עונת 2014/15 עומדת להגיע לסיומה בצורה מוצלחת מאוד מצד מחלקת הנוער של הצהובים. ניר לוין מסביר בראיון על הדברים שהפכו את העונה הזו למוצלחת מבחינתו

לאחר מחזור המשחקים שיערך בשבת הקרובה, תגיע לסיומה עונת 2014/15 בכל קבוצות מחלקת הנוער. רגע לפני סיום העונה הקרב ובא, ניר לוין, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער במכבי תל אביב לשיחת סיכום על השנה החולפת, השינויים הצפויים במחלקה לקראת השנה הבאה וגם על חילופי הדורות בקבוצת הנוער.

לכתבות נוספות באתר:

מאחורי הקלעים: שבוע הטרבל מהעיניים של השחקנים

שער העונה: הכנסו לכתבה ובחרו את שער העונה שלכם!

"אנחנו מסכמים עונה מוצלחת מבחינת מחלקת הנוער" מספר לוין. "הפרמטר הכי חשוב בהגדרה שלנו לעונה מוצלחת זה התקדמות השחקנים בכל מרכיבי המשחק, הן בפן הגופני, הטקטי, הטכני והמנטלי. הצלחה מגיעה לידי ביטוי גם בהישגיות. זכינו בארבעה גביעים שהגיעו דרך שבע קבוצות (נערים ג' וילדים ג' ששיחקו אחת נגד השנייה בגמר), הנוער זכה באליפות, נערים ב' עשויה לזכות אף היא במשחק שייערך ביום שבת הקרוב (30.5), קבוצת נערים ג' זכתה באליפות במחוז שלה, ילדים א' גם הם מובילים את הטבלה כאשר נשאר מחזור אחד לסיום עם פער משמעותי בהפרש השערים, וגם הקבוצות שלא זכו באליפות נמצאות במקום השני בטבלה במרחק מזערי מהמקום הראשון".

naarim A cup

אך לא רק גביעים וצלחות נמצאים ברשימת הדרישות של לוין, אלא תשומת הלב לפרטים הקטנים שלדעתו עושים את ההבדל האמיתי: "המחלקה עשתה צעד קדימה. שיפרנו את איכות האימונים שמורכב ממכלול של קצב, נגיעות בכדור ועוד דברים מקצועיים. נפחי האימון גדלו וכשהסתכלתי על משחקים של הקבוצות שלנו, ראיתי עליונות גופנית שזה תוצאה של עבודה מגיל צעיר על כח, אתלטיות, קואורדינציה וכל מרכיבי הכושר הגופני. את כל הקלישאות שנהוג לומר על השחקן הישראלי, אנחנו עובדים כדי שלא יהיו תקפים לשחקנים שלנו. נתון נוסף שמעודד אותנו היא העובדה שאנחנו עובדים הרבה אל מול השער ולכל הקבוצות שלנו יש מספר שערים גבוהה בכל הליגות. יכולות טכניות וסיומת מול השער חשובים לנו מאוד ורואים את זה בנותני כיבוש השערים בכל הקבוצות שלנו. זה נובע מהשילוב בין הרבה משחקונים ותשומת הלב שמקודשת לאחוזי דיוק בחלק הקדמי".

Youth team

למרות ההצלחה, במחלקה שוקדים כבר זמן רב על תוכניות נוספות כדי להעלות את רמת המחלקה. אחת מהתוכניות האלו, היא תכנית המאמנים הראשיים שתונהג מנערים ג' ומטה: "בעונה הבאה אנחנו משנים את מבנה המחלקה ומסתמכים בעיקר על המאמנים הראשיים. אנחנו מייחסים יותר חשיבות לאימונים מאשר המשחקים, מראייה של יישום המשפט "פחות כמות יותר איכות". לוקח זמן להכשיר בעל מקצועי לדרישוות שלנו. בכמות קטנה יותר, ההכשרה היא קלה יותר וקל להנחיל את הרצונות שלך. המאמנים נמצאים איתנו כבר כמה שנים במחלקה והם מכירים את האנשים, האימון ועקומת הלמידה טובה יותר כשזה המצב".

במהלך השנה החולפת, ערכה מחלקת הנוער של המועדון שיתוף פעולה מעניין עם פנימיית 'מקווה ישראל', שבמסגרתה נבחרה קבוצת נערים ב' של המועדון לנסות את תהליך האקדמיה. על ההצלחה של הפרויקט אפשר להבין מדבריו של המנהל המקצועי: "קבוצת נערים שלנו התנסתה השנה באקדמיית כדורגל במקווה ישראל, הם לומדים ביחד, חווים פעילות של הקבוצה כגון הרצאות של המאמן, תזונאים,כושר גופני צפייה בסרטי כדורגל ופעילות שקשורה לכדורגל. לאור ההצלחה של הפרויקט, בשנה הבאה נוסיף קבוצה נוספת ונהיה באקדמיה עם שתי קבוצות, כשעל הפרויקט אמון דודי אהרונוב".

שינויים לא מעטים צפויים גם אצל אלופת ליגת העל לנוער, מכבי תל אביב 'שחר' שכוללת לא מעט חילופי דורות. לוין מספר מעט על הלבטים, השחקנים שעוזבים והשנתונים החדשים שנכנסים לנעליים לא קטנות:

"בתום העונה החולפת סיים שנתון 95 את דרכו במחלקת הנוער, כאשר אנחנו נפרדים משחר פיבן, סער קלדרון וגם דור פרץ שעלה כבר לבוגרים ושון גולדברג שהושאל להפועל. שנתון 96 שהיווה את רוב קבוצת הנוער או יסיים את דרכו במחלקה או שחלקם יהפכו לחריגים. כשאנחנו בוחרים מי יתפקד כחריג גיל, אנחנו זוכרים שהתפקיד הוא להכין שחקנים לבוגרים. אם שואלים את דעתי, רוב השחקנים שלנו בנוער יכולים להשתלב בקלות בקבוצות בליגה הלאומית, וגם במועדונים קטנים בליגת העל, כאשר הכל תלוי גם ברצונות של הקבוצה הבוגרת שלנו. נערים א' שיכנסו עכשיו במקומם זו קבוצה שהשחקנים בה התקדמו משמעותית העונה. יחסית לשנים קודמות לשחקני נערים א' תהיה יותר נוכחות בקבוצה בגלל העזיבה של שנתון 96 ויהיה לנו נוער די צעיר בעונה הבאה. זיו אריה עובד קשה כדי לעשות את התלכיד הקבוצתי, והטורניר בזאגרב שאליו תצא הקבוצה גם יעזור ללכד את הקבוצה וגם יפגיש אותם עם מועדונים כמו דינמו זאגרב, אולימפיאקוס ומועדונים גדולים אחרים".