פינת 'השבוע לפני' פותחת עונה עם הזיכרון הצהוב מהמשחק היחיד שפתח עונה מול הקבוצה מהמגזר. איליה יבוריאן בטוח זוכר את אותו המשחק

פעמיים פגשה מכבי תל אביב את בני סכנין לפני פתיחת העונה בקיץ 2009. זה היה בגביע הטוטו. הקבוצה של אבי נימני הספיקה לנצח במשחק אחד (2:3) ובמפגש השני נפרדו השתיים בתיקו (0:0).

עוד באתר:

 

עוד לפני המשחק האוהדים הצהובים ידעו לקבל את עם הרבה כבוד את הבעלים החדש של המועדון, מיץ' גולדהאר, עם כניסתו לאצטדיון.

Mitch Goldhar

כבר מפתיחת המשחק הצהובים שלטו במרכז המגרש תחת הנהגתם של יוסי שבחון וגיז'רמו ישראלביץ' והחלוץ הארמני, איליה יבוריאן. ההחמצות הפכו ככל שחלפו בדקות למתסכלות כשקורות שערו של מוחמד קנדיל מנעו מהצהובים לעלות ליתרון עוד במחצית הראשונה שהסתיימה ללא שערים.

עם פתיחת המחצית השנייה החליט נימני לערוך שינוי ראשון בהרכב קבוצתו, כשריף פרץ הוחלף בחלוץ הסמבי הצעיר, עמנואל מאיוקה. השער לא איחר לבוא. דקה אחת בתוך המחצית השנייה הר הגעש הצהוב בבלומפילד התפוצץ. בנגיעה הראשונה שלו בכדור מאיוקה החליף מסירות עם יבוריאן כשהאחרון ניצל חור בהגנת סכנין ומקרוב כבש את הראשון.

Emanuel Mayuka

בדקה ה-71 הכפילו הצהובים את היתרון, כשכדור רוחב מצויין של דור מלול מצא את יבוריאן לא מכוסה ברחבת סכנין, והארמני רשם צמד ראשון עפ פתיחת העונה. כשהכל היה נראה גמור, דווקא סכנין הצליחה לצמק את התוצאה בהתקפה שהסתיימה עם נגיחה של אחמד קאסום לשערו של לירן שטראובר.

דקה אחת חלפה ומכבי כבשה שער שעורר את אחד מהאירועים שעוררו מחלוקת גדולה ומהומה על כר הדשא בבלומפילד. את השער כבש ישראלביץ', אל שופט המשחק אסף קינן, הורה תחילה על ביטול השער בטענה לנבדל. אחרי ששחקני מכבי לא השלימו עם ההחלטה והשופט ניגש להתייעץ עם הקוונים, שינה קינן את ההחלטה ואישר את השער. בשלב הזה שחקני סכנין איימו לפוצץ את המשחק, ואחרי דין ודברים ארוך והתייעצויות החליט קינן באופן סופי לפסול את השער.

nimni

היציעים בבלומפילד התחממו, אבל נרגעו מהר מאוד כשבדרקה ה-90, שרן ייני התמקם מעולה ברחבת סכנין בעת הרמת כדור קרן וכבש את השער השלישי שחתם את המשחק והעניק שלוש נקודות ראשונות למכבי באותה עונה.

הרכב מכבי: לירן שטראובר, יובל שפונגין, איגור טומאסיץ', ליאור ג'אן, ריף פרץ (עמנואל מאיוקה, 46), רוני גפני, שרן ייני, יוסי שבחון (ניסו קפילוטו, 81), גיז'רמו ישראלביץ', יובל אבידור (דור מלול, 69), איליה יבוריאן