צילום: ניר קידר

בתום משחק 90 דקות מכבי מעפילה לשלב הבא לאחר שניצחו 1:5 את הבירניאנס המלטזית. צמד של זהבי, ושערים של איגיבור, בן חיים ועצמי ניצחו למכבי את המשחק

לאחר כמעט שנה וחצי ללא משחקי בית אירופים בבלומפילד, הערב חזרה מכבי הביתה ושבה לנצח באירופה כאשר ניצחה את היברניאנס המלטזית 1:4 משערים של זהבי (צמד), בן חיים החלוץ, איגיבור ושער עצמי של ג'יורג'יניו. סוארס כבש לאורחים.

בדקה ה-13 מכבי התקרבה עוד יותר לשערה של היריבה כאשר דור מיכה מסר כדור עומק לערן זהבי. הקפטן עקף את המגן והשוער, אך מזווית קשה פגש רק אתת קורת השער. בדקה ה-20 הקהל הצהוב נהנה ממהלך נפלא כאשר ניקולה מיטרוביץ' שהוביל התקפה מתפרצת של הצהובים הכניס כדור עומק נהדר לטל בן חיים החלוץ שהוריד בעקב לזהבי. הקפטן בעט בנגיעה ראשונה ורק הדיפה נהרת של השוער מנעה את היתרון. שתי דקות לאחר מכן חטיפת כדור של איגיבור וכדור מצוין של הניגרי שחתך את ההגנה המלטזית והגיע לזהבי. הבעיטה של מספר 7 נהדפה על ידי השוער וגם שתי בעיטות חוזרות של טל בן חיים לא הצליחו לחדור לרשת. בדקה ה-24 בעיטה מחוץ לרחבה של אלברמן נהדפה שוב על ידי השוער יורגן בורג. בדקה ה-33 מכבי הצליחה לכבוש עם עזרה מהיריבה. כדור חופשי בסמוך לדגל הקרן הורם על ידי ערן זהבי ודווקא ג'ורג'יניו מהיברניאנס דחק את הכדור לשערו. 0:1 למכבי.

31

במחצית השנייה שהחלה ללא חילופים בשתי הקבוצות היו אלו דווקא המלטזים שהגיעו להזדמנות הראשונה כאשר ג'קסון לימה בעט מהרחבה אך פגש את חואן פבלו מוכן בשער. בדקה ה-52 הצליחה היברניאנס להשוות ומכדור קרן הצליח רודולפו סוארס לדחוק את הכדור לשער. בדקה ה-56 השחקנים של יוקאנוביץ' התעשתו ועם מהלך קבוצתי נהדר שכלל את זהבי נוסא ובן חיים זכתה הקבוצה בבעיטת עונשין מ-11 מטרים לאחר שטל בן חיים הוכשל ברחבה. אל הנקודה הלבנה ניגש זהבי שדייק והעלה את הצהובים חזרה ליתרון 1:2. בדקה ה-61 מתפרצת נפלאה של הצהובים בהובלת נוסא איגיבור מצאה את דור מיכה שבכדור עומק מדויק שביטל את ההגנה לטל בן חיים. החלוץ חדר לרחבה, הטעה את השוער וגלגל לרשת. 1:3 למכבי. הצהובים המשיכו להתקרב לשער של בורג אך נסיונות של מיכה ואיגיבור לא הצליחו למצוא את הרשת. בדקה ה-82 הרביעי חדר לרשת של המלטזים. כדור חופשי של ערן זהבי הושמט על ידי השוער, הגיע לגארסיה שנגח וגרם לעוד השמטה של בורג והפעם נוסא היה במקום כדי לדחוק בקלות לרשת. הדובדבן הסופי היה שייך לקפטן. כדור כדור שקיבל זהבי מאלברמן השער את מספר 7 לבד מול בורג והקפטן שלח כדור חד לרשת של היברניאנס. 1:5 למכבי בסיום משחק הגומלין שמעביר את מכבי לשלב הבא. במהלך המשחק ביצע סלבישה יוקאנוביץ' את שלושה חילופים כאשר יואב זיו החליף את עומרי בן הרוש בדקה ה-63, ברק יצחקי החליף את טל בן חיים החלוץ בדקה ה- 80 ועדן בן בסט תפס את מקומו של דור מיכה בדקה ה-84.

כבר בשבוע הבא תפגוש מכבי תל אביב את ויקטוריה פלזן הצ'כית למשחק הראשון במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות ביום שלישי בבלומפילד.

33