השבוע לפני 28 שנים, מכבי תל אביב החזירה אליה את הגביע לאחר אחד הגמרים המרתקים שידע הכדורגל הישראלי. על המשחק האחרון של בוני גינצבורג, משחק הפרידה הזמני של אבי כהן ז"ל והפנדל המכריע של טבק בכתבה הבאה:

עוד באתר:

3X3 פרק שני: הבישולים הגדולים של העונה

3X3 פרק ראשון: שלוש השערים היפים בשושלת

השבוע לפני 28 שנים בשנת 1986/87, התמודדה מכבי תל אביב בגמר גביע המדינה מול מכבי חיפה בגמר שלימים יהפוך לזכייה ה-16 של מכבי בגביע המדינה בכדורגל. מכבי תל אביב הגיעה לאצטדיון רמת גן שאכלס בזמנו כ-12 אלף צופים, אשר חזו במשחק האחרון לעונה, ואחד הגמרים היותר דרמטיים שזכורים בכדורגל הישראלי.

את ההרכב של מכבי תל אביב עיטרו אגדות עבר כמו אלי דריקס, אבי כהן ז"ל, משה גריאני, אלון נתן, בני טבק שעלה מהספסל וגם השוער בוני גינצבורג, אשר שיחק את משחקו האחרון במדי מכבי תל אביב באותו גמר. המחצית הראשונה של אותו משחק הסתיימה בהזדמנות בודדות לכל אחת מהקבוצות, אך המחצית השנייה ומה שקרה לאחריה יזכרו בדפי ההיסטוריה.  

Avi Cohen

משה גריאני היה הראשון לחרוט את שמו ברשימת הכובשים בדקה ה-54 לאחר העלה את מכבי ליתרון 0:1 בלוח התוצאות, זאת לאחר מהלך משותף של אלון נתן שהיתל, אלי דריקס שהגבייה וגריאני ששלח את הכדור בנגיחה אל הרשת. היתרון הצהוב החזיק מעמד במשך שבע דקות בלבד, אחרי שזאהי ארמלי הצליח להכניע את גינצבורג. הצהובים לא הורידו את הראש ואלי דריקס נהנה מבישול של ארז לולו. החלוץ הצהוב לא התבלבל ושלח כדור חד לרשתו של אבי רן ז"ל. 1:2 למכבי בדקה ה-72. מכבי כבר הרגישה את התואר בידיה, אך חמש דקות לשריקת הסיום הגיע שער שיוויון מאוחר של משה סלקטר שעלה גבוהה לכדור הרוחב של ציון מרילי, וגרר את המשחק להארכה.

חיפה הייתה הראשונה לכבוש בהארכה, לאחר שזאהי ארמלי העלה את מאזן השערים שלו בגמר לשניים לאחר שהכניע את גינצבורג. החיפאים כבר החלו לחגוג אך אלי דריקס היה שם בשער אדיר בבעיטת מספרת למשקוף השער ופנימה. צמד לדריקס, והסטטוס קוו שנוצר בסיום הזמן החוקי של המשחק נשאר בעינו גם לאחר תום 120 הדקות, ופני הקבוצות פנו לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים.

בוני גינצבורג במשחקו האחרון במדים הצהובים הצליח לעצור את שני הפנדלים הראשונים של חיפה, כאשר הראשון נבעט אל מחוץ למסגרת, ובפנדל השני של זאהי ארמלי, התייצב גינצבורג וקלט בצורה נהדרת את הכדור של כובש הצמד מחיפה. המשחק הגיע לכדי בעיטה מכריעה אותה לקח על עצמו בני טבק. החלוץ האגדי שנכנס בהארכה לא התבלבל וכבש את שער הניצחון שהחזיר את הגביע לתל אביב לאחר עשור.

גמר הגביע חתם את הגולל על הקריירה של גינצבורג במדים הצהובים, וגם היווה את משחק הפרידה הזמני של אבי כהן ז"ל שהמריא לחתום בגלזגו לתקופה קצרה, שלאחריה חזר למכבי.