משלחת מכובדת של נציגים ממכבי ת"א הגיעה הבוקר (ד') לאירוע "מיני מונדיאל לשלום" של מרכז פרס לשלום. קרויף: "כדורגל זו הדרך לאחד בין אנשים"

'מרכז פרס לשלום' ערך הבוקר (ד') את טורניר "מיני מונדיאל לשלום" באיצטדיון הרצליה. באירוע נכחו מר שמעון פרס, ראש עיריית הרצליה משה פדלון ויו"ר ההתאחדות עופר עיני. כמו כן נכחו שגרירי מדינות שונות שמייצגים את מדינותיהם בארץ, יחד עם כ-400 ילדים יהודים וערבים שלקחו חלק באירוע.

https://www.youtube.com/watch?v=C71y05kiHro

את מכבי תל אביב ייצגו באירוע השדרה הניהולית שכללה את מנכ"ל המועדון מרטין ביין, המנהל הספורטיבי של הקבוצה הבוגרת ג'ורדי קרוייף, מאמן הקבוצה פאקו אייסטאראן וגם עוזרי המאמן דוד קנאדה, חוסה ויאלה וכך גם שחקני הקבוצה שרן ייני, ערן זהבי, ברק יצחקי וקרלוס גרסיה.

מייסד המרכז ונשיא המדינה לשעבר, מר שמעון פרס פתח את יום המשחקים בנאום בו אמר: "הכדורגל מחנך ומוביל לשלום. יום יבוא וכל המקומות בהם נלחמים, יוחלפו במגרשי כדורגל".

ג'ורדי קרויף שנכח באירוע דיבר על החשיבות של קיום אירועים כמו אלו, וגם שפך אור על הדרך שנראים הדברים לאדם שהגיע מבחוץ: "חשוב לי להדגיש שכדורגל זו הדרך לאחד אנשים בלי קשר למדינה, דת או צבע. אנחנו כמועדון תמיד פעילים ותומכים במרכז פרס לשלום, ותמיד שולחים בשמחה שחקנים לאירועים כאלו ורואים בזה שליחות חשובה. במועדון שלנו אין מקום לגזענות, יש לנו מדיניות עם אפס סובלנות לעניין הזה".

על פי קרויף, הגישה של המועדון לנושא מגיעה מהדרג הגבוהה ביותר במועדון: "הבעלים מיץ' גולדהאר מדגיש שוב ושוב שהוא רוצה ליצור קבוצה שהיא רב תרבותית. במכבי לעולם לא נחליט להחתים שחקן בגלל לאום, אלא רק על סמך כישרון. את העובדה ששחקנים ערבים משחקים בקבוצות ישראליות ושיש ערבים ישראלים שמשחקים בקביעות בנבחרת זה דבר שאני, כאחד שבא מבחוץ, לא ידעתי שקיים. בכדורגל צריך להראות את הערך האנושי. אני לא פוליטיקאי, אני איש ספורט שרוצה שהספורט יהיה נקי, סבלני ונגיש לכולם".

שרן ייני שהיה חלק מהחבורה המכובדת שייצגה את מכבי תל אביב התייחס לאירוע: "כיף להיות פה. אמנם יש כאן ערבים ויהודים אבל אנחנו לא מבחינים בשום הבדלים. אם אני משחק עם שחקן ויש פלגים בקהל שמקלל אנחנו כשחקנים היינו מנסים לדבר עם הקהל, לדבר בתקשורת כי אנחנו השחקנים עובדים באותה עבודה, אזרחים של אותה מדינה ובסך הכל כולנו בני אדם".