רגע לפני המפגש הראשון של מכבי מול הקבוצה המלטזית בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, הנה תמונת מצב  עמוקה יותר על אלופת מלטה

מכבי תל אביב תפגוש מחר (ג') את אלופת מלטה למשחק הראשון במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. רגע לפני המשחק זה זמן טוב לעשות הכרות עמוקה יותר עם מי שתנסה לעמוד בדרכה של האלופה הצהובה בדרך לסיבוב השלישי.

כל העדכונים, התמונות והתגובות ממלטה תוכלו לצפות באתר הרשמי, פייסבוק ואינסטגרם

עוד באתר:

היריבה הראשונה: על הבכורה של מכבי במוקדמות ליגת האלופות

בעונה הקרובה כולנו צהוב כחול! בואו לרכוש את החולצה החדשה

היברניאנס זכתה בעונה שהסתיימה לא מזמן באליפות ה-11 שלה בליגה המלטזית, אבל מלבד התואר, מספרים במלטה, מדובר גם באליפות בה הייתה הדומיננטית ביותר בליגה, כפי שמספר כריסטיאן מוסקט, כתב מקומי מעיתון 'אילום גרופ': " הם זכו באליפות מרשימה ביותר עם שחקנים נהדרים כמו הברזילאי, ג'ורג' דה סילבה פריירה, שכבש 25 שערים בעונה האחרונה, שבלט יחד עם הקפטן  אנדרו כהן שמשחק גם בנבחרת המלטזית".

שני שחקנים נוספים שנחשבים למעניינים בהיברניאנס הם הקשר המלטזי, קלייטון פיילה שלא מעט קבוצות איטלקיות עוקבות אחריו, והבלם אנדרי אגיוס, אחריו עוקבות קבוצות רומניות.

hibernians

מלבד כהן (34), הקפטן הותיק במועדון שנבחר לשחקן המצטיין בעונה השלישית ברציפות, בעונה האחרונה גם המאמן, ברנקו ניסביץ', נבחר למאמן העונה. לניסביץ' לא היה קשה לזכות בתואר הנכסף, כשקבוצתו כפי שמציין מוסקט: "הייתה רמה אחת מעל לליגה והפסידה משחק אחד בלבד לאורך כל העונה. העוצמה של הקבוצה באה לידי ביטוי בייחוד לאור העובדה שלא התקשו לזכות בתואר גם אחרי שקיצצו מחצית מהנקודות ביישורת האחרונה של הליגה, כפי שעשו לפני מספר שנים גם בליגה הישראלית". 

לעומת זאת, אלופת מלטה איבדה בחודש מרץ את אחד משחקניה החשובים בסגל, החלוץ הברזילאי, אדיסון לואיס דה סנטוס, שעבר לשחק בקבוצה מדרום קוריאה. "החסרון שלו אחרי העזיבה הורגש מאוד ובאופן מיידי. האו כבש 24 שערים והשילוב שלו יחד עם פריירה היה קטלני", מודה מוסקט.

אגב, אחרי שהיברניאנס הבטיחה את הזכייה באליפות העונה, השחקנים והאוהדים, שברובם מאמינים קתולים, חגגו את התואר בכנסיה המפורסמת בפאולה, סט. אובלדסקה.

ומה בנוגע לקהל? "לצערנו, אנשים איבדו את העניין בכדורגל המקומי", מספר מוסקט. "בפעם האחרונה שהאצטדיון הלאומי היה מלא ב-18 אלף צופים הייתה כשהנבחרת אירחה את נבחרת איטליה. במשחקים רגילים מגיעים בדרך כלל 1,500 צופים. זו גם הערכה של כמות האוהדים של היברניאנס שיגיעו למשחק מול מכבי".