החלוץ הפולני אנדג'י קוביקה שקרע רשתות במדי מכבי בסוף שנות ה-90 ותחילת המילניום חגג השבוע את יומהולדתו ה-43. הנה תזכורת לאחד החלוצים האדירים ששיחקו כאן ועל הדרך עשה היסטוריה קטנה משלו

בתחילתה של עונת 1998/99 מכבי תל אביב תחת הדרכתו של אברהם גרנט הנחיתה בישראל חלוץ זר אלמוני מפולין בשם אנדג'י קוביקה.בזמן בו שיחק בישראל הפך קוביקה לשחקן שהפך לשם נרדף לחלוץ רחבה קלאסי ומכונת שערים. החלוץ הפולני שהתנשא לגובה של 1.96 שיחק במדי מכבי תל אביב במשך שלוש עונות לא רצופות, בהן שיחק כ-100 משחקים בהן הבקיע כ-44 שערים. מתוך שלושת העונות בהן שיחק במדי הצהובים, העונה הזכורה מכל הייתה עונת 1998/99. השבוע חגג  קוביקה את יומהולדתו ה-43, זמן מצוין להזכר בחלוץ שהרעיד את הרשתות של ליגת העל

עוד באתר:

צפו: אלברמן מוכן להיברניאנס

בעונה הקרובה כולנו צהוב כחול! בואו לרכוש את החולצה החדשה

כבר בעונתו הראשונה לא לקח לקוביקה יותר מדי זמן להתאקלם לליגה הישראלית. במשחק הראשון שלו בישראל שנערך במסגרת גביע הטוטו, כבש החלוץ צמד שערים במשחק בו ניצחה מכבי תל אביב את הפועל ראשון לציון 0:6. גם במחזור הליגה הראשון קוביקה הצליח להטביע את חותמו כשכבש במחזור הראשון במשחק מול מ.ס. אשדוד.

Kubica

אוהדי מכבי בשנות ה-90 ודאי זוכרים את חוש ההתמצאות של הפולני ברחבה, נתון שעזר לו בסופה של עונתו הראשונה להיות מלך השערים הזר הראשון אי פעם בליגה הישראלית. קוביקה סיים את הליגה עם 21 כיבושים, דבר שהפך אותו לחלוץ הזר הראשון שסיים כמלך שערי הליגה הישראלית. באותה עונה כבש קוביקה כ-25 שערים בכל המסגרות.  

קור הרוח של קוביקה מול השער הייתה תכונה נדירה שקשה למצוא עד היום. השער השלישי שכבש במשחק הבית מול הפועל כפר סבא במשחק באיצטדיון רמת גן הדגים זאת בצורה הטובה ביותר. קוביקה עבר בצ'יפ את שוערה של היריבה שגיא שטראוס, זרק את המגן עם הטעיה וגלגל לשער בצורה קלילה. גם במשחק החוץ מול מכבי חיפה קוביקה הראה את התזמון הנהדר שלו לכדור כשרגע לפני שניר דוידוביץ' מזנק לגופו בעט הפולני מדויק לשער.

Kubica

 

תכונה נוספת שעשתה את קוביקה לחלוץ אימתני הייתה משחק הראש של הפולני, שהיה מהמשובחים שידעה הליגה הישראלית. דוגמא לקבוצה שספגה מהחלוץ היא הפועל פתח תקווה במחזור העשירי שספגה מנגיחה מדויקת של החלוץ וגם הפועל חיפה שארחה את המשחק מול הצהובים נכנעו למשחק הראש של הפולני שעד היום נחשב לאחד החלוצים הגדולים שלבשו את המדים הצהובים.