קפטן קבוצת מכבי תל אביב שרן ייני כינס הבוקר (ג') מסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל העזיבה הצפויה שלו להולנד לאחר עשור בו הוא שיחק בקבוצה הבוגרת

קפטן קבוצת מכבי תל אביב שרן ייני כינס הבוקר (ג') מסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל העזיבה הצפויה שלו להולנד לאחר עשור בו הוא שיחק בקבוצה הבוגרת. ייני, אשר סיכם מוקדם יותר העונה בקבוצת ויטסה ארנהיים מהולנד, הגיע ודיבר על העונה החולפת, העזיבה הצפויה של המקום ששימש לו כבית בעשור האחרון כשחקן בוגרים ועוד לפני כן כשחקן נוער, וגם על העתיד המקצועי שצפוי לו.

https://www.youtube.com/watch?v=aFsoG7V1tDo

עוד באתר:

מכבי הכריזה על שיתוף פעולה עם HP

אלברמן עם הבטחה לאוהדים

"אני שמח שהיה לי זמן לעשות עונה מדהימה עם החברים שלי. להשיג תארים כאלו למועדון זה כיף גדול. אני מסיים עשר שנים תחת חוזה במועדון ולא זכיתי במספיק תארים מבחינתי. אני מקווה שהקבוצה תמשיך לזכות כל שנה והמועדון יהיה איפה שהוא צריך להיות. גם מבחינה אישית משפחתית, אני שמח שלא עזבתי בזמנים קודמים. עכשיו הגיע זמן טוב לעזוב כיוון שכשאתה "נוטש" כשלא הולך טוב זה לא כיף, אבל כשאתה עוזב מקום מצליח, אתה עוזב בהרגשה טובה. אני לא מדמיין את הרגע האחרון שלי פה. אני מניח שנעשה ערב עם כל השחקנים שנתפרק בו. אנחנו השחקנים חברים ממש טובים. זה לא דברים טובים לחשוב עליהם".

על ההתפתחות שלו כשחקן וכקפטן מכבי תל אביב

"אני אחד שהתפתח מאוחר. עברתי תהליך למידה והתפתחות בקריירה שלי. חשבתי בהתחלה שאני יודע הכל וראיתי את הפערים בין איך שאני תופס את עצמי ואיך שאחרים תופסים אותי. אשתי עזרה לי להבין דברים ועשינו שילוב של הדברים ביחד. לקראת סוף התקופה שלי פה במכבי אני מרגיש יותר מוערך, וגם שהשתפרתי ואני שחקן טוב בזכות זה. אני התפתחתי בשנים הלא טובות של מכבי. אספתי לי לאורך השנים דברים שלא היו טובים. דיברתי עם שחקנים זרים ואספתי הרבה מידע שבסופו של דבר אצל מוטי ואוסקר שימשתי כקפטן. התחלתי לבוא לאנשים ולהגיד להם אם הם עושים דברים לא טובים למועדון. הפסיכולוג גם הגיע והתחיל לגבש אותנו כקבוצה. גל ויואב היו איתי שם ויצרנו קליקה שכל אחד מביא דברים משלו, וביחד ההתנהלות שלנו יצרה מעיין סמי דמוקרטיה. אם יואב למשל יראה משהו שהוא לא אוהב ויעיר לשחקן אחר, השחקנים האחרים שקרובים אליו יראו אם השחקן מקבל את זה או לא. אם השחקן לא מקבל, הוא יקבל תמיכה מהשחקנים המובילים. הקבוצה מנסה לתת מודל לחיקוי חיובי לכל השחקנים. כשאני גדלתי, כולם אמרו לי כשחקן צעיר להאט, שלא אהיה טוב ולא אתן פייט לותיקים. היום מי שאומר להאט אנחנו סותמים לו את הפה. ערן זהבי, הכוכב של הקבוצה, הוא השחקן שעובד הכי קשה אצלנו. תחשוב על יואב וגל, שתי פיגורות של ספורט ושחקנים זרים שדוחפים כל הזמן קדימה. מבחינתי הקפטן הבא ילך באותה דרך. יש קבוצה מגובשת מספיק".

על הדברים שלמד העונה

"למדתי מפאקו אייסטאראן הרבה. הוא פיתח אצלי צורת מחשבה של לקיחת סיכונים, מתי לשחרר את הכדור ומתי לא. הוא עזר לי מאוד. המועדון מאוד יציב היום. מיץ', ג'ורדי ומרטין הם אנשים מדהימים. גם ג'ק שהיה. הקשר שלי איתם הוא מדהים ואני מדבר איתם על העתיד של המועדון. יש תמיד רצון להיות צעד אחד קדימה. פרגוסון אימן 27 שנים ביונייטד והוא היה רעב כל הזמן".

על החיזורים מויטסה ועד החתימה

"אני אחזור אחורה לאיך שויטסה הכירו אותי. הם הגיעו למשחק מול קרית שמונה בעונה שעברה, והם הגיעו בטעות כיוון שלא הייתה להם טיסה חזרה. הם ראו והתלהבו ממני, נשארו עד הסוף כשהנפתי את הצלחת. הם התחילו לשאול את גלעד ורונן קצב, הסוכנים שלי, שאלות והמשיכו לעקוב אחרי במשך שנה נוספת. קיבלתי ציונים על כל משחק, העבירו לי מצגת דרך הסוכנים על הדברים שהם רוצים שאני אלמד. נפגשתי עם המאמן שלהם כשהגעתי לביקור בהולנד. מחלקת הסקאוטינג שלהם עשתה עבודה רצינית  מאוד לפני שפנו אלי וזה נותן לי הרבה ביטחון. קשה לעזוב מקום שטוב לך בו. בוקר אחד ניסיתי לחשוב למה אני מרגיש ככה והבנתי שזה בגלל שמכבי זה מקום שאני נושם את האוויר שלו ונהיה רגוע. מה השכריע זה הרצון שלי לאתגר את היכולת שלי ולבחון אם אני מספיק טוב לשחקן באירופה באופן עקבי, אם אני יכול להתפתח לתרבות ולכדורגל חדש, אם זו הליגה שמתאימה לי. עשיתי את כל השיקולים והגעתי להחלטה שאני צריך לעבור. הם מייעדים לי את תפקיד הקשר האחורי, אבל אני אשחק איפה שירצו".

על האתגר החדש שעומד לפניו

"חלק מהאתגר זה לראות אם אני יכול לעשות תהליך כזה באירופה. אין לי בעיה של עבודה קשה. יכול להיות שזה יקח יותר זמן או פחות זמן, אני מוכן לאתגר הזה. בחיים שלי אני לא משמתמש במושגים כמו כישלון. אני מגיע למקום חדש ואני לא יודע אם יהיה לי מספיק טוב שם וגם לאשתי. יש הרבה לבטים ואני מוכן אליהם. חלק מהדברים הכיפים זה להיות שגריר של המדינה. אני עוד צריך לחשוב מה אני אומר, אבל מבחינת ספורט, אנחנו לא ידועים בתור שחקנים שעובדים קשה, או שחקנים חכמים, וחשוב לי להצטרף לשגרירים שלנו ולשפר את הנושא הזה. אני מקווה שזה יעזור גם לנבחרת שלנו להשתפר".

על השינוי שחל במכבי בשנים האחרונות

"המקצוענות היא השינוי במכבי. החל מה-GPS ועד הצוות הספרדי שיודע איך אנחנו אמורים להתאמן כדי להגיע מוכנים, הציוד, הדגשים של המאמנים הם אחרים מהדגשים של מאמנים שהיו פה בעבר, הלמידה ההתפתחות וההבנה של הסיטואציה. אלו דברים שעשו את השינוי. עוד דבר שעזר זה ההתרחקות המתקשורת. זה לא שאני לא מעריך את הדעות של העיתונאים, אלא שהדעה של המאמן, החברים שלי ושלי זה מספיק דעות. התקשורת מנסה יותר להעביר מסרים לקהל. אני גם שמח שההדלפות ירדו. יש לנו אתר משלנו שמפרסם דברים טובים וזה דבר שטוב לנו במכבי תל אביב".

על רגע המפנה מבחינתו

"כשמיץ' הגיע לפה ורצה לקחת את המועדון יחד עם הישראליות והיהדות למקום מייצג בעולם, זה הרגע הקשה. בשנה הראשונה הוא היה איתנו בכל רגע. שיחקנו כדורסל והוא אמר לי שאני חייב להשאר במכבי עוד שנה כי הוא מוביל עליי ב'חיובים' בכדורסל. הוא בונה כאן מונופול, מביא אנשים נכונים שמביאים אנשים נכונים וזה תהליך מצוין.

על הקשר הצהוב שכמעט התפספס

"יש כמה סיפורים שאנשים לא יודעים. כשהייתי שחקן בנוער פנה אלי המאמן ואמר לי שאני לא ממשיך. אחרי כמה שעות קשות, המאמן אמר לי שהוא חוזר בו ואני חוזר. בדיעבד, אני יודע שבני טבק השפיע הרבה על ההחלטה הזו. סיפור שני, הוא שקרעתי רצועות בברך, ולוני החתים אותי לחוזה על חמש שנים לפני הניתוח. זו המחווה הג'נטלמנית הראשונה שעשו בשבילי במכבי. יש המון מחוות קטנות שעשו לכבודי במכבי. האהבה שלי היא לא במבט ראשון, אלא משהו שנבנה לאורך שנים. לא גדלתי בבית של כדורגל וכולם היום אוהבים את מכבי".

על ההחלטה לעזוב את מכבי

"להשאר במכבי תל אביב היה יכול מאוד להשתלם לי. מהרבה בחינות. החלטתי לשבת עם מרטין וג'ורדי ואמרתי להם שאני לא רוצה שהם ינסו עוד לשכנע אותי, כי בלב שלי יש רצון לעשות את האתגר. מרטין אמר לי שאם זה המצב, שאסע, אתרשם ואחליט. איזו עוד מועדון היה נותן לי את ההזדמנות הזו? בערב גאלה כשהמועדון נפרד ממני הייתי על סף דמעות. אני לא פורש, כנראה שלא ארגיש ככה בשום מקום בעולם, אך תמיד ארצה בטובת המקום. דיברתי עם מיץ' שהמועדון עדיין לא במקום שאנחנו רוצים להיות.  היום אני האוהד מספר אחד של הקבוצה".

על הקשר המיוחד עם האוהדים

"יש לי יחסים ממש טובים עם המועדון. יש עלי ביקורות, אבל אני עושה את הדברים שלי בשקט. נוצרה מערכת יחסים שהם יכולים לבקש ממני מה שהם רוצים. במשחק האליפות מול קרית שמונה, במחצית, סימסנו לאוהדים בקהל שיתעוררו. גנבנו איזה גול ופתאום זה התעורר ונהיו אנרגיות יותר טובות. תחשבו איזה כיף זה לשחק מול אלפי אנשים כל הזמן. אני זוכר משחק שפיגרנו בקרית שמונה בחוץ, הם נתנו לנו כל כך הרבה כוחות ולמרות שהפסדנו את המשחק, הרבה פעמים הם עשו את ההבדל. היו כמה דברים שריגשו אותי. הראשון ששרו לי יום הולדת בטדי, והדבר השני היה כשקיללו את מהראן בטדי, וקהל צעק להם שפה זה לא בית"ר. הקהל טיפל בבעיה שלו בתוך עצמו. זה הדהים אותי. באינטראקציה שלי עם הקהל, אין פחד. אם צריך לתת להם בראש אני יכול והם מבינים את זה. זה חלק מהכיוון החיובי של המועדון".

על הרצון המתמיד שלו לשחק בכל תפקיד ובכל זמן

"יש היום שחקנים צעירים שבאים ואומרים שאם הוא לא משחק בתפקיד שלו, הוא מעדיף לא לשחק. אני לא הייתי ככה. ניר קלינגר סיפר לי שפאבל נדבד שיחק נגד מכבי תל אביב בשיא החום ובדקה ה-90 נתן ספרינט להגנה. בסיום הוא אמר שהוא לא רוצה לתת צ'אנס לשחקן אחר להחליף אותו. המשפט הזה הלך איתי. אני מאוד קנאי ורעב לדקות משחק ולא רוצה לתת לאף אחד לשחק במקומי. יובל שפונגין הוא אחת הסיבות העונה שדחפתי את עצמי. טוב למכבי שיש לה את יובל. אני רוצה שכשאחזור לארץ, אחזור למכבי. אני לא רואה את עצמי משחק במועדון אחר. העונה הזו, היה יותר קשה להכין את הקבוצה לכל משחק. אפשר להגדיר את זה בהרבה דרכים, שובע זו דרך אחת, אבל אני מרגיש שאני לא שבע מבחינת תארים. אני עוזב בשביל לאתגר את עצמי, לבחון את עצמי, ולא בגלל השובע".

על הנבחרת

"הנבחרת חשובה מאוד לעם ישראל. אם נצליח לעלות זה יהיה מדהים. זה לא קל, נפלנו על בית שלא חשבנו עליו בהתחלה. הקבוצה בדרג הרביעי בהתפתחות מטורפת, הדרג השני הם גם קבוצה מצוינת אבל אנחנו צריכים לחשוב רק על עצמנו. עד הרגע האחרון נצטרך להאבק. הנבחרת לא עלתה מעולם לטורניר הזה. השחקנים רוצים את הדבר הזה לעצמם, למדינה והשחקנים יאבקו עד הסוף".