לכבוד יום הולדתו של בני טבק, ובמסגרת שבוע הנבחרת אשר יגיע לשיאו כאשר תתמודד הנבחרת מול בוסניה בערב שישי, אתם מוזמנים להזכר ביום שבו ה F-15 כבש רביעיה לרשתם של המרסיסיידרס

מנהל הקבוצה הבוגרת ושחקן העבר בני טבק חגג ביום ראשון האחרון את 59 קייצים. טבק, מגדולי החלוצים שמפארים את ההיסטוריה של מכבי תל אביב שיחק במשך 17 עונות במועדון והספיק להבקיע כ-118 שערים. לא רק במכבי תל אביב עשה בני טבק חיל. החלוץ, שהיה גם חלוץ נבחרת, זכור בעיקר בזכות ההופעה מיתולוגית במשחק ראווה שערכו הכחולים-לבנים, מול מועדון הפאר הבריטי, ליברפול בשנת 1983.

רגע לפני הופעתה של נבחרת ישראל מול הנבחרת הבוסנית באחד המשחקים הקריטיים במוקדמות יורו 2016, נזכרנו באותה הופעה נדירה של הנבחרת באצטדיון רמת גן שהפכה להצגה של איש אחד. טבק, שזכה לכינוי F-15 בזכות המהירות שלו על כר הדשא, כמעט שלא נכלל בסגל של הנבחרת באותו מפגש שהוביל אלפי אוהדים לאצטדיון, אך מחלה של עודד מכנס הכניסה את טבק להרכב ולדפי ההיסטוריה.

בני טבק

השער הראשון במשחק נכבש על ידי בני טבק שהכניס את הראש נהדר לספק הרמה ספק בעיטה של אורי מלמיליאן, 0:1 לישראל. טבק המשיך ביכולת המצויינת ואחרי שקיבל כדור עומק נהדר מרגליו של גילי לנדאו, הצליח לחדור לרחבה של ליברפול, לא התבלבל, ושלח כדור חד ומדוייק לקורת השער השמאלית ומשם לרשת וכבש את השני שלו ושל הנבחרת במשחק. במחצית השנייה כבש טבק את שערו השלישי ואולי השער שמאפיין אותו ביותר. זאהי ארמלי שלח כדור עומק לא פשוט, F-15 פתח מבערים, הגיע לפני הבלמים ובעט חזק לפינה השמאלית של של ברוס גרובלאר. אם מישהו חשב שהחלוץ המהיר הסתפק בשלושער, אז הגיע השער הרביעי שהיה ליפה ביותר מבין הארבעה, כאשר טבק נגח בהתעופפות מרשימה את הכדור לחיבור הימני של השער.

משחק הידידות הסתיים בתוצאה 3:4 לנבחרת וחתם את אחד המשחקים הגדולים של טבק בנבחרת, לצד השלושער שכבש במוקדמות מונדיאל 1982 לרשתה של פורטוגל.