רגע לפני המפגש מול ויקטוריה פלזן במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, דניאל קולאר, אחד השחקנים המרכזיים של היריבה הצ'כית בראיון לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "יש לי זכרונות טובים מאוד מתל אביב"

מכבי תל אביב תארח מחר (ג', 20:30) באיצטדיון בלומפילד את המפגש הראשון מול אלופת צ'כיה והיריבה בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, ויקטוריה פלזן. אחד מעמודי התווך של פלזן בשנים האחרונות הוא הקשר דניאל קולאר, הקשר הצ'כי שמשחק בקבוצה מ-2008.

עוד באתר:

על שולחן הניתוחים – 360° על ויקטוריה פלזן 

קונים, עונים וטסים – לחצו כאן לרכישת החולצה הרשמית ולהשתתפות במבצע

קולאר בן ה-29 גדל במועדון היריבה ספרטה פראג, שם גם עלה לראשונה לקבוצת הבוגרים בשנת 2003. הפריצה הגדולה שלו התרחשה כאשר עבר לפזלן בעונת 2008/09 שאומנה אז על ידי פאבל ורבה, היום מאמן הנבחרת הצ'כית. הקשר הפך לחלק אינטגרלי מהמועדון ועזר לה להפוך לכח דומיננטי בליגה, כאשר באמתחתו של קולאר מעל ל-175 הופעות בהן כבש 55 שערים. גם במדים הלאומיים נחשב קולאר לשחקן מפתח כאשר צבר 23 הופעות לאומיות.

https://www.youtube.com/watch?v=UkOOEVkrPDo

לצפייה בסלולר, לחצו כאן 

רגע לפני שנחת בישראל העניק קולאר ראיון לאתר הרשמי של מכבי תל אביב כדי להבין את התחושות בצד השני של המתרס.

"מכבי היא קבוצה עם הרבה מסורת בישראל" אומר קולאר כשנשאל מה הוא יודע על הקבוצה מתל אביב. "אנחנו יודעים שהם זכו בשלושה תארי אליפות בשלוש השנים האחרונות. יש להם שחקנים מקומיים טובים וגם כמה שחקנים זרים טובים שמשחקים שם. באופן כללי מכבי קבוצה טובה מאוד ויהיה לנו מפגש קשה מאוד מולם. מה ששמעתי מהסקאוטים שלנו שהיו במשחק אחרון (מול היברניאנס) זה שהאווירה באיצטדיון הביתי של מכבי הייתה מדהימה וידידותית. אני מצפה לשחק שם".

plzen

למעשה, זו לא תהיה הפעם הראשונה שקולאר ופלזן יגיעו לאיצטדיון ביפו. בשנת 2012 שיחקה פלזן מול היריבה העירונית, הפועל תל אביב, וניצחה אותה בבלומפילד 1:2. קולאר ששיחק באותו משחק לא שכח את הביקור האחרון: "יש לי זכרונות טובים מתל אביב. אמנם לא יצא לי לראות הרבה מלבד שדה התעופה, המלון והמגרש, אך גם בדרכים התרשמתי שמדובר במדינה יפה מאוד, היסטורית וידידותית. האווירה אז הייתה נהדרת ונראה לי שהפעם האווירה תתעלה מעל הפעם הקודמת. אני מניח שגם בגלל שניצחנו את הפועל פעמיים נשאר לי טעם טוב מישראל".

בדומה מאוד למכבי תל אביב, גם ויקטוריה פלזן שולטת בשנים האחרונות בליגה המקומית. הקשר של פלזן מנסה לשפוך אור על מה לדעתו גורם למוטיבציה של הצ'כים להתחרות ולזכות באליפות המקומית: "מכבי בדומה לנו, מנסה להביא את השחקנים הכי טובים כדי להישאר בפסגה. אני חושב שגם הם כמונו משיגים מוטיבציה דרך הרצון לשחק באירופה, ובשביל זה צריך להצליח בליגה המקומית. אני חושב שלהשוות בין שתי הליגות יהיה מעניין מאוד".על כך שהמשחק המכריע ישוחק במגרשה הביתי של האלופה הצ'כית, 'דוסאן ארנה', אומר קולאר: "אני מאוד מקווה שזה יהווה יתרון. אנחנו מאוד אוהבים לשחק בבית והאוהדים שלנו עוזרים לנו מאוד. שני המשחקים, החוץ והבית בעלי חשיבות זהה לדעתי. שיחקתי לא מעט משחקים שהתחלנו בהם בחוץ ולא עברנו בסוף, רק מה שיהיה על הדשא יכריע".

אספקט נוסף שפלזן חופפת לצהובים, היא מספר הנציגים הרבה בנבחרת הלאומית. קולאר רואה בזה נדבך חשוב בדימיון בין הקבוצות: "העובדה שהנבחרת הישראלית מורכבת בעיקר משחקני מכבי מזכירה מאוד את המקרה שלנו בנבחרת הצ'כית והנציגים מהקבוצה שלנו, וזה רק מעיד על האיכות של הקבוצות. זה כבוד גדול לכל שחקן לשחק במדים הלאומיים. העובדה הזו רק מוסיפה עניין לצמד המשחקים הקרוב שהולכים להיות מעניינים מאוד. יש הרבה אלמנטים דומים, גם האיצטדיון שלנו דומה מאוד בתכולה שלו לבלומפילד ואני בטוח שבמשחק הגומלין בדוסאן ארנה האווירה תהיה סוערת. אני לא יכול לחכות כבר לפתיחת ההתמודדות".