מחר (ב', 20:55) יפגשו מכבי תל אביב והפועל באר שבע ב'וסרמיל' למפגש פסגה שיהפוך למשמעותי ביותר בקרב על התואר האליפות. אלון ברומר, אחד ששיחק במעמד כזה באצטדיון הדרומי, נזכר באליפות הנוסטלגית

איצטדיון 'וסרמיל' יארח מחר (ב', 20:55) את מפגש הפסגה בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב. המירוץ לצלחת האליפות נמצא בשלבים הקריטיים ביותר, כשלמשחק מחר חשיבות מכרעת שעשויה להשפיע על זהות האלופה שבדרך. אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, לכן פנינו למישהו שיודע איך מנצחים במאני טיים משחקים גדולים, במיוחד ב'וסרמיל': "הדבר הראשון שעולה לי לראש כשאני שומע את השם 'וסרמיל' זו עונת 1994/95", משחזר אלון ברומר, קשר העבר של מכבי תל אביב.

94/95

"אני זוכר שאותה עונה כללה מאבק צמוד בצמרת עם מכבי חיפה שרצו איתנו ראש בראש", מספר ברומר שנזכר באותם הימים שהיו מלווים במאבק צמוד בצמרת הטבלה מול היריבה מחיפה. "הדברים היו תלויים בנו והיינו חייבים לנצח בבאר שבע, כשחיפה שהתמודדה מולנו שיחקה נגד הפועל בית שאן. אני כנראה לא אשכח בחיים את הגול שכבשתי שם. נשרקה לטובתנו כדור חופשי אלכסוני אותו הרים ניר קלינגר. אני זוכר שהתרוממתי לגובה מטורף ובאינסטינקנט נגחתי לפינה הרחוקה של השער, שער שהתברר בסוף כשער אליפות".

"כשאתה תוך כדי משחק, אתה לא חושב על האם הבקעת את שער הניצחון", מודה הקשר, "רק מחשבות על הקבוצה. זה היה משחק קשה מאוד כשאני חושב שבאותה עונה אף קבוצה לא הצליחה לנצח את באר שבע בבית, כך שהייתה לנו משימה חשובה באותו יום והשער תרם מאוד להצלחה שלה".

ברומר אמנם מתרפק על רגעי המשחק, אך לא שוכח לציין את מה שתפס את עיניו בדרך לאיצטדיון הדרומי ביותר בליגת העל: "כשנסענו לבאר שבע, אני זוכר את השיירות המטורפות שצבעו את הכביש בצהוב, את הקהל שהיה עוצר בצד כדי לחגוג וזה פשוט היה חוויה. בכלל, עשרת אלפים צופים צהובים בוסרמיל זה מחזה מרהיב. המשחק עוד לא הסתיים והקהל כבר היה מסביב לקווים. בסוף הזמן החוקי של המשחק הייתה חגיגה גדולה שבסוף נשארנו רק עם התחתונים, האוהדים היו באטרף ולקחו כל מה שיכלו מרוב שמחה".

94/95

כשחקן שהתכונן לכמה משחקים גדולים בקריירה, ברומר שופך אור על ההכנות שמקיימת קבוצה רגע לפני משחק כה מכריע: "כשחקן, אתה מתכונן באופן רגיל למשחקים כאלה, למרות שיש בהם הרבה על הכף. זה משחק שכל שחקן מחכה לו בקריירה. הבונוס זה הניצחון, על כל העבודה הקשה של אותה שנה, ובאמת אז הכל התנקז והגיע לכדי החגיגה ב'וסרמיל'".

בשנה שעברה, כאשר פאולו סוזה הוביל את מכבי תל אביב לאליפות, גם הוא עבר משחק שהסתיים בהכתרה ב'וסרמיל'. באותו משחק, ביציע של האוהדים, גדי ואלון ברומר, הפעם כמעודדים מהצד: ס;"כשנסעתי עם גדי (ברומר) ל'וסרמיל' בעונה שעברה למשחק האליפות זה היה פשוט חוויה. פתאום חוויתי את זה מצד האוהדים, שקיבלו אותנו ביציעים בצורה מדהימה ואנחנו נהנו מאוד. זו חוויה שאני בחיים לא אשכח. אני חושב שהעונה, השחקנים של מכבי נראים מלוכדים מאוד. הם יודעים מה הם רוצים מעצמם. באר שבע קבוצה טובה, אך הדברים תלויים במכבי".