שני מחזורים נותרו לסיום ליגת העל לנוער. מכבי ת"א 'שחר' תתמודד בשבת (12:00,ספורט5) מול הפועל ר"ג. המאמן זיו אריה: "אנחנו צריכים להיות זהירים"

ביום שבת ייצא לדרך המחזור ה-29 בליגת העל לנוער. מכבי תל אביב 'שחר' מגיעה לישורת האחרונה של העונה כאשר היא בעמדה נהדרת לזכות באליפות עם פער של שלוש נקודות ממכבי חיפה שבמקום השני, עם פער שערים עדיף בהרבה. בזמן שהצהובים הצעירים ממשיכים בהכנותיהם, המאמן, זיו אריה, מצא זמן להעניק לאתר הרשמי ראיון לקראת המשחק הקרוב מול הפועל רמת גן (12:00, ספורט5), ההכנות המנטליות והאם בשלב הדגש הוא על הדרך או המטרה.

ARIE

"אנחנו צריכים להיות זהירים", אמר זיו. "למשחק מול פ"ת הגענו שאננים וזה כמעט עלה לנו ביוקר. הפועל רמת גן צריכה את הנקודות והמשחק חשוב לה. תוסיף לזה שהם יגיעו עם רצון לכפר על התבוסה הכואבת שהנחלנו להם בסיבוב הקודם ואתה מקבל משוכה לא פשוטה. עובדה שהמשחק מול הפועל פ"ת היה על הנייר משחק קל והתקשנו מאוד. קשה לקרוא את הילדים במצבים האלו, אבל אנחנו רגועים, עשינו הכנה טקטית מצוינת, כאילו אנחנו מתמודדים במשחק שיש. ברור שאנחנו יותר טובים, אבל יש גורמים אחרים שנכנסים בכדורגל".

אנחנו תופסים את אריה רגע לפני האימון, אותו הוא מעביר בקצב אינטנסיבי מאוד, מעיר לשחקנים, מכוון אותם ודואג לשמור על המתח הראוי לפני המשחק: "יש פה התמודדות שקשורה גם בפן פיזי וגם בפן המנטלי. במשחק האחרון מול פתח תקווה על פי הנתונים רצנו פחות בהתקפה. למה? יכול להיות שזה דבר מנטלי, שאננות, לחץ או אובר מוטיבציה. יכול גם להיות שחדרו הרעשים מבחוץ שאנחנו כבר אלופים, ומהראש זה עבר לרגליים של השחקנים. אנחנו רוצים לחשוב שאנחנו מאוד אירופאים בנושא הזה אבל כנראה שזה כן השפיע עלינו. הדבר היחידי הטוב שהיה מול פ"ת זה הניצחון. לשחקנים צעירים קשה לפעמים להתעלות לשיאים כמו שהם התעלו מול חיפה".

ARIE

אריה מציין את המשחק מול חיפה כהתעלות של חניכיו ויש לו סיבות טובות לכך. המאמן שעלה בעונה שעברה מאימון נערים א' מחזיק במאזן מושלם מול חיפה בליגה בשתי העונות האחרונות, והמשחק האחרון בו ניצחו הצהובים 2:4 ב'קצף' שבחיפה נתן דחיפה גדולה לקראת האליפות השמינית שעשויה לנחות בקרית שלום כבר במחזור הקרוב, ולהפוך את קבוצת הנוער לשיאנית האליפויות מאז הוקמה הליגה. "אנחנו לא בשלב של להיות יפי נפש ולדבר על דרך. אחרי ההפסד לבאר שבע בחוץ (1:0), החלטנו שאנחנו מנצחים את כל המשחקים שנותרו לנו כדי לזכות במה שמגיע לנו. מול חיפה עשינו עבודה טקטית טובה, וידענו לקחת סיכונים נכונים".

מעט לפני המשחק מול חיפה, התמודדו בצוות המקצועי עם בעיית כיבושים שעלתה לפני השטח. הקבוצה של אריה הייתה מגיעה למצבים רבים אך הרבתה להחמיץ, דבר שאף עלה לה בנקודות במשחקים מול מכבי נתניה והפועל באר שבע: "בסיבוב הראשון טיילנו במשחקים כמו מול נס ציונה, בית"ר ירושלים. בסיבוב השני התקשנו מאוד אבל מצאנו את הפתרונות. מול חיפה ידענו שהם באים להתקיף, אז יש מקום יותר לשחק. השחקנים עצמם באו רגועים למשחק והיו שקטים מול השער, דבר שבא לידי ביטוי בתוצאה".

אריה שמשלים כעת את עונתו השנייה בקבוצת הנוער, העלה איתו קבוצה מכבודת מנערים א' אותה אימן לפני שהוקפץ לנוער. כ-12 שחקנים מהווים כעת את השלד והבסיס של מכבי תל אביב 'שחר', דבר שאולי משפיע יותר מהכל על העונה הפוריה שעוברת על הצהובים. שיא אחד כבר הספיקו לשבור הצהובים, שיא ההבקעות לעונה בודדת.

הצהובים עומדים כעת על מאזן מרשים של 83 שערים כאשר נותרו עוד שני משחקים עד תום הליגה שיכולים להגדיל את השיא. נתון נוסף שעומד לזכות ההתקפה של זיו אריה הוא העובדה שלא פחות מארבעה שחקנים כבשו יותר מעשרה שערים. גם נתוני ספיגת השערים של הצהובים מרשימים, כאשר ההגנה של זיו אריה מציגה משחק הגנה אשר ספג 18 שערים בלבד. מספר נמוך משמעותית מזה של שאר קבוצות הליגה.