ג'ורדי קרויף דיבר היום (ג') בפתיחת עונת 2015/16 מיד לאחר הצגת המאמן החדש סלבישה יוקאנוביץ'. קרויף שפך אור על לא מעט נושאים כאשר בהם הדרך בה המערכת עובדת והמטרות לעונה הקרובה

על היחסים עם המאמן החדש והדרך שהובילה לחתימה

"עד כה הצלחנו להנחית מאמנים טובים שהביאו תוצאות טובות. המאמנים שעבדו איתנו ועזבו מסבים לנו גאווה. זה אומר שמכבי עשתה בחירות נכונות. אם ננתח את הפרופיל של המאמנים שמגיעים למכבי נגלה דימיון. עקבתי אחריו לא מעט וכשהבנתי שווטפורד לא ממשיכים איתו עשינו את כל המאמצים להביא אותו. זו מדיניות שלנו לא להחתים מאמן ישר עם תום העונה".

https://www.youtube.com/watch?v=TU9cFKwyovE

עוד באתר:

יוקאנוביץ' חושף את האני מאמין שלו

למאמן כבר יש את החולצה הרשמית? עכשיו תורכם

קרויף המשיך ואמר: " אנחנו כבר שלוש שנים בתנופה. כמנהל ספורטיבי אני בוחן את הדרך לאורך שנים. בשנה האחרונה זכינו בכל התארים וזו תוצאה מדהימה. אני לא מרגיש שזה נכון לעשות מהפכה עם סגל שעשה היסטוריה. אני יודע שאנשים אוהבים שמועות ורחשים, אך אנחנו הולכים על פי דרכו של הבעלים שאוהב להתקדם צעד צעד וכך אנחנו עובדים. כל ההעברות שלנו בשנים האחרונות לא עוברות את ה-600 אלף יורו. התקציב שלנו הוא חצי ממה שאנשים מדברים עליו".

על שינוי המאמנים שמתקרחש בכל קיץ ועל המוטיבציה של השחקנים

בכל הנוגע לעורר מוטיבציה, יש דרכים רבות לעורר מוטיבציה בקבוצה וגם להביא מאמן חדש זו דרך להוציא את המירב משחקנים. לא אשקר ואומר שהייתי רוצה להיות מאמן ליותר משנה, אך אנחנו לא באנגליה וזה לא קל לפעמים. אני מקווה שסלבישה יקח אותנו קדימה. הוא רגיל למעמדים גדולים כשחקן וכמאמן. אנחנו מאוד שמחים שהוא הגיע. היה רגע שחשבנו על שוק המאמנים המקומיים, אך החלטנו להמשיך עם צוות זר. אולי זה יקרה יום אחד אך זו תהיה החלטה משותפת של הבעלים, של המנכ"ל ושלי. אני לא רואה השקעה נכונה בלהביא זרים בכסף רב. האסטרטגיה שלנו היא להיות חזקים בשוק הישראלי ולמצוא את השחקנים הישראלים הכי טובים, כשהזרים מגיעים במקומות שלא הצלחנו למצוא ישראלי טוב ופנוי. הנוסחה הזו עד כה הביאה ללא מעט תוצאות טובות. בכל הנוגע לרגולציה והגבלות, הייתי מציע לאנשים שמנהלים את הדברים בישראל לא רק להגביל ולחסום, אלא להביא יותר זרים שיוכלו להוזיל את המשכורות של הישראלים שהשוק שלהם יותר מצומצם ביחס לשוק של השחקנים הזרים ואז התקציבים ירדו". 

slavisa jokanovic JORDY MARTIN

בנושא בן רייכרט :

"רייכרט נפגש איתי ואמרתי לו שהוא נשאר. כרגע יש משחק שמתנהל ומסרים שהועברו כדי להכעיס קהל כזה או אחר. התפקיד שלי הוא להגן על האינטרס של מכבי. רייכרט הוא מהקשרים הטובים בארץ בגילו ואנחנו רוצים אותו. סוף סיפור. אני מכבד את בן כנראה יותר מכל אחד אחר בכדורגל כי אני יודע מה ביקשתי ממנו לעשות בעונה האחרונה. מבחינתי, הוא בראש הרשימה של האנשים שאני מכבד בכדורגל הישראלי. היה לאוהדים קשה לעכל זאת ביחד עם עסקת ורמוט שלדעתי יתרום הרבה העונה. בן שיחק בהפועל עם כל התשוקה ואנחנו נעבוד כדי שהתשוקה הזו תהיה במכבי".

על המטרות העונה באירופה ובישראל:

"המטרה הראשונה של מכבי תל אביב היא אליפות. גם ליגת האלופות היא מטרה, אך הצ'מפיונס קשור הרבה למשתנים שלא בשליטתנו. השנה לצערי אני לא חושב שנקבל הגרלה קלה אם נעבור סיבוב. ליגת האלופות היא מטרה, אך לא להעפיל זה ממש לא כישלון. הליגה בעדיפות ראשונה, מה גם שהליגה הישראלית והחוקים שלה מקשים על זה ואין בעיה עם זה. ליגת האלופות היא מטרה וחלום, לא חובה. אני מקווה שכשאעזוב יאמרו שהוא עשה כמה טעויות אבל הוא עשה גם כמה דברים טובים. אם הייתם שואלים את אוהדי מכבי לפני שלוש שנים אם הם מעדיפים לזכות באליפויות או להיות באירופה, התשובה שלהם הייתה שונה מהיום. אנחנו רוצים להיות הכי טובים במועדון, אך יש מים שבהם אנחנו דגים ולא כרישים וצריך להבין את זה".