתחילת השנה התחלנו בקונספט חדש במכבי" מספר ארז בלפר, מאמנה של נערים ג'2 יחד עם עוזר המאמן רועי טלמור: "שתי הקבוצות מתאמנות למעשה על אותו מגרש. בשלב הטכניקה, אני ואייל מחליפים צדדים ומאמנים את הקבוצה אחד של השני. לדעתי זו פעם ראשונה שזה קורה גם בארץ. למעשה בפועל, אני מכיר את השחקנים שלו והוא מכיר את השחקנים שלי"

לגבי מידת ההצלחה של השיטה החדשה שהוטמעה העונה, לצחי אין ספקות: "אני חושב שהקונספט החדש מוכיח את עצמו. שתי הקבוצות מובילות נמצאות במקום הראשון והשני בליגות שהן משחקות, ומראות את אותה הדרך שמנחילים במכבי. בהתחלה היה חשש להחליף בין המאמנים, אבל בפועל הקבוצות מראות קו שיפור יפה מאוד וזה מצליח".

erez balfar

שתי הקבוצות היו מופרדות למעשה בכל הקשור לאימונים עד העונה הזו. השנה, כאשר הן מתאמנות זה לצד זה, שאלת היריבות מהווה נושא מעניין מאוד. השנה נסעה קבוצה ששילבה שחקנים משתי הקבוצות לטורניר באיטליה, שלפי המאמנים, היווה נקודת ציון חשובה מאוד לקראת העתיד: "עד השנה הייתה יריבות בין שתי הקבוצות של צפון דרום" מספר בלפר. "מתחילת השנה, שתי הקבוצות החלו להתאמן בקרית שלום, וגם הנסיעה לאיטליה הייתה מגבשת מאוד והרבה מאוד ילדים התחברו שם. גם כל נושא הגיבוש של הילדים משתי הקבוצות בלט בנסיעה. היינו יחד בליל הסדר, הילדים יצרו קשרי חברות וגם בפן המקצועי, הדברים התחברו. לא נוצר סלט מקצועי למרות שלא התאמנו יחד לפני. המיזוג נעשה יפה מאוד הן חברתית והן מקצועית.".

במהלך השבוע, כמו בכל העונה, התאמנו הקבוצות זו לצד זו, כאשר מחר (17:00 איצטדיון רמלה), יעלו לשחק אחת נגד השנייה. את המחשבות של השחקנים, מצליחים אייל צחי לבטא מצוין: "כמו שאומרים, הכל נשאר במשפחה, אבל כשיעלו לדשא כל אחד ירצה לנצח. יש אהבה גדולה בין הקבוצות ואני לא אבכה אם ארז יזכה ואני מאמין שכך גם הוא כשאני אזכה, לפחות אני מקווה" אמר בצחוק. "לא מעניין את הילדים שהגביע יהיה צהוב" מספר בלפר את הצד שלו, "הם רוצים לנצח".

eyal tzachi

למרות החגיגה הצהובה, כאשר נשאלים המאמנים האם היו מעדיפים לפגוש יריבה שהיא לא הקבוצה שמתאמנת כמה מטרים לצידם, הם לא מסתירים את הדילמות שבעניין: "יש פה קושי מסוים" מסביר צחי, "מצד אחד אתה רוצה לנצח בכל מחיר, אבל אין ספק שהיה קל יותר להראות את הרצון לניצחון אם היית מתמודד מול קבוצה אחרת. גם ההכנה למשחק גביע כשהכל נשאר במכבי, למרות התשוקה לזכות בגביע, שונה מהכנה למשחק שהיא יריבה מבחוץ".

"זו שאלה קשה" אומר ארז בלפר, "מצד אחד אני כן מעדיף להפסיד לקבוצה שקרובה אלי, שאימנתי אותה העונה ושהצוות שלה הוא כזה שעבדתי. לדעתי אנחנו מדברים כאן על שתי הקבוצות הכי טובות בארץ. הייתי מעדיף לפגוש את הפועל תל אביב בגמר ולנצח אותה, אבל את זה עשינו כבר בחצי גמר".

גם כשמגיעים לשאלת השאלות, מי יחגוג בתום משחק הגמר, המאמנים שולפים את התשובה בלי בעיה: "אגודת מכבי תחגוג בסוף הערב". לסיום, אייל צחי קורא לכל אוהד צהוב בקריאה לקראת הגמר: "אנחנו מקווים שיהיה משחק טוב שיראה את חוזקה של האגודה. שתי הקבוצות יבואו לשחק כדורגל חיובי שמוטמע באופי של המועדון ואני ממליץ לכל אוהדי מכבי להגיע למגרש ברמלה. אני ממליץ להם להגיע בחולצה כחולה למשחק".