טסים לבאזל כדי לחזות בצהובים בקרב הראשון מול היריבה בפלייאוף ליגת האלופות? לפניכם המדריך על העיר באזל שימלא לכם את ימי הפנאי עד לשריקת הפתיחה

קרדיט תמונות: flickr.com

בפעם השלישית בתוך שנתיים, מכבי תל אביב תפגוש את פ.צ. באזל והפעם, בפלייאוף ליגת האלופות. לא מעט מהאוהדים הצהובים כבר זכו ללוות את מכבי לפחות פעם אחת למשחק חוץ בשוויץ, ונדמה כי גם הפעם לא מעט אוהדים יעשו את דרכם לעיר באזל. לאלו מכם שיזכו להגיע לעיר בפעם הראשונה, לפניכם המדריך המלא לאוהד הצהוב בבאזל.

עוד באתר

חדר הלבשה: תכנית רביעית

במשחק הזה אתם הכוכבים

היסטוריה וגיאוגרפיה:

שוויץ היא פדרציה שאוחדה לה יחדיו בשנת 1848, כאשר המדינה עצמה הוכרה כמדינה עוד בשנת 1291 אז נחתם ההסכם הראשון בין שלוש הקנטונים הראשונים בחוזה הנקרא הברית הנצחית והמוטו של השוויצרים, כיאה למדינה מאוחדת הוא "כולם למען אחד ואחד למען כולם". המבנה המיוחד של המדינה מורכב מ-26 קנטונים, מחוזות אוטונומיים שמרכיבים את המדינה. שוייץ שוכנת לה בחלק המרכזי-מערבי של אירופה, כאשר גרמניה, צרפת, אוסטריה ואפילו ליכטנשטיין גובלת עם השוויצרים.כתוצאה מריבוי הקנטונים, בשוויץ מוכרות כארבע שפות רשמיות- גרמנית, צרפתית, איטלקית ורומאנש, שפה לטינית עתיקה שמדוברת בעיקר בדרום שוויץ. הקנטון של באזל ממוקם בצפון המדינה, על קו הגבול עם צרפת וגרמניה. הקנטון מכיל כ-180 אלף אזרחים. נהר הריין, הנהר השני הכי ארוך באירופה עובר גם הוא בבאזל ומהווה כמוקד עלייה לרגל הן אצל המקומיים ובמיוחד אצל תיירים.

BASEL

תרבות

באזל היא אחת הערים העשירות מהבחינה התרבותית. קרוב ל-40 מוזיאונים ותערוכות יוכלו לענג את זמנם של האוהדים לפני המשחק. החל ממוזיאון המוסיקה ששוכן במבנה מפואר שפעם שימש ככנסייה, מוזיאון הנייר שבו תוכלו לראות תהליך ייצור נייר וללמוד על ההיסטוריה של הדפוס, מוזיאון התרופות שמכיל תערוכות של תרופות מזמנים עתיקים שמכיל חיות וצמחים מרתקים, מוזיאון ההיסטוריה של העיר באזל וכמובן גן החיות המפורסם של העיר. בנוסף, האוניברסיטה שנמצאת בעיר היא האוניברסיטה העתיקה ביותר בשוויץ.

הקרנבל של באזל

אמנם אוהדי מכבי שיטוסו לא יזכו להיות בקרנבל, אך הנה פרט מעניין שיכול להעיד על הצבעוניות של השוויצרים. בכל שנה בחודש פברואר, נערך בעיר קרנבל מסורתי ועתיק שנמשך כשלושה ימים, ומוציא לרחובות את כל אנשי העיר וכמובן מביא אנשים רבים מסביב לעולם שמגיעים במיוחד לאירוע. הקרנבל מאופיין בעיקר בלבישת מסיכות והתחפשות לדמויות מעולם הפנטזיה והגוטיקה. הפסטיבל נמשך כשלושה ימים, אך המקומיים יעידו כי כל שאר השנה מוקדשת להכנות לקראת הפסטיבל.

BASEL

הזווית היהודית

אי אפשר לומר באזל ולא לחשוב ישירות על המרפסת בה הצטלם בנימין זאב הרצל, חוזה המדינה בעת שהוא משקיף על נהר הריין. התמונה שצולמה במלון 'שלושת המלכים' שפעיל עד היום ואף נחשב לאחד ממלונות היוקרה בעיר, הפכה את חדר 117 שבקומה הראשונה באופן רשמי ל'חדרו של הרצל'. אם לא הצלחתם להכנס למלון, תוכלו ליהנות מהמוזיאון היהודי שקיים בעיר שמציג מסמכים שכתב הרצל בעצמו וגם כתבים מהקונגרס הציוני הראשון שהתרחש בבאזל.

מזג אוויר

בזמן בארץ ימשיכו להאבק בחום ובלחות, למבקרים בבאזל צפויה נחיתה רכה, נעימה ואף מפתיעה בכל הקשור למזג האוויר. ביום שלישי  22 מעלות ומזג אוויר מעונן יקבלו את פניהם של האוהדים מישראל, כאשר ביום רביעי היינו ממליצים לאוהדים להביא מטריות, כיוון שגשם צפוי לרדת בזמן משחקה של הקבוצה.

מידע שימושי

המטבע בשוויץ הוא הפרנק השוייצרי (CHF), כאשר ערכו של פרנק אחד הוא כ-3.8 שקלים (משתנה). ברוב המקומות ניתן לשלם גם ביורו.  שקעי החשמל בשוויץ אינם זהים לישראל, לכן מומלץ להצטייד במתאם.