אחרי שבקיץ אשתקד מבצע צוק איתן אילץ את מכבי לנדוד את קפריסין לאירוח משחקי הבית באירופה, ביום שלישי (20:30) הקרוב ישובו הצהובים לבית ביפו

כשנה וחצי עברה מאז הפעם האחרונה שבה אירחה מכבי תל אביב באיצטדיון בלומפילד קבוצה יריבה במסגרת המפעל האירופי. ביום שלישי השחקנים של סלבישה יוקאנוביץ' חוזרים לאצטדיון היפואי. המטרה ברורה: תיקון התוצאה מהמשחק הראשון מול היברניאנס, והעפלה לסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות.

עוד באתר:

"קודם נעבור את היברניאנס, ואז נחשוב על פילזן"

צובעים את בלומפילד צהוב כחול! לחצו כאן לרכישת החולצה הרשמית

"בלומפילד יהיה פקטור משמעותי במוקדמות", הודה גל אלברמן בראיון לאתר הרשמי, כשסיפר על שיחת היום בקיץ שעבר בקרב השחקנים שנאלצו לנדוד עד קפריסין כדי לארח את משחקי הבית במסגרת האירופית בגלל מבצע  צוק איתן.

30

אם להתמקד בששת המשחקים האחרונים  של הצהובים באירופה, או אם נדייק, בשנתיים האחרונות בהן מכבי אירחה משחקים במסגרת המפעלים האירופית בבלומפילד, נבין למה בדיוק מתכוונים השחקנים שמדברים על האצטדיון היפואי כפקטור.

23 ביולי 2013, מכבי ת"א – ג'יורי 1:2

לאחר ניצחון חוץ מרשים בהונגריה, הצהובים חזרו לבלומפילד מלא עד אפס מקום כדי להשלים את העבודה ולעלות מהסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות, וכך גם היה. מכבי של פאולו סוזה הראו עליונות גם במפגש השני ובעזרת יכולת התקפית נהדרת כבשה כבר בדקה ה-25 כשטל בן חיים קיבל כדור נהדר ממהארן ראדי, גבר על המגן וגלגל את הכדור לפינה של השוער ההונגרי. בדקה ה-79 מכבי הכפילה את היתרון לאחר שער עצמי של שחקן ההגנה של ג'יורי שניסה לכסות את ערן זהבי. לקראת סוף המשחק הצליחה ג'יורי לצמצמם את התוצאה משער של לאנדרו מרטינז. בסיום המשחק מכבי מעפילה לסיבוב השלישי, שם פגשה יריבה לא קלה, באזל. 

Ben haim

06 באוגוסט 2013, מכבי ת"א – באזל 3:3

דווקא במשחק בו לא ניצחה מכבי, דווקא בערב בו הודחה מליגת האלופות, המשחק הביתי של מכבי מול באזל סימן יותר מכל את הכח של בלומפילד מלא בקהל הצהוב. לאחר פתיחה נוראית בה ספגה שלושה שערים לאחר 31 דקות בלבד. הקהל הצהוב לא הוריד את הראש, הרים את השחקנים שמצידם לא תכננו לוותר. בדקה ה-34 שער עצמי של באזל כתוצאה ממהלך טוב של יצחקי הרים את הקהל ונתן את האות להשתלטות של הצהובים על המשחק. שתי דקות לאחר מכן שער ענק של ערן זהבי צמצם את התוצאה ל-3:2 והוריד את הצהובים עם הרבה תקוות למחצית השנייה.  בדקה ה-55 בעיטת יעף נהדרת של מהראן ראדי צמצמה את התוצאה ל-3:3 והאופוריה כבר הייתה באוויר. הצהובים הגיעו ללעוד מספר מצבים קורצים, אבל בסיום נאלצו להסתפק המחמאות.

9

19 בספטמבר 2013, מכבי ת"א -אפועל ניקוסיה 0:0

משחקה הראשון של מכבי תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית. למעלה מ-11 אלף אוהדים צהובים מילאו את היציעים בבלומפילד וליוו את מכבי בתקווה לפתוח את הקמפיין ברגל ימין. מכבי שלטה במשחק ברוב שלביו, אך מיעטה להגיע להזדמנויות. רגע לפני שריקת הסיום, זהבי הוכשל ברחבת היריב וזכה לבעיטת עונשין מ-11 מטרים. את הבעיטה ניגש לבעוט ברק יצחקי, שלרוע המזל החמיץ את ההזדמנות, והמשחק הסתיים בחלוקת נקודות.

12

07 בנובמבר 2013,  מכבי ת"א – פרנקפורט 2:4

לאחר הפסד חוץ לפרנקפורט, מכבי ת"א התייצבה בבלומפילד לעימות חוזר מול הגרמנים בפתיחת הסיבוב השני של שלבב הבתים בליגה האירופית. תוך 35 דקות סיפקו החניכים של סוזה תצוגה אדירה, אולי הטובה ביותר שלהם במסגרת אירופית, שכללה בליץ שתורגם לשלושה שערים שנכבשו על ידי זהבי ויצחקי (צמד). במחצית השנייה פרקנפורט הצליחה לחזור למשחק עם צמד שערים, אך זהבי חתם את התוצאה עם ביצוע מושלם מנקודת ה-11 מטרים בפנדל הצ'ים המפורסם.

8

12 בדצמבר 2013, מכבי ת"א – בורדו 0:1

המשחק האחרון בשלב הבתים בבלומפילד הפגיש את מכבי תל אביב בפעם השנייה עם בורדו הצרפתית אותה ניצחה במשחק החוץ בסיבוב הקודם. מזג אוויר גשום וסוער ליווה את המשחק, דבר שלא מנע מהאוהדים למלא את בלומפילד עד אפס מקום. הקהל הצהוב חיכה בסבלנות עד הדקה ה-74, אז הוכשל מונאס דאבור ברחבת היריבה וזיכה את מכבי תל אביב בבעיטת עונשין מ-11 מטרים. ערן זהבי ניגש לבעיטה והרים לשמיים את האוהדים הרטובים והצהובים, שחגגו עם השחקנים בסיום את ההעפלה ההיסטורית לשלב 32 הגדולות בליגה האירופית.

Ziv

20בפברואר 2014, מכבי ת"א – באזל 0:0

לאחר שהתגוששו בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, הגורל זימן למכבי תל אביב ובאזל מפגש נוסף, הפעם במסגרת שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. המשחק הראשון שוחק באיצטדיון בלומפילד אל מול יציעים מלאים באוהדים שהגיעו לראות את הצהובים מתמודדים שוב מול השוויצרים. המשחק התנהל כקרב מוחות בין המאמנים, פאולו סוזה למוראט יאקין, כאשר שתי הקבוצות ביטלו אחת את השנייה. בתום 90 דקות ללא שערים, ההכרעה עברה למשחק הגומלין שנערך בשוויץ.

20